HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
LUVALLISET POISSAOLOT
Powerpoint-esitys ylioppilastutkinnon ohjeista ja määräyksistä:
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
Puh Powerpoint-esitys: Ohjaus lukioon • sisältää 20 erilaista diaa • vaatii toimiakseen Microsoftin.
Vaikuttaminen ammattikorkeakoulussa Järjestökoulutus Eliisa Alatalo.
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
@ Leena Lahtinen OHJELMAN OSITTAMINEN LUOKKA ATTRIBUUTIT METODIT.
JOHTAJIIN KOHDISTUVAT ODOTUKSET
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
Työrauha ja haastavat tilanteet
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Ohjaus- ja neuvontapalvelut
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Läheltä piti -tilanteet
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
TENTTIVILPPI JA PLAGIOINTI
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Leväsen palvelukeskus asiakkaat toimijat Ravitsemus Liikkuminen Terveydentila Virikkeisyys Miten kohde nähdään ko. teeman kautta? opettaja opiskelija opettaja.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
Elina Kauhanen Vantaan ammattiopisto Varia, Talvikkitien toimipiste
Opintopolku.fi ja opiskelijavalinta
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
@ Leena Lahtinen OHJELMAN OSITTAMINEN LUOKKA ATTRIBUUTIT METODIT.
Työpaikkakouluttajan ABC
Koulutuksen laadun kehittäminen
Työpaikkakouluttajan ABC
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
AHOT-sisällyttämishakemuksen vaihtoehtoja. Vaihtoehto 1) Etusivulla erikseen painikkeet korvaavuus- ja sisällytyshakemuksen luomiseen.
Sano verbit minä-muodossa
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Oodi ja tutkinnonuudistus Opiskelijarekisteri / Sari Zitting.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Osaamisen näytön prosessi
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Granlund Manager, käyttöohje
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Osaamisen näytön prosessi
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Opinnot ja harjoittelu ulkomailla
Opinnollistamisen pähkinät
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Oped-Exo – Asiantuntijuuteen Ohjaaminen Ammattikorkeakoulussa
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Metallurgian seminaari
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Tervetuloa opiskelemaan avoimeen ammattikorkeakouluun
Esityksen transkriptio:

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio – opintojaksoon liittyv ä negatiivinen ad hoc palaute, joka ei tule virallisen opintojaksopalautej ä rjestelm ä n kautta jpl Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Juha P. Lindstedt, jpl Prosessin hyv ä ksyj ä Hyv ä ksytty Johtoryhm ä, kehitysjohtaja

Opintojaksoreklamaatio Opintojaksoreklamaatio – opintojaksoon liittyvä negatiivinen ad hoc palaute, joka ei tule virallisen opintojaksopalautejärjestelmän kautta Opintojakson kehittämistyö tapahtuu HAAGA-HELIAssa opintojakson palautejärjestelmän puitteissa, josta on oma prosessikuvauksensa. On kuitenkin tilanteita, joissa opiskelijat ad hoc reagoivat opintojaksoa koskevaan ongelmaan joko suullisella tai kirjallisella negatiivisella palautteella, jota tässä kutsutaan opintojaksoreklamaatioksi. Tämä kuvaus koskee vain HAAGA-HELIAn tutkintokoulutusta. Kuvaus ei koske opintojakson arvosanan oikaisupyyntöjä tai muita tutkintolautakunnan päätettäväksi meneviä asioita. Reklamaatio voi koskea esimerkiksi opintojakson tavoitteita, toteutusta tai arviointiperusteita. Opintojaksoreklamaatiot pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti ja normaalin virkatiejärjestelmän puitteissa, jotta korjaavat toimet voidaan tehdä opintojakson kuluessa. Seuraavassa prosessikuvauksessa on esitetty tavalliset toimijat ja käsittelytasot. Periaate on se, että ongelmallinen asia pyritään selvittämään mahdollisimman lähellä opintojakson operatiivista toimintakenttää, eli toimijat ovat: opiskelijat, opettaja(t) ja koulutusohjelmasta vastaava. So. jos reklamaatio koskee itse opintojaksoa, käsittelystä vastaa sen koulutusohjelman, johon opintojakso kuuluu, vastaava. Jos reklamaatio koskee opettajaa, käsittelystä vastaa opettajan lähiesimies. Tämän jälkeen, mikäli ratkaisua ei synny tai asialla on suuri periaatteellinen merkitys, asian käsittelyä jatketaan virkatien mukaisesti (koulutusyksikön johtaja, rehtori). Laatukriteerit: kaikki tapaukset selvitetään oikealla tasolla; opiskelijat eivät ohita virkatietä ja ylemmän tason käsittelijät eivät tee interventioita ohi alemman tason käsittelijän.

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 3 Opintojaksoreklamaatio Opiskelija tai joukko opiskelijoita keskustelee ongelmallisesta asiasta ja sen ratkaisusta opintojakson opettajan kanssa Asian käsittely siirtyy koulutusyksikön johtajalle Asian käsittely siirtyy koulutusohjelmasta vastaavalle tai opettajan esimiehelle, joka neuvottelee asiasta opettajan ja opiskelijoiden kanssa Opintojaksolla esiintyy ongelma Asia saadaan ratkaistua Opiskelija tai joukko opiskelijoita tiedottaa ongelmallisesta asiasta esim. opettajatuutorille tai opinto-ohjaajalle ja pyytää asian selvittämistä Opiskelija tai joukko opiskelijoita tiedottaa ongelmallisesta asiasta ainejärjestölle ja pyytää asian selvittämistä Opiskelija tai joukko opiskelijoita tiedottaa ongelmallisesta asiasta suoraan koulutusohjelman vastaavalle, yksikön johtajalle tai rehtorille ja pyytää asian selvittämistä Asiaa ei saada ratkaistua Asia saadaan ratkaistua Asiaa ei saada ratkaistua Asia siirtyy rehtorin käsiteltäväksi Asia saadaan ratkaistua Asian käsittely palautetaan kohdassa A mainittuun menettelyyn