Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
Advertisements

1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 3 – KURSSIN MUOKKAAMINEN KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
KTL:n nykytila ja tulevaisuus Ryhmätyöskentely Ryhmä 5 Koulutuksen tutkimuslaitos - Finnish Institute for Educational Research.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Yksittäisten irrallisten asioiden opiskelusta työelämän tarvitsemaan osaamiseen Opetustoiminnan kehitysjohtaja Outi Hyry-Honka KOTA-talkoot.
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
VAPAAEHTOISTYÖSSÄ JAKSAMINEN OSAAMINEN Yhteiskunta Perhe Lähiyhteisö
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Matematiikan oppiminen.
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
© Torsti Hyyryläinen 2009 ”Pienet maailmamme*” ajatuksia ja keskustelua verkostoitumisesta Torsti Hyyryläinen Jyväskylä * Duncan Watts & Stewen.
Minä oppijana 1 ov..
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
K OLME NÄKÖKULMAA IHMISEEN. Daniel Dennet 1997: Jos minun aivoni siirrettäisiin sinun päähäsi ja sinun aivot minun päähäni, niin missä minä olisin? Mitä.
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Ammatillisuuden ydintä etsimässä
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Vieraskielinen opetus ja kansainvälistyminen 1.Yhteishaku ja markkinointi 2.Monikulttuuristen ryhmien opettaminen.
Ihmisen kolme olemusta
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Aikuissosiaalityötä johtamassa Keski-Suomen aikuissosiaalityön kehittämishankkeen loppuseminaari Perusturvajohtaja Riitta Vanhanen.
AHOT - Opiskelijalle. Lomakkeen hyödyntäminen Ei menetelmiä luotuna? Hyödynnyksessä kysymyksiä? Mikä on etenemis prosessi? Miten päätös näkyväksi? Onko.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Knowledge–Practices Laboratory MAKE – Kehittämishaaste-seminaari Merja Bauters, Hannu Markkanen Metropolia Ammattikorkeakoulu TiVi/Mediatekniikka.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Puhu parin kanssa! Mitä sinä teit viikonloppuna?
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
MITEN OPETTAJA VOI TUKEA YHTEISÖLLISESTI TOIMIVAN RYHMÄN TYÖSKENTELYÄ? Vasara oy.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
EK102b Uuden testamentin teologia Luennot Petri Luomanen Eksegetiikan laitos.
Aloitusseminaarin ohje
Ympäristö on puoli ruokaa Ikäihmisten kuntoutumista tukevat hoito- ja toimintaympäristöt hanke 2006 – 2008 Ikäihmisen hyvä elämä – ympäristön merkitys.
KIRKONPALVELIJAN TYÖNOHJAUS
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Oppimaan oppiminen ja ammatillisuuteen kasvu 1.5 ov Mari
Suomalaisen koulutuksen tulevaisuus
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Joustavat oppimispolut
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
YLEISSIVISTÄVÄN KOULUTUKSEN NÄKYMÄ
Hanke
tulevaisuuden työelämätaidot
Esityksen transkriptio:

Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus

Opiskelijat - toimintaympäristö TASO 1 – Minun Virtukampukseni -Henkilökohtaisuuden tunne – oma näkymä minun oma Personal Learning Environmet -Ajanhallinta -Minun aineistoni ja haen minua kiinnostavaa sisältöä – avoimuus -HOPS (formaali – informaali) -Oman oppimisen edistymisen visualisointi - arvionti -Oman osaamisen reflektointi – blogi? -Automatisointi (olennainen tieto) RSS -> Mobiilipäätteet (saavutettavuus)

Opiskelijat – toimintaympäristö, työtavat ja -välineet TASO 2 – Meidän Virtukampuksemme -Yhteisöllisyys -Minun opiskelijakaverini, opettajani, kasuaalit verkostot -Vuorovaikutusta houkutteleva ja tukeva -ROOLIT- Kuka liittyy mihinkin yhteisöön (kurssiin, työryhmään, verkostoon) -Oppimisen sosiaalinen näkökulma, opiskelupiirit, -arviointi -Läsnäolotunnisteet (is-online, came-online) --> näistä koostuu TASOLLE 1 haluttu sisältö Taso 3 – Se perinteinen Virtukampus – Yleinen taso, tarpeellinen ja riittävä keskeisen informaation saamiseen

Opiskelijat – toimintaympäristö, työtavat ja -välineet TASO 4 – Uuden yhteisöllisen läsnäolon ja toiminnan taso -Toiset maailmat ja mallinteet -Hauskuuden, luovuuden ja innovaatoiden syntymisen taso

Juuri niin kuin minä haluan