Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMatti Karjalainen Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
OppiainesisällötOPS2016 Oppiainekohtaisten tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
2
Työn tavoite Oppiaineet on kuvattu opetussuunnitelman perusteissa vuosiluokkakokonaisuuksittain. Riihimäen kuntakohtaiseen ops:iin laaditaan kaikkien opetettavien aineiden tavoite- ja sisältökuvaukset vuosiluokittain. Laajat perusperiaatteet, eli oppimiskäsitys, laaja-alainen osaaminen, oppimisympäristöt ja työtavat, oppimisen arvioinnin periaatteet sekä eriyttäminen ja oppimisen tuki on jo laadittu, niihin ei tarvitse välttämättä oppisisältötyössä puuttua. Tärkeitä huomioita kaikille: siirtymävaiheet, vuosiluokkien tehtävät osana kokonaisuutta 1-9lk.
3
Oppisisältötyön toteuttaminen
Tänään 1.9. muodostetaan ryhmät. Jokaisella oppiaineella oltava edustus 1-9 –luokilta. Tarvittaessa kutsutaan lisää väkeä. Työ korvataan. Ryhmä valitsee puheenjohtajan. Puheenjohtajat ja vastuuopettaja * vastaavat työn tuloksista.
4
Oppiainesisältötyön aikataulu
Ryhmien työ, eli tavoitteiden pilkkominen vuosiluokkatasolle tulee olla valmiina mennessä. Kommentointi pedanetissä tammikuu 2016 Kommenttien jälkeen työn viimeistely ja tallentaminen mennessä.
5
Oppiaineryhmät fy-ke-bg-ympäristöoppi, 3-5 jäsentä
äidinkieli ja kirjallisuus 2-3 jäsentä vieraat kielet 6 jäsentä (en-ru-sa-ve-ra) matematiikka 2-3 jäsentä uskonto & et 2-3 jäsentä historia ja yhteiskuntaoppi 2-3 jäsentä oppilaanohjaus 1-3 jäsentä taito- ja taideaineet 8-10 jäsentä (mu, ku, kä, li/tt, ko)
6
Pedanet tutuksi Rekisteröidy jäseneksi Etsi OPS2016
Perusopetus -> oppiainesisältötyö Oma oppiainekokonaisuus Lue, hämmenny, sisäistä, jäsennä. Ryhmäytykää, sopikaa pelisäännöt. Ei muuta kuin hommiin Minimitavoite: tavoitteiden pilkkominen vuosiluokittain.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.