Jipot ja jekut –seminaari Turun ammatti-instituutti 22.4.2009 Samran Khezri.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Suomalainen koulu ulkomailla syntyneen opettajan silmin
Heini-Marja Järvinen Turun yliopisto
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Perusharjoittelu 2011 Matematiikka pääaineena –teemaseminaari 14.9.
Monikulttuurisuus opetuksessa
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Oppiminen ja oppimisvaikeudet
MonikultTuurisuus suomalaisessa koulussa opettajan kokemana
Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
Omakielinen opetus Maahanmuuttajalasten koulunkäynnin tukena
AURA-instituutti, Turku ja Laitila
Havainnollistamisen merkitys maahanmuuttajaoppilaiden opetuksessa
KURDIKULTTUURI KULTTUURIEN MAAILMA Samran Khezri Jyväskylä
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus
Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinto (artesaani)
Interkulttuurisen koulun haasteita ja mahdollisuuksia
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Perusharjoittelu 2012 Matematiikka pääaineena - teemaseminaari
Kirjanpidon tilit 1/2 Liiketapahtumat kirjataan tileille
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Ammatillisen koulutuksen kielikoe
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
VIRTA-hanke Antti Huttunen. VIRTA-hanke Alkanut 2008 Rahoittajina Opetushallitus ja Turun opetuspalvelukeskus Alakoulun uudet oppimisympäristöt Pienryhmäiset.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
Matti Isokallio, ECTS/DS neuvonantaja, Euroopan komissio ECTS ja ammattikorkeakoulut.
Vaihe 1. Vagelis Tsamis2 Phase 1 Vaihe 2 Vaihe 3.
Miten hallita haasteellista ryhmää/opiskelijaa JIPOT JA JEKUT Loimaa Erityisopettaja ja opinto-ohjaaja Anu Parantainen, Turun ammatti-instituutti.
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
Samran Khezri Educa Maahanmuuttajaoppilaiden koulunkäynnin haasteet ja mahdollisuudet.
Koira Koira on neli jalkainen. Nisäkäs Oppii temppuja Ihmisen lemmikki
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Integrointi: hyvä idea, huono säästökohde. Mitä ajatuksia kuvat herättävät? Keskustele vieruskaverin kanssa aiheesta kolme minuuttia. Kertokaa sen jälkeen.
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
2/2009 Kiina. 2/2009 Kiina ja CIMOn yhteistyökumppani: Mitä ulkomaalaisen harjoittelijan tulisi ottaa huomioon? ”Kunnioita kiinalaista kulttuuria, kunnioita.
4.3 Tutkiva oppiminen? a) Opetusmenetelmä, jonka aikana oppilaat opiskelevat opetuksen kohteena olevia asioita ja tiedon tuottamisen prosesseja tutkimuksia.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Suorien leikkauspiste
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Yrittäjyyskasvatuksen tutkija- ja toimijatapaaminen – Vaasa
Ops seminaari Askola.
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Lukiolaisten tekstitaidoista Rantala, Jukka – van den Berg, Marko LUKIOLAISTEN HISTORIAN TEKSTITAIDOT ARVIOITAVINA. Kasvatus 44 (4), 394–407. Tutkimuksessa.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli 3. Pohdinta ja tulkinta 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen.
S2, MONILUKUTAITO JA YHTEISOPETTAJUUS. S2 OPPIAINEEKSI SUOMEN RINNALLE oppiaineen nimi muuttuu, jatkossa opiskellaan: suomen kieli ja kirjallisuus –oppimäärää.
Kuka minä olen? Identiteettikysymyksiä kurdinuorten elämässä Samran Khezri DIDAR-Hanke Tampere samran.wikispaces.com.
Laske päässä. Potenssi Kolmioita Tasakylkinen kolmio kaksi yhtä pitkää kylkeä kantakulmat yhtä suuret. Kolmion kulmien summa on 180°. Tasasivuinen.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Laskuja MATEMATIIKKAA 3A, KERTAUSJAKSO LASKUJA © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Samran Khezri Turun normaalikoulu
Samran Khezri Turun normaalikoulu
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Maahanmuuttaja opetusryhmässäni
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
Tervetuloa kouluun!.
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Esityksen transkriptio:

Jipot ja jekut –seminaari Turun ammatti-instituutti Samran Khezri

Heikko äidinkielen taito Heikko suomen kielen taito Epätasapainoinen kielen omaksuminen ja puutteellinen sanavarasto Käsitteiden hallinta (lentoemäntä, nisäkäs) Onko kyseessä oppimisen, opetuksen vai oppimisympäristön ongelma?

OPETUSTEHTÄVÄT KASVATUSTEHTÄVÄT YHTEISTYÖTEHTÄVÄT

Auttaa oppilasta opiskeluaineissaan Oppilaan äidinkielen ja opiskelukielen osaaja Auttaa oppilasta kasvamaan kaksikieliseksi ja monikulttuuriseksi Auttaa oppilasta vahvistamaan sananvarastonsa kahdella kielellä Käsitteiden selittäminen omalla äidinkielellä (esim. matematiikan sanalliset tehtävät)

Yhteistyö mm. S2-, erityis- ja aineopettajan kanssa Yhteistyö MAI-Opettajan kanssa Käännös- ja tulkkaustehtävät Erilaiset koulutustehtävät Yhteistyö kodin kanssa Yhteistyö oppilashuoltoryhmän kanssa YHTEISTYÖ AINEOPETTAJIEN KANSSA Esimerkkejä

Matematiikan sanallisia tehtäviä Historian Käsitteitä Äidinkielen ja suomen kielen kielioppia Muita aineita

Matematiikan sanalliset tehtävät 1.Lipputanko, jonka korkeus on 12,0 m, muodostaa tasaiselle maalle 5,m pitkän varjon. Missä kulmassa Aurinko paistaa maahan nähden? 2. Kahden luvun summa on 20 ja niiden erotus 4. Mitkä nämä luvut ovat?

تێگه‌ر شووشه‌ شوێنی گواستنه‌وه‌ و ده‌رمانی نه‌خۆش چرا ده‌رگا ئـامبـــــولانـس ڕێنوێنی! هه‌رکام له‌و وشانه‌ به‌ هێڵێک به‌ شوێنی خۆی بلکێنه !

تێگه‌ر Rengas شووشه‌ Tuulilasi شوێنی گواستنه‌وه‌ و ده‌رمانی نه‌خۆش Sairaan kuljetus- ja hoito-osa چرا Valo ده‌ر گا Ovi ئـامبـــــولانـس Ambulanssi

ڕسته‌ی ئه‌م پرسیاره‌ بنووسه‌ و پاشان حیسابی که‌! 1.سۆران دووبه‌رابه‌ری زانا پووڵی هه‌یه‌. ئه‌گه‌ر زانا و سۆران پووڵه‌کانیان له‌سه‌ر یه‌ک دانێن، هه‌مووی ده‌بێته‌ 24€. سۆران و زانا هه‌رکامیان چه‌ندیان پووڵ هه‌یه‌؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Kirjoita lauseke ja laske! 1. Soranilla on kaksi kertaa enemmän rahaa kuin Zanalla. Heillä on yhteensä 24€. Kuinka paljon rahaa kummallakin on? ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

PAULO COELHO Opettaminen on Mahdollisuuksien Näyttämistä, ja oppiminen on asioiden tekemistä itselleen mahdolliseksi.

samran.wikispaces.com Yhteystiedot: Samran Khezri gsm: