Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4"— Esityksen transkriptio:

1 ”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4
YSR-kokous Digitalisoidaan julkiset palvelut / Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke

2 Kokouksessa kommenttien pohjalta muokattu versio (vain muutetut osat tässä)

3 Hierarkiaa Formal framework
Palvelu (geneerinen) Formal framework Julkinen palvelutehtävä Jakautuu kahteen: Vain lakisääteiset Lakisääteiset ja itselle otetut Tuotantotoiminta, tuotantoprosessit, toimintamallit – operatiivinen toiminta Palvelu”tuotanto” - toimintamallit Asiakasnäkökulma: Palvelu”tarjooma” (Asiakkaan) palvelu-prosessit Asiakkaan näkökulma: Mitä, missä, miten on tarjolla Saavutettavuus Kanava … Mitä asiakas näkee verkkopalvelussa tms. Seuranta ”Tarjoajan” näkökulma Valmiuksien rakentaminen, resurssit, Kyvykkyys Vastuu Velvoitetehtävä … Tänne kuuluu ICT Miten esim. verkkopalvelu tuotetaan Acts, set of acts (CPSV) Seurannan näkökulma Kustannukset Raportointi Seuranta Mittarit Valvonta …(julkisuuslaki, tietosuoja jne) Esim. tietotilinpäätös Laadunhallinta (kytkeytyy asiakkaaseen) – kyselyt, kantelut

4 Seuraava versio sovitettaisiin tähän kehikkoon: Julkishallinnon ylätason tietokomponentit (

5 Keskeisiä teemoja/määriteltäviä käsitteitä
Toimintamalli Palvelukonsepti Tehtävä- ja palveluluokitukset Järjestämistehtävä -> palvelutehtävä -> tuotantoprosessi -> asiakkaalle paketoidut palvelut (vrt. julkinen palvelutehtävä) Tuotanto: markkinat, kilpailutus, tuotantokapasiteetin hankkiminen vs. oma tuotanto Ostopalvelu -> markkinaehtoinen tuotanto/hankinta Kuntien näkökulma: ei kuitenkaan päästä eroon yleisestä palvelu-termistä, vaikka se käsitteellisesti onkin liian geneerinen


Lataa ppt "”Palvelu” –kokonaisuus, osa 4"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google