Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra."— Esityksen transkriptio:

1 Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra

2 Facebook Suosituin verkossa toimiva yhteisöpalvelu, joka on kaikille avoin Verkostoitumiseen työn, ystävyyden, harrastusten tai muun kiinnostuksen perusteella Voi välittää lyhyitä viestejä, jakaa valokuvia ja videoita Käyttäjä luo palveluun oman profiilinsa haluamillaan tiedoilla sekä yksityisasetuksilla ja alkaa jakaa viestejä muiden käyttäjien kanssa Facebookiin voi luoda myös yritystilin.

3 Facebookin käyttö Käyttäjät viettävät enemmän aikaa nykyään Facebookissa kuin muualla verkossa Tällä hetkellä käyttäjiä on yli 800 miljoonaa Suomessa käyttäjiä on jo 2 miljoonaa Jos Facebook olisi valtio se olisi maailman kolmanneksi suurin Kiinan ja Intian jälkeen

4 Facebook-tilastoja: 56% käyttäjistä päivittää statuksensa kerran viikossa 15% käyttäjistä päivittää sen kerran päivässä 16% käyttäjistä ei ole koskaan päivittänyt statustaan 53% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän tilaa kerran viikossa 26% tykkää toisen käyttäjän sisällöstä vähintään kerran päivässä 49% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän kuvia vähintään 1-2 kertaa viikossa

5 Yrittäjälle Facebook-näkyvyyttä Yrityskäyttöä varten on kaksi vaihtoehtoa: Facebook-sivustot Facebook-ryhmät Sivustoja käytetään silloin, kun halutaan internet- näkyvyyttä liiketoiminnalle. Ryhmiä käyttävät organisaatiot ja järjestöt, jotka haluavat samoin ajattelevia ihmisiä yhteen. Monille yrityksille Facebookin sivustosta on tullut pääasiallinen verkkosivu kotisivujen sijasta.

6 Facebook-markkinointi Suomalaiset yritykset käyttävät Facebookia: tiedottamiseen (92%) brändin rakentamiseen (81%) asiakassuhteiden hoitamiseen (71%) uusien asiakkaiden hankintaan (57%) lisämyyntiin (47%) rekrytointiin (28%) tuotekehittämiseen (22%) Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012

7 Facebook-viestintä Keskimäärin sivuilla aktivoituu 4 % sen faneista. Yksi prosentti kirjoittaa ja kolme prosenttia ”tykkää”. Loput seuraavat ja tarkkailevat sisältöä. Viestintätiheyden ja aktiivisuuden välillä on suora yhteys: mitä useammin viestit, sitä suurempi osa käyttäjistä aktivoituu. Eniten aktiivisuutta Facebook-sivuilla on klo 10 ja klo 20. Miehet ovat vähemmän aktiivisia kuin naiset. Naisten osuus kaikesta vuorovaikutuksesta oli 57%

8 Facebook-sivuston luominen omalle yritykselle

9 Luo sivu yrityksellesi; voit valita kategorioista Paikallinen yritys tai Yritys. Jos sinulla ei ole henkilökohtaista tiliä Facebookissa voit luoda yritystilin.

10 Luo sivu yrityksellesi;

11 Hanki faneja

12 Anna sivullesi yrityksen nimi

13 Aloitussivu

14 Perustietojen täyttäminen

15 Hallinnoi oikeuksia; voit piilottaa sivun, kunnes se on valmis. Voit määritellä asetuksista saavatko asiakkaat julkaista sisältöä seinälläsi.

16 Apuvälineissä voit kehittää sivuasi, mainostaa Facebookissa tai linkittää sivun Twitteriin. Huom! mainostaminen on maksullista.

17 Yrityksen Facebook-sivuston tilastoja Kävijätiedoista pystyt tarkastelemaan kuinka tykkääjät ovat vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa Pystyt tarkastelemaan tykkäävien henkilöiden ikä-, ja sukupuolijakaumaa, maanosaa ja kaupunkia, mistä he tulevat sekä kieltä, mitä he puhuvat


Lataa ppt "Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google