Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”…joku yhdyshenkilö tämän valtavan palvelutarjooman ja yrityksen välillä olisi kyllä paikallaan…” Puujalostusalan kasvuyrityksen johtaja.
Advertisements

Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
Laatua ammattitaitoisesti ja yrittäjähenkisesti Pellervo-päivä Outi Huusko.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Asunto Sivakka konsernin asunnoista. Aluksi Asiakas -Ottaa yhteyttä -Käy hyvästä harjoituksesta omien asioiden hoidossa vapautumisen jälkeen -Kertoo sitoutumisesta.
IT- Pedan laaturisteily Yhteenveto tukipalvelujen laatu -ryhmätyöstä Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
Hankintaprosessi- asianhallinta /Tampere
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
, Vantaa TE-KESKUSTEN JA TOIMINTARYHMIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ Toimintaryhmien ja TE-keskusten hyviä käytäntöjä Koulutus Manner-Suomen maaseutuohjelman.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
TAUSTA Siuntion perusturvapalvelut on tuotettu Lohjan, Siuntion, Inkoon ja Karjalohjan yhteistyönä sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistoiminta-alueella.
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
Tilaaja-tuottaja –toimintatapa sosiaali- ja terveystoimen palveluissa - Kuntatilaajan ja tuottajan yhteistyö Sami Fredriksson / Maijaliisa Junnila
Kalle Nieminen, Kajaanin yliopistokeskus (2011) KYLÄPARLAMENTIT – HYVIÄ TOIMINTATAPOJA.
Lahden kaupungin vanhusten kotihoidon palvelujen uudistaminen tarinateatterin keinoin Prosessi liittyy Lahden kaupungin "Kotiin kohdistuvien palveluiden.
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
Luottamushenkilöiden ja virkamiesten näkemykset kuntien roolista ilmastokysymyksen ratkomisessa Luottamushenkilöt:
Missä menee suomalaisten ruokakulttuuri?
Helsingin seudun yhteistyön arviointi 2008 kaupunginjohtaja Jussi Pajunen
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
Yhteistoimintalaki ja Yt:n organisointi
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Päivähoidon osallisuusfoorumi Alustava suunnitelma
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Optimoinnin käyttö tiedonlouhinnassa
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
T /5115 Software Development Project I/II Experience Exchange Session: architects Jari Vanhanen Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon laboratorio.
Vammaisten palvelut 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Riikka Väyrynen.
Forssan kaupungin hankintapolitiikka, järkivihreät hankinnat
Kansainväliset tutkinto-opiskelijat Suomen yliopistoissa Tuure Pitkänen SYL:n hallituksen jäsen.
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely päiväkodit ja esiopetusyksiköt
Kuopion asumisen päivät
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Sairaalatekniikan päivät Hankinta-asiantuntija Kimmo Vuorela.
KIILA -kurssien puitejärjestely ja vapauttaminen Tuulikki Karhu Hankinta-asiantuntija Hankintapalveluryhmä
Kaikki käyttävät sosiaali- ja terveyspalveluita, mutta missä palvelut määritellään? Antti Kuopila Erityisasiantuntija Kuntaliitto
Yhteistyösopimuksen laadinta
Ajankotaista Skills Finlandin toiminnasta ja tulevaisuudesta
JÄRJESTÖN JA JULKISEN YHTEISTYÖN PULMAT
LSSAVI Valvontaprosessin vaiheet varhaiskasvatuksessa
Hankinnoilla työllistämisen malli
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Erityisasiantuntija Jaana Joutsiluoma
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
LIIKEKIRJEET.
Senioreiden terveysresepti
Sote-keskus teemaryhmä kokous 5: tiedotettavat asiat
Hankintalain mukainen menettely
Elintapaohjauksen toimintamallin ja palveluketjun kuvaus
Insert Firstname Lastname via >Insert >Header & Footer
Hanketoimijoiden tapaaminen Eterassa
Paikallinen energiaratkaisu
Ohjaus ja valvonta (Ohjava) - teemaryhmä
Työttömän terveystapaamiset
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Tarjouspyynnön mallipohja
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Kynnys ry osatoteuttajana
Kuntoutusverkoston (KUVE) arviointikyselyn tulokset
MIELI pt (personal trainer)
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
…miten kilpailu kehittyy?
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa

Palveluntuottajien kokemuksia Alle 5 tarjouskilpailua suurimmalla osalla takana Prosessin valmistelussa mukana 1/3 Tasapuolisuuden toteutumista epäiltiin Laadun esiin saaminen tarjoukseen? Kilpailutus- valinnat – sopimukset – todellisuus: 1/3 ei ollut saanut lainkaan asiakkaita, vaikka oli pärjännyt kilpailutuksessa

Kokemuksia yhteistyöstä kuntien kanssa Yhteistyön rakenteet vaihtelevat valtavasti, riippuen kunnasta. Säännöllisiä tapaamisia ja neuvotteluja asiakkaista- palveluntuottajat ovat tyytyväisiä Paljon kokemuksia myös sanelupolitiikasta Sopimusosapuolena oleminen ei tarkoita yksivaltaisia päätöksiä Sopimukset pääosin määräaikaisia. Myös ilman sopimusta hoidetaan!

Kokemuksia kilpailuttamisesta ja yhteistyöstä -kunnat Strategia ostettavista palveluista puuttuu, tiedottaminen vaikeaa Oikein tuotteistetun ja laadun esiin tuovan tarjouspyynnön tekeminen on vaikeaa Kustannussäästöt tärkeintä ostajan näkökulmasta Yhteistyötä toivotaan lisää, mutta esteenä välimatkat, palveluntuottajien määrä ja aikapula

Näkemyksiä asiakkaan asemasta kilpailutuksessa Asiakkaan saama palvelu voi parantua, kun tiedetään mitä ostetaan, niin asiakas pääsee itselleen sopivampaan paikkaan Liiallinen hintakilpailu huonontaa ehkä palvelun laatua 1/5 palveluntuottajista ilmoittaa, että heiltä on siirretty asiakkaita pois uuden kilpailutuskierroksen jälkeen (Vantaa) Jos homma hoidetaan hyvin, sen ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla asiakkaan asemaan