Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

Tietotekniikka, sosiaalinen media ja liikunnan arvionti wikispaces.com/
Mobiili työssäoppimisen ohjaaminen SoTe-alalla
R2 OPISKELIJAT Opiskelijan viikko
QR- koodit ja mobiilitentti
SOME (sosiaalinen media)
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke. Valtakunnallinen koordinointi Tiimileaderit Työelämämn tukeminen Opiskelijan henk.koht ohjaus Atto-ain e et.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Laura Hirsto, Asiantuntijaksi kasvun prosessit opetussuunnitelmassa ja arjessa Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori Helsingin yliopisto.
OHJAAMINEN.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Mobiilioppiminen KEOS-tapahtuma, Jyväskylä
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Oppimisfoorumi Tilanne AKTIVA ▲ Hyria Koulutus Oy ▲ VirtuaaliAMK.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
TVT-strategia Käsittely: -valmisteltu tiimin palaverissa käsitelty lukion kokouksessa 09/2014 ja 05/2015 -lukion tvt-tiimi 05/2015,
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
2012 Petri Lounaskorpi Pilvityövälineet oppilaan oppimisprosessin tukena Petri Lounaskorpi, Minna Kytölä
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ETOS-erityisopiskelijan työvaltaiset yksilölliset osaamispolut Pauliina Julkunen, Kanneljärven Opisto Vertaansa vailla –ohjauksen ja erityisopetuksen.
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
HUIPPU Elokuu 2017.
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Tukea työpaikkaohjauksen arkeen
Tietotekniikkaa alakouluilla
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Lukiolaisen itc.
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Esityksen transkriptio:

Mobiilit ohjaajat

Pedagogiset lähtökohdat

Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.

Pedagogiset lähtökohdat

Mobiiliohjauksen tavoitteet Luokkahuoneen seinien laajentaminen – oppiminen luonnolliseen ympäristöönsä työpaikoille, käytäville, kotiin, kahvilaan, bussiin, puistoon Mobiilin ohjauksen eri muotojen hahmottaminen: -Ohjaus esim. työpaikoilla (työssäoppija ja työpaikkaohjaaja) -- ohjaus etänä (ryhmät, yksilöt, työpaikkaohjaaja&opiskelija- opettaja) - ohjaavat oppimateriaalit (flipped: connectilla, imovie lla tms tehdyt videot, screencast-videot) Tavoitteena olemassa olevien, hyvien käytänteiden hyödyntäminen ja edelleen kehittely mobiiliuden näkökulmasta (mm. TOP laaja – hankkeen tulokset) Tavoitteena laadukas ohjaustyö moderneilla välineillä, keskeisenä opettajien työvälinetaitojen ja mobiiliohjaustaitojen kehittäminen

Mobiiliohjauksen työvälineet ”oikea väline oikeaan tarkoitukseen” – harkitut valinnat Laitteet tukemaan oppilaitoksen prosesseja Mobiililaite: tabletti (iPad, Windows, Android..), älypuhelin Laitevalinnoissa keskustelkaa oppilaitoksenne tietohallinnon kanssa (laitetuki, koulutus) Mobiiliohjauksen työvälineet/sovellukset mobiililaitteille: blogit, wikit, Facebook, Skype, Adobe Connect tms., oppimisympäristöt kuten Moodle tai Optima, verkon yli jaetut dokumentit (Google Docs/Drive, SkyDrive, Dropbox), erilaiset ”appsit” esim. videomuotoisen oppimateriaalin tuottamiseen Huolellinen ja harkittu valinta: mihin tarkoitukseen mitäkin välinettä tarvitaan

Tuotokset

Tuotokset: