Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen."— Esityksen transkriptio:

1 For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen

2 2 For learning and competence Maatilatalouden koulutuksen kehittämisstrategia - Monta kehittämiskohdetta samanaikaisesti  koko alan kehittäminen  oppimisympäristöjen kehittäminen (pedagoginen, sosiaalinen, fyysinen, tekninen, paikallinen)  oppimateriaalin kehittäminen  virtuaalikylän kehittäminen  opetussuunnitelmien kehittäminen  kestävän kehityksen erityistarkastelu  opetusmaatilojen ja –puutarhojen kehittäminen  kansallisen ja kansainvälisen näkyvyyden lisääminen

3 3 For learning and competence Virtuaalikylän vaiheet  Uudistuneet sivut vuonna 2007  Strategiatyön toimeenpano  Oppimisympäristöjen kehittäminen  Laatutyö ja kestävä kehitys  Opetusmaatilat mallitiloiksi periaatteena läpinäkyvyys ja tiedon jakaminen  Koulutustilaisuudet keväällä 2008

4 4 For learning and competence Virtuaalikylän nykyhetki  Uusien sivustojen julkaisu – virtuaalikyläseminaari  Jatkuva kehittäminen  Kansallisen ja kansainvälisen näkyvyyden lisääminen –ICT-päivät, Koulupihaseminaari, Virtuaalikoulupäivät –Euroopan Komission innovaatio kestävän kehityksen edistämisestä koulutuksessa –UNESCOn Suomen ehdokas Bonnin kestävän kehityksen ja koulutuksen näyttelyssä –Grasping the Future –konferenssi Wanha Satama –Ympäristökasvatuksen maailman konferenssi Kanadassa -09

5 5 For learning and competence Oppimisympäristöajattelussa  korostuu oppijan oma aktiivisuus ja itseohjautuva opiskelu  opiskelu tapahtuu todellisessa työelämän tilanteessa  suora vuorovaikutus ja ongelmakeskeisyys  opiskelu on kokonaisvaltainen ja ajallisesti pitkähkö prosessi  opiskelijan tukena on erilaisia tukihenkilöiden, opettajien ja asiantuntijoiden verkostoja  opettajan rooli muuttuu tiedon jakajasta organisaattoriksi, tukihenkilöksi ja oppimisympäristön suunnittelijaksi  antaa mahdollisuuden rakentaa yksilöllisiä oppimispolkuja

6 6 For learning and competence virtuaali- kylä koti opetus- maatilat top- paikat sidos- ryhmät luokka muut koulumuodot Virtuaalikylä yhdistää opiskelu paikasta riippumatta opetusmaatilojen vertailu opetusmaatilat malleina elinkeinoelämälle muiden kouluasteiden oppimisen tukena alasta kiinnostuneet

7 7 For learning and competence Esim lainsäädäntö Oppilaitos itse luo sisällöt

8 8 For learning and competence Virtuaalikylän sisällöntuottamisen laatu (1)  Verkko-oppimateriaali tukee oppijan oppimisen taitojen ja tietopohjan kehittymistä.  Opiskelu verkko-oppimateriaalin avulla aktivoi ajattelua.  Verkko-oppimateriaali tukee vaikeasti opittavien asioiden omaksumista.  Verkko-oppimateriaali tukee oman tiedon tuottamista ja antaa tilaa luovuudelle.  Tieto on merkityksellistä, riittävää, laaja-alaista ja sisältää eri näkökulmia.

9 9 For learning and competence Virtuaalikylän sisällöntuottamisen laatu (2)  Tieto löytyy hyvin ja sitä voidaan käyttää helposti  Virtuaalikylän käyttö on nopeaa ja tehokasta ja oppimisympäristö on selkeä ja innostava.  Sisällöt ovat helppoja ymmärtää  Käytetyt tekniikat toimivat luotettavasti  Tekijänoikeuksia ja käyttöehtoja noudatetaan  Tuotanto on teknisesti korkealaatuista ja tukee sisällöllisten ja pedagogisten tavoitteiden saavuttamista

10 10 For learning and competence eri lajikkeita voi tunnistaa kasvua voi seurata havainnoida tuholaisia mitata satoa kertoa, mitä niistä tehdään

11 11 For learning and competence kuvaa työvaiheet koneketjut kasvin kehitys

12 12 For learning and competence Kerro näytöistä keskeinen osaaminen käytetyt välineet arvioinnin kohteet menetelmät: videoleikkeet lomakkeet kaaviot ohjeet

13 13 For learning and competence Kerro eläinten hyvinvoinnista – miten se on oppilaitoksessa järjestetty

14 14 For learning and competence Valmista oppimateriaalia yhdessä opiskelijoiden kanssa Ohjeita Taulukoita Yhteenvetoja

15 15 For learning and competence Opetusmaatilat ja sulautuva opetus (blended learning)  tieto- ja viestintätekniikka, monimuotoiset opetusmenetelmät (etä-, lähi-, monimuoto), vuorovaikutus yhdistyvät tukemaan opiskelijaa parhaimpien oppimistulosten saavuttamiseksi osaa- minen koti opetus- maatilat top- paikat virtuaali- kylä luokka tieto- ja viestintätekniikka on oppimisen väline

16 16 For learning and competence Virtuaalikylän tulevaisuus  Uusi koulutuskierros syksyllä -08 ja uusien työkalujen käyttöönotto  Sivustojen jatkuva rakentelu  Yhteistyö ammattikorkeakoulujen kanssa  EU-hankkeen haku tammikuussa HAMK  Vrtuaalikyläseminaari -09  Toivomuksia…?


Lataa ppt "For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google