Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 – 2012.  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
Advertisements

Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
”Me teimme sen yhdessä”
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN
MAST – Maakunnallisen ohjausmallin ja asiantuntijaverkoston kehittäminen ja vakiinnuttaminen Varsinais-Suomessa
Osaamisen ja sivistyksen asialla POP – perusopetus paremmaksi Kehittämiskokonaisuudet 2008 Leena Nissilä Opetusneuvos, asiantuntijayksikön päällikkö.
Osaamisen ja sivistyksen asialla EVÄSTYSTÄ KEHITTÄMISTYÖHÖN Leena Nissilä Opetusneuvos, asiantuntijayksikön päällikkö.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
nuorisotyöntekijänä koulussa joka päivä
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Yksilölliset opetussuunnitelmat
Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta • Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe • Laatukriteerit (OKM)
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Kieli- ja kulttuuriryhmien opetus, oppilasmäärät ja resurssi
HOLLIHAAN KOULUN JOUSTO-OPETUS
Erityinen tuki Tampereen perusopetuksessa- muuttunut lainsäädäntö muuttuvat tuen rakenteet Leena Salonen
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
KELPO-HANKE JOKILAAKSON KOULU.
KELPO – erityisopetuksen kehittämistoiminta
Halkokarin ja Rytimäen koulut
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Perusopetuksen ryhmäkoko
Luostarivuoren koulu Esittelytilaisuus
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
SeDuuni2 -hanke  Toiminta-aika –  Seinäjoen koulutuskuntayhtymä / Koulutuskeskus Sedu  Työelämäyhteistyön kehittämisjaksot koti-
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
Ajankohtaista – seutusivistys
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Anita Zenger, Turun Kielitivoli
Ympäröivä yhteiskunta rikastavana oppimisympäristönä
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
LUOKANOHJAAJAKOULUTUS
Hesan Nuorten Ääni Lapset ja nuoret kokevat Helsingin kaupunkina, jossa heitä kuullaan ja he voivat vaikuttaa itselleen tärkeisiin asioihin. Kaikissa helsinkiläisissä.
Opinto-ohjauksen ja erityisopetuksen yhteistyö SOOLin teemaseminaari
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Kolmiportaisen tuen toimintatapaohjeet. Tuen järjestämistä ohjaavat periaatteet ”Opetukseen osallistuvalla on oikeus saada riittävää kasvun ja.
Hatanpään koulun tuettu perusopetus ja ohjaus (TUPO) Arto Nieminen ja Merja Wahra.
Arviointi osana oppimisprosessia
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
Ohjeistus OVTES-työpäivään
Kelpo-hanke Amisto
Yhteistyö eri luokka-asteiden välillä eli Supportive Cross-age-peer-tutoring KAT.
Tämän hetkinen tilanne
Alakoulusta yläkouluun
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Esityksen transkriptio:

Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 – 2012

 Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa koulussa/omalla paikkakunnalla/vieraalla paikkakunnalla  Useat koulutustilaisuudet opettajille lakimuutoksesta, kolmiportaisesta tuesta kohdennettuna koko opettajakunnalle.  Koulutusmatkat Helsinkiin OPH:n koulutuksiin sekä pääkaupunkiseudun erityisopetuksen messuille ja kouluvierailut Helsingin mm. Alppilan yläkouluun  Opettajien tutustumiskäynti Seinäjoen Kelpo -toimintaan Koulutus

Sosiaalipedagoginen hevostoiminta  Kiviniityn koulussa on kehitetty koululle sopivaksi toiminnaksi sosiaalipedagogista hevostoimintaa  Kaksi opettajaa on täydennyskoulutettu (25 op) tähän tukimuotoon sekä kaksi erillistä opinnäytetyötä on valmistunut juuri Kiviniityn koulun toiminnasta.  Toiminta jää pysyväksi tehostetun tai erityisen tukimuodoksi

 Oppiaineiden ydinainetavoitteet arvosanaan 6 tehostettuun tukeen/oppimissuunnitelmien tueksi tehtiin aineryhmittäin syksyn 2011 aikana  Vertaismentorointi Hakalahden koulun kanssa on lisännyt yläkoulujen opettajien osaamista kohdata erilaisia oppilaita Muu kehittämistoiminta

 Kelpo toiminnan aikana asetetut tavoitteet on saavutettu  Opettajien saama koulutus on lisännyt opettajien osaamista sekä kykyä kohdata erilaisia oppijoita  Kelpo –toiminta on jättänyt uusia pysyviä toimintamalleja oppilaiden tukemiseksi  Uuden opettajakunnan sekä nykyisen kouluttaminen tuleviin haasteisiin varsinkin syrjäytymisvaarassa olevien oppilaiden tukemiseksi  Opettajan professio on saanut hankkeesta syvyyttä Arviointi