Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuRitva Lattu Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
PURKAAMO
2
Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa Pyrkiä virittämään osallistujat myönteiseen ajatteluun uudistuksesta Vahvistaa uskoa mahdollisimman hyvän lopputuloksen saavuttamiseen Tehdä näkyväksi yhteisön vahvuuksia Tehdä näkyväksi prosessiin liittyviä mahdollisia haasteita ja huolenaiheita Tuottaa kokemus dialogisesta työskentelystä
3
Dialogista yhteistoimintaa tukevia toimintatapoja puheen ja kuuntelun erottaminen toisten puheeseen liittyminen toisten suora puhuttelu
4
Tulevaisuustyöskentely Tulevaisuusnäkökulmasta huolimatta tärkeää on se, mitä meissä tapahtuu juuri nyt, koska kokemuksia jaetaan tässä hetkessä. Tulevaisuustyöskentelyssä ei ole olemassa väärää ajattelua tai vääriä kokemuksia, vaan kaikki näkökulmat ovat tärkeitä ja oikeita. Tulevaisuusnäkökulmassa ei ole aina helppo pysyä, mutta vetäjät auttavat siinä. Työskentelyssä siirrymme ajatuksissa tulevaisuuteen hakemaan sieltä uusia näkökulmia työstettävään teemaan. Työskentelyssä siirrymme tulevaisuuteen, jossa asiat ovat hyvin ja edenneet toivotulla tavalla.
5
Kysymys 1 On syksy 2016, opetussuunnitelmamme on valmis ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. Mikä minua erityisesti ilahduttaa tässä hetkessä? Millä tavoin uusi opetussuunnitelma tukee työtäni?
6
Kysymys 2 Nyt syksyllä 2016 arvioin valmistunutta opetussuunnitelmaprosessia ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. Mitä itse tein hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi ja mistä sain tukea prosessin aikana?
7
Kysymys 3 Nyt syksyllä 2016 muistelen yhteistä koulutustilaisuuttamme talvella 2014. Mistä minä olin silloin huolissani opetussuunnitelmaprosessin osalta? Mikä sai kuitenkin tuon huolen väistymään tai vähenemään?
8
Kysymykset On syksy 2016, opetussuunnitelmamme on valmis ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. 1. Mikä minua erityisesti ilahduttaa tässä hetkessä? Millä tavoin uusi opetussuunnitelma tukee työtäni? 2. Mitä itse tein hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi ja mistä sain tukea prosessin aikana? 3 Mistä minä olin silloin huolissani opetussuunnitelmaprosessin osalta? Mikä sai kuitenkin tuon huolen väistymään tai vähenemään?
9
Parikeskustelu Miten työskentelymme jalosti tai muutti ajatteluani opetussuun- nitelmaprosessiin liittyen?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.