Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi 3.5.2013 25.9.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Kauppakeskusten turvallisuusjohtaminen Vartioinnin kehittäminen kauppakeskuksissa – projektin tulokset ja työkalut vartioinnin näkökulmasta Kari Ratilainen/
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
Mika Väyrynen tuottaja
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
TOIMINNALLISEN OPINNÄYTETYÖN RAPORTOINTI
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
HALLINTOKUNNAT JA ESTEETTÖMYYDEN TARVE - HANKE Niina Kilpelä, Kynnys ry.
T Loppudemo Kaffetauko eAuction
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Imatran kaupungin organisaatiouudistus
LAATUJOHTAMINEN TENTTI 1. Määrittele seuraavat käsitteet:
Onnettomuusanalyysin tuloksia, koko suunnittelualue Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu tieverkolla (66 %) Paljon alkutalven onnettomuuksia.
Ohjelmistotekniikka kevät 2003 Ohjelmistotekniikan määritelmä Ohjelmistotekniikka (Software Engineering) tarkoittaa pätevien insinööriperiaatteiden vakiinnuttamista.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
LAUKAAN KUNTA TA 2017 Vuosikello Lasse Leppä Kunnanhallitus
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
TURKU SCHOOL OF ECONOMICS Institute for Competition Policy Studies Muutostrendit ja palvelujen tuottamisen mallit Aki Koponen Johtaja Muutosta johtamassa.
Palveluntuottajajärjestöjen rooli tulevaisuudessa SOSTE
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Sedussa Dialoog.
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Vaikuttavuuden arviointi
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Hyvinvoinnin integroidut toimintamallit
Hankinnoilla työllistämisen malli
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Kelan tules-kuntoutuksen toteutuminen kuntoutujan ja kuntoutuksen palveluntuottajan näkökulmista Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toteuttaa tutkimuksen.
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Taloustiedon peruskäsitteitä
Juniorigolfkampanja 2014.
HYÖDYKKEET JA TUOTANNON- TEKIJÄT
Henkilöstöhallinnon käsikirja
”Palvelu” -kokonaisuus
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4
Aluetilinpito työlliset - bruttokansantuote - arvonlisäys, brutto perushintaan - kiinteän pääoman bruttomuodostus (investoinnit) - tuotos perushintaan.
Aineettoman pääoman merkitys organisaation menestymiselle - Antti Lönnqvist
Asiakkuuksien hallinta
<Hankkeen nimi>
Mittarit – mitä ja miten mitata
YLEISINFO RISKIKARTOITUKSET JA RISKINARVIOINTI PELASTUSLAITOKSISSA
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Arvioinnista arkipäivää
Taloudellisesta arvioinnista
Tukiliiton strategiaprosessi
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
Viestintäsuunnitelma
Hyteairo-esiselvitys pilotointiympäristöjen perustamiseksi kodin ja itsenäisen asumisen robotiikan ja tekoälyn edistämiseksi ja vaikuttavuuden tutkimiseksi.
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
OC-Raportoinnin ja OC-KVH toimintatavan automatisointi
TOIMINNAN TILASTOINTI
Esityksen transkriptio:

Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi

Turvallisuuspalveluiden henkilöstön osuus 7 % vuonna 2010

Turvallisuuspalveluissa työskentelevien määrä nimikkeittäin ja htv:n mukaan 2010

Turvallisuuspalveluissa työskentelevien ikäjakauma

Turvallisuuspalveluissa työskentelevien ikärakenne pelastuslaitoksittain

Turvallisuuspalveluiden kustannusanalyysi 1,6 – 18,5 %

Erilaisia tavoitteita Tilaajalle asetetut tavoitteet usein vaikuttavuustavoitteita o Asiakas o Asiakasryhmä o Tehtävä o Palvelutuotannossa esim. muutos asiakkaan toiminnassa tai palvelun laatu Tuottajalle asetettavat tavoitteet usein tuotantotavoitteita o Tuotantotavoitteiden mittauskohteina ovat tuotantoprosessin osatekijät eli panokset ja tuotokset o Esim. suunnitelmat, suoritteet, rahamäärät, tunnusluvut

Tuotantomääriin liittyvä raportointi Osallistujamäärät  Yhteensä osallistujaa vuonna 2011 Tilaisuuksien kokonaiskesto  Yhteensä minuuttia vuonna 2011 Turvallisuusviestinnän tapahtumat ja toteutustapa  231:stä 112-päivän tapahtumasta valistuskampanjoita

Vaikuttavuuteen liittyvä raportointi Kaikki turvallisuusviestintä kohderyhmittäin  Alle kouluikäisille vuonna 2011 yhteensä 1404 tapahtumaa  Tiedetään mitä kohderyhmiä on tavoitettu Toteutustapa (valistuskampanja, koulutus, messut jne.) kohderyhmittäin  Alle kouluikäisille vuonna 2011 yhteensä 231 valistuskampanjaa  Tiedetään mitä kohderyhmiä on tavoitettu ja millä turvallisuusviestinnän keinoin Turvallisuusviestintätapahtumat koon mukaan  112-päivän tapahtumista 77 pientä, 148 keskisuurta, 5 suurta  Tiedetään miten osallistujat jakautuvat taidollisten, tiedollisten ja ”näkyvyyttä” tavoittelevien tilaisuuksien kesken

Turvallisuuskoulutus

Messut ja muut yleisötapahtumat

Valistuskampanjat

Kaikki tulipalot ja 2012 /1000 asukasta kohden

Palvelutuotanto Palveluiden tuottamisessa käytetyt resurssit, varsinainen palveluprosessi sekä tuloksena syntyvät tuotokset ja vaikutukset Kokonaisvaltainen näkökulma mittaamiseen = tuottavuusnäkökulman rinnalle aineettoman pääoman sekä asiakkaan kanssa käytävän vuorovaikutuksen näkökulmat Huomio prosessiin

Palveluntarjoajan ja asiakkaan näkökulman erottaminen palvelutuotantoa arvioidaan eri kriteereillä riippuen näkökulmista  Välitön palvelusuorite  Pitemmällä aikavälillä syntyvä vaikutus  Aineelliset (taloudelliset tuotokset)  Aineettomat (ei-taloudelliset tuotokset

Mistä näkökulmasta toimintaa arvioidaan? Mikä on turvallisuusviestinnän kohde ja prioriteetit? Mitä raportoinnilla halutaan selvittää ja seurata? Miten raportit tuotetaan ja miten niitä käytetään?