Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa 2 29.3.2011 CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa 2 29.3.2011 CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011."— Esityksen transkriptio:

1 Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa 2 29.3.2011 CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011

2 Strategia on toisiinsa yhteensopivien osasten muodostama toimintamalli, jolla toteutamme vision. Lauri Tuomi 2011

3 Kv-strategian keskeiset sisällöt Johdanto – taustoitus ja liityntä päästrategiaan Toiminta-ajatus – kv-strategian näkökulma Visio johdettuna päästrategiasta Arvot - Kv-strategian rooli oppilaitoksen arvojen toteutumisessa Asiakkaat/hyödyntäjät ja kumppanit/verkostot Ydinosaaminen Kehittämisen painopisteet (4-6) Uudistaminen ja seuranta Lauri Tuomi 2011

4 Jalkautus Perinteisesti: top-down Perinteisesti: 1. suunnitellaan, 2. toteutetaan Mieluummin kuitenkin maastoutus = Strategian tekeminen on jo oppimisprosessi, jolla strategia siirtyy ajatteluun ja toimintaan. Suunnittelua ja toteutusta ei voi eriyttää Strategian esille nostamat kehittämiskohteet heti työnalle! Edellyttää usein prosessien kehittämistä. Lauri Tuomi 2011

5 Vaihe 1: Strategian laadinta = oppimisprosessi Miten pääsisit vaikuttamaan päästrategiaan ja sen kannanottoihin kv-toiminnasta? (Kv kaikkialla ja kaikkialle...) Miten pääsisit vaikuttamaan muihin osastrategioihin (henkilöstöstrategia jne.) Suunnittele osallistava, keskusteleva ja innostava strategiaprosessi (pois tylsistä ja paperinmakuisista strategioista, muista Wau!) Miten kv-kumppanin, opiskelijan, opettajan, johdon ääni voisi kuulua strategiassa? Lauri Tuomi 2011

6 Vaihe 2: Kun strategia on hyväksytty: prosessit ratkaisevat Opettajat: ops, oman osaamisen kehittäminen Johto: strategia ja toimintasuunnitelma, osastrategiat, ja johdon mukaanotto! Hanketoiminta: strategian mukaiset hankkeet -> kriittistä pysyvät toiminnot (so. prosessit) Kv-palvelut: asiakaskeskeiset palveluprosessit Huom! Palveluprosessi osallistaa kaikki kv- toiminnan ‘asiakkaat’ luomaan palvelukokemuksen: Millainen on sinun prosessisi? Lauri Tuomi 2011

7 Työvälineinä palvelukonsepti ja - prosessi Lauri Tuomi 2011 Asiakas mukaan kehittämään prosessia

8 Kiitos mielenkiinnostasi! Kommentteja, ideoita, ajatuksia, kysymyksiä? Lauri Tuomi 2011


Lataa ppt "Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa 2 29.3.2011 CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google