Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jos sinulla on ruokaa jääkaapissa,
Advertisements

Tuotekehityksen ja kansainvälistymisen kautta laajemmat markkinat Samuli Vanhala
Pelit, pelillisyys ja kirjastojen palvelun muutos (verkkoversio ilman useita kuvia) Kirjastoseminaari 2013 FT J. Tuomas Harviainen Vantaan kirjasto- ja.

Yrityssaunailta Otaniemi
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
RedLynx,Tabella ja Atk-palvelut MikroMike
Pelin suunnittelu Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 /
Avi Studio Oy. Yritys •Osakeyhtiö, perustettu maaliskuussa 2007 •Kaksi päätoimialaa:  Sisällön ja opastusjärjestelmien tuotanto matkailun ja kulttuurin.
Alkoholiteollisuuden ja järjestöjen vastakkainasettelu alkoholimainonnassa Toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi.
Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Hyvää asiakaspalvelua!
Nordic Biorefinery Projekti
Täysivaltainen osallisuus – vammaisalan tulevaisuusseminaari
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Yhdessä pelastamme henkiä
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Pelien -ohjelmointi Syksy 2007 Vapaavalintainen opintojakso 3 op. ITP8TM003.
Palvelun muotoilu, Workshop
Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.
PrePets 2015 Kauniainen - Helsinki - Mäntsälä. TITLE | 2 PRESIDENTIN “10 KÄSKYÄ” PrePets –
World of Warcraft Maailman kovin Nettirooli peli kautta aikain.
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
INNOPELIPAKETTI INNOPELIPAKETTI Yhteistyökumppani VAU ry (Suomen Vammaisurheilu ja – liikunta) Tavoite: luoda kaikille soveltuva liikunnallinen.
Menestyvän verkkokaupan perustaminen Verkkokauppaseminaari Samuli Romppainen.
Elämyksellisyys Julia Turunen & Henna Mustaniemi.
NuPS T03 Pelaajapalaveri Joukkueen NuPS T03 pelaajat
HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihin RAAHEN OPETUSTOIMI peda.net/veraja/raahe/lukio/oppiaineet/hyvapahapeli mediakasvatuksen oppisisältöjä oppijalähtöisesti.
Pelisuunnittelu. Kurssin info Kurssin nimi: Pelisuunnittelu Opintopisteet: 1opsTekijä: Toivonen Samppa Yhteystiedot:
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
PHSB PELIKIRJA PELITAPA  AKTIIVINEN  PYRITÄÄN VOITTAMAAN 1-1 TILANTEET  KOKO KENTÄLLÄ PALLONRIISTOIHIN PYRKIVÄ JA PELIÄ NOPEASTI KÄÄNTÄVÄ TAPA.
Polar Shiitake Oy Kotikulmilta maailmalle. Itä-Suomen Siitake Oy Perustettu 1985 Liikevaihto 1999, mk kasvatusalustaa viikossa 350 kg sieniä.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
Digitaalisen analyytikan perusteet Brandfors Webinar |
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Toimintasuunnitelma.
MPS Havainnointi Pelaajan tulee havainnoida:
Mitä tällä tunnilla tehdään?
Suomen Partiolaiset, UPM, NordicEdu
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Nova Scola Finlandia Teemaseminaarin Osanottajat
… … … … … … … … ….
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Yrityksen kilpailijat
Extrication& new technology
Kohtaamisia pelimaailmassa
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Jenni Leppänen.
Lentopalloa sarjajoukkueessa
My Summer Car Eetu Muhonen.
Tunnetaitojen harjoittelua ryhmässä
Yritä ajatella kuten hän ajattelee.
Artikkeli päivässä pitää mielen virkeänä
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Kuinka resurssiviisaita olemme?
Uudellemaalle kilpailukykyä asuntopolitiikan kautta
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
Myyntikanavien… …kaivelua.
LUONNE – Omistajuus kehittymisestä
Terveyspoliittinen työ reumaliitossa
Avoimen tuotteenhallinta
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Esityksen transkriptio:

Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä? Pirita Ihamäki FT, KTM Digital Product Development Manager pirita.ihamaki@tactic.net

Tactic Tactic on Pohjois-maiden suurimpia lautapelien valmistajia. Tactic on perheyhtiö, jonka tarina alkaa Suomessa vuonna 1967, jolloin markkinoille lanseerattiin lautapeli Kimble. Tactic myy tällä hetkellä yli 80 eri maahan pelejä. Tacticilla on tytäryhtiöitä Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa, Englannissa, Puolassa ja Ranskassa. Tacticin arvona on luoda maailman viihdyttävimmät pelikokemukset asiakkailleen. Tacticin liikevaihto oli 2015 noin 20 000 000 miljoonaa ja Tacticilla työskentelee noin 200 henkilöä. Tactin uuden varaston myötä pystymme toimittamaan 72 tunnissa tuotteet kaikkiin Euroopan maihin.

Tacticin kehitys

Tarkoituksena on joko kehittää uusi peli Tacticille Pelin pitää olla viihdyttävä ja Tacticin brändiä tukeva. Peliä voi pelata 2-8 henkeä Peli voi olla ulkoilupeli, lautapeli tai hybridipeli Hybridipeli tarkoittaa, että lautapelissä tai ulkoilupelissä voi olla digitaalisia elementtejä. Peli saisi olla kestoltaan enintään tunnin kestävä peli.

Toisena vaihtoehtona palvelumuotoilla joku peleistä uudelleen Pelien palvelumuotoilu tarkoittaa konkreettista tapaa määrittää peli uudelleen, muotoilla pelimekaniikkaa, mahdollisia pelielementtejä, visuaalista ilmettä ja testata ideaa potentiaalisilla asiakkailla. Tactic vetoaa asiakkaiden tunteisiin ja meillä systemaattisesti saavutetaan odotuksia ylittäviä asiakaskokemuksia – tämä on tuotekehityksessä yksi keskeisimmistä tavoitteista. Asiakas määrittää viime kädessä minkälaisia pelielämyksiä ja arvoja se tuottaa, me vain luomme sille puitteet.

Peleissä on keskeistä asiakkaan kokemus pelissä. Katso peliä asiakkaan silmin Ajattelee ja tuntee Pyri kuvailemaan, miten asiakkaasi ajattelee ja tuntee pelatessaan peliä. Kuulee Näkee Kuinka ympäristön mielipiteet Mitä asiakkaasi näkee vaikuttavat asiakkaaseesi? Mitkä ympärillään? Miten mediat vaikuttavat hänen mielipiteisiinsä? häneen vaikutetaan? Sanoo ja tekee Mitä asiakkaasi sanoo pelistä ja miten hän käyttäytyy pelin aikana? Viihdyttävän Lisäarvon tuottaminen pelissä. Määrittele ensin: pelikokemuksen luominen Mitä lisäarvoa pelissä tuotetaan kenelle peliä suunnittelet? Mikä tekee pelistä viihdyttävän? pelaajalle, että saavutetaan viihdyttävän pelikokemuksen syntyminen? Palveluissa on keskeistä asiakkaan kokemus.

Kiitos huomiostanne!