Kouluttajan kokemus ja osaaminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Advertisements

Yksittäisten irrallisten asioiden opiskelusta työelämän tarvitsemaan osaamiseen Opetustoiminnan kehitysjohtaja Outi Hyry-Honka KOTA-talkoot.
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
Jenna, Marika, Iiris. Esiintymismuodot: • Kielen äännerakenne epäselvä, metalingvistiset vaikeudet • Vaikeudet ääntämisessä, kirjoittamisessa, lukemisessa.
InSGML project University of Jyväskylä Oppimateriaalien rakenteistaminen- kaksi tapaustutkimusta inSGML projekti Anne Karjalainen.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Yrittäjän menestyminen tulevaisuudessa sekä yrittäjyyden haasteet
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
OPS2016-alkuaskeleita.
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Veli-Pekka Lifländer VERKKOPOHJAISEN OPPIMISYMPÄRISTÖN SUUNNITTELU SISÄLTÖ: Opetussuunnitelman yleinen osa Opetuksen sisältöideat Opetussuunnitelman erityinen.
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Oppilaan hyvinvoinnin parhaaksi. Koulun aloitus Toimivien opetusryhmien muodostaminen esiopettajien, luokanopettajien, S2-opettajan ja erityisopettajan.
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Palloilulajien päävalmentajien hiljainen tieto - Ihmiskeskeinen valmennus Helena Lehkonen HL-concept
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
Opettaja oppilaan oppimisen tukena Opi ja onnistu esteettä Eija Häyrynen erityisopettaja, KT.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Arviointituloksista kehittämiseen Ammatillisen koulutuksen reformin tilannekatsaus Opetusneuvos Tarja Riihimäki.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Oppilaan hyvinvointi - yhteinen asiamme
Ainetyöryhmien työn aloitus
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
Vanhempainilta
Kolme oppimista jäsentävää orientaatiota
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
KTKP010 Oppiminen ja ohjaus (5 op)
Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
SUUNNITTELE, TOTEUTA, ARVIOI JA KEHITÄ
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
LEIJONAKIEKKOKOULU Pohjoinen alue Tapio Kontio 1.
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Kisällioppiminen Perusoletus: kulttuuri määrittelee
Avoimen nuorisotyön arviointiväline: käyttöönotto Lounais-Suomessa (I aalto) Anu Gretschel, Erikoistutkija, FT, Nuorisotutkimusverkosto Pori,
Esityksen transkriptio:

Kouluttajan kokemus ja osaaminen Sisältö Oma toiminta Oppijan toiminta Opetettavan asian hallinta Opetusmenetelmien hallinta Oppimisen auttaminen Materiaalit Oppijoiden toiminta Oppimisympäristöjen luominen Toistaminen arviointi Soveltamisen arviointi Vaikuttavuuden arviointi Esiintymistaito Vuorovaikutus oppijoiden kanssa Vuorovaikutuksen fasilitointi Ryhmän huomiointi Eriyttäminen Yksilöllistäminen Huomio kohdistuu