K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
Advertisements

USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
Yritystapaus tutorinfo
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
YLIOPISTON TUKI Elise Kosunen Yleislääketieteen professori PERTTU-seminaari
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
2008-A02 Artikkeli Automaatioväylään PROJEKTISUUNNITELMA.
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Arto Hietapelto Tutkimussuunnitelma
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari Opintori Henna Paananen Mirja Väänänen.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Proseminaarin 1. kokoontuminen: tavoitteet
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Esitelmöijän nimi Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy/Kevät 200X Virheraportoijien jakaumat.
Tutkimusseminaarin luento Historian tutkimusprosessi.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op Ryhmäkokoontumiset Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
TU Työpsykologian ja johtamisen erikoistyö (5 op) Palauttamistyöpajojen valmistelu, tutkimusraportin kirjoittaminen Meri Jalonen
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
TU Työpsykologian ja johtamisen erikoistyö (5 op) Seminaari Peiliaineisto ja palauttamistyöpajojen valmistelu Meri Jalonen
Ainedidaktiikan perusteet op Luentokurssi Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
TE 3 TERVEYS JA TUTKIMUS Perhon lukio Essi Rantala
CT10A4000 Kandidaatintyö ja Seminaari Avoimen lähdekoodin käyttö WWW-sovelluspalveluiden toteutuksessa Jukka Lankinen
Yritystapaus -tervetuloa!
Kandidaatinseminaari
Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
KANDIDAATTISEMINAARI JA TUTKIELMA KATVRA30 (10 op) Syyslukukausi 2017
ENG3042. Kand Kandidaatintyö ja seminaari (10 op) ENY ENG3044
Johdantoseminaari.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Tutkimuksen abc.
Juha T. Hakala Gaudeamus – Helsinki Tammer - Paino Oy, Tampere 2005
Tieteellinen kirjoittaminen
3. Terveystottumusten tutkiminen
Opetus-, koulutus- ja varhaiskasvatussanaston tilannekatsaus, 16. 6
Kotitehtävä, tehtävä 1.
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Te3 TERVEYS JA TUTKIMUS-KURSSI
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
TE3- seurantatutkimus Seurantajakso n. 1 viikko ( )
Kirjallisuusterapia.
Skeema 1 Ohjeet tutkimuksen tekemiseen
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
Skeema Psykologia tutkii ihmisen toimintaa Opetusvinkki 2: Tutustuminen psykologian eri suuntauksiin.
Metallurgian seminaari
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA

I Seminaarikerran ohjelma Tavoitteet Järjestäytyminen Tutkielmien alustavat aiheet Yleiset käytännöt Seminaarikokoontumiset, työskentely ja läsnäolo Ohjaaminen Tehtävänanto: Aiempaan tutkimukseen tutustuminen, tutkimussuunnitelmatyön aloittaminen

Tavoitteet Yleiskuvaus (tutkintovaatimukset) Kurssin tavoitteet: Opiskelija ymmärtää:  tutkimusprosessin vaiheet Opiskelijalla on valmiuksia:  tutkimusprosessin itsenäiseen suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin Arviointi: Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Seminaarien I ja II hyväksyttävä suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja annettujen tehtävien hyväksyttävää suorittamista. Toteutus ja työtavat Ryhmäopetus: 48 tuntia Itsenäinen työskentely: 219 tuntia Opintojakso koostuu seminaarityöskentelystä (syksy ja kevät) sekä yksin laadittavasta kandidaatin tutkielmasta. Seminaarissa käsitellään osanottajien laatimia tutkimussuunnitelmia ja esitelmien pohjalta tutkimustehtävän, tiedonhankinnan, aineiston analyysin ja raportin laadinnan ongelmakohtia.

Järjestäytyminen ja alustavat aiheet Kuka olet? Tutkimuksen alustava aihe ja motiivi

Yleiset käytännöt: Työskentelyvaiheet I jakso Aikaisempaan kandidaatintutkielmaan tutustuminen ja esittely Oman tutkimusaiheen hahmottaminen ja täsmentäminen Omaan tutkielmaan liittyvän aiempaan kirjallisuuteen perehtyminen Tutkimussuunnitelman laatiminen ja esittäminen Tutkielman teoriaosuuden kokoaminen Aineistonkeruun aloittaminen

Yleiset käytännöt: Työskentelyvaiheet II jakso Kerätyn aineiston analysointi Alustavien tulosten kokoaminen Tutkimustulosten ja tulkintojen tarkentaminen Täydentävän tutkimuskirjallisuuden lukeminen Tutkimustulosten esittely seminaarissa Tutkielman viimeisteleminen Valmiin tutkielman palauttaminen

Seminaarikokoontumiset ja läsnäolo Aktiivinen läsnäolo Sairastapauksessa 1. poissaolo sallittu Töiden palautus: esitelmää edeltävä maanantai sähköpostilistalle Seminaarin aikataulu Muutokset Uskontokasvatuksen symposiumi

Ohjaaminen Edistää ja tukee seminaarilaisen tutkimusprosessia Ota rohkeasti yhteyttä Vastaanotot, , myös muu henkilökunta käytössä

Eli lyhyesti syksyn aikana Aiemman kandidaatin työn esittely Oman tutkimussuunnitelman esittely Aktiivisuus seminaari-istunnoissa

Ohje kandidaatintyöhön tutustumista varten Valitkaa parin kanssa (tai yksin) kirjastosta yksi kasvatustieteen kandidaatin tutkielma ja tutustukaa siihen -pohtikaa, arvioikaa, ihmetelkää, perustelkaa

Tutkimussuunnitelmatyön aloittaminen Tutustu ohjeeseen Kirjaa ohjeeseen omaa tutkimustasi koskevia muistiinpanoja ja huomioita Lopuksi tutkimussuunnitelman muotoa käsitellään yhdessä