Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnja Heino Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa 2 29.3.2011 CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011
2
Strategia on toisiinsa yhteensopivien osasten muodostama toimintamalli, jolla toteutamme vision. Lauri Tuomi 2011
3
Kv-strategian keskeiset sisällöt Johdanto – taustoitus ja liityntä päästrategiaan Toiminta-ajatus – kv-strategian näkökulma Visio johdettuna päästrategiasta Arvot - Kv-strategian rooli oppilaitoksen arvojen toteutumisessa Asiakkaat/hyödyntäjät ja kumppanit/verkostot Ydinosaaminen Kehittämisen painopisteet (4-6) Uudistaminen ja seuranta Lauri Tuomi 2011
4
Jalkautus Perinteisesti: top-down Perinteisesti: 1. suunnitellaan, 2. toteutetaan Mieluummin kuitenkin maastoutus = Strategian tekeminen on jo oppimisprosessi, jolla strategia siirtyy ajatteluun ja toimintaan. Suunnittelua ja toteutusta ei voi eriyttää Strategian esille nostamat kehittämiskohteet heti työnalle! Edellyttää usein prosessien kehittämistä. Lauri Tuomi 2011
5
Vaihe 1: Strategian laadinta = oppimisprosessi Miten pääsisit vaikuttamaan päästrategiaan ja sen kannanottoihin kv-toiminnasta? (Kv kaikkialla ja kaikkialle...) Miten pääsisit vaikuttamaan muihin osastrategioihin (henkilöstöstrategia jne.) Suunnittele osallistava, keskusteleva ja innostava strategiaprosessi (pois tylsistä ja paperinmakuisista strategioista, muista Wau!) Miten kv-kumppanin, opiskelijan, opettajan, johdon ääni voisi kuulua strategiassa? Lauri Tuomi 2011
6
Vaihe 2: Kun strategia on hyväksytty: prosessit ratkaisevat Opettajat: ops, oman osaamisen kehittäminen Johto: strategia ja toimintasuunnitelma, osastrategiat, ja johdon mukaanotto! Hanketoiminta: strategian mukaiset hankkeet -> kriittistä pysyvät toiminnot (so. prosessit) Kv-palvelut: asiakaskeskeiset palveluprosessit Huom! Palveluprosessi osallistaa kaikki kv- toiminnan ‘asiakkaat’ luomaan palvelukokemuksen: Millainen on sinun prosessisi? Lauri Tuomi 2011
7
Työvälineinä palvelukonsepti ja - prosessi Lauri Tuomi 2011 Asiakas mukaan kehittämään prosessia
8
Kiitos mielenkiinnostasi! Kommentteja, ideoita, ajatuksia, kysymyksiä? Lauri Tuomi 2011
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.