Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuRaili Laakso Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Hesan Nuorten Ääni Lapset ja nuoret kokevat Helsingin kaupunkina, jossa heitä kuullaan ja he voivat vaikuttaa itselleen tärkeisiin asioihin. Kaikissa helsinkiläisissä kouluissa ja nuoriso- taloissa on vuoteen 2006 mennessä lasten ja nuorten demokraattista ja aktiivista kansalai- suutta edistävä toimintakulttuuri.
2
KOULU OSALLISUUS OPSOPS LK Ohjaavat opettajat Opet taja kunta Nuorisotoimi Lähiryhmä Oppilaskun- nan hallitus –Oppilaskunta LK
3
Osallisuustoiminnan vaikutuksia koulussa Osallisuus Oppilaskunta Prosessikoulutus Vertaissovittelu Koulutus Koulu- ympäristön parantaminen Kouluyhteisössä toimiminen ja vaikuttaminen Opettajat ja nuorisotyöntekijät Vuorovaikutus päättäjien kanssa Ylipormestarin kokous Avoimet Foorumit Ratkaisukeskeinen työtapa oppilaiden käyttöön Syrjäytymisen ehkäisy Demokratiaan kasvaminen johtokunnat opettajakunta Tukioppilastoiminta
4
OPPILASKUNTA OSANA KUNNAN OSALL./VAIK. JÄRJESTELMÄÄ KUNNAN/KAUPUNGIN valtuusto/hallitus lautakunnat virastot NUORISOVALTUUSTO LASTEN/NUORTEN PARLAMENTTI NUORTEN ÄÄNI -KOKOUKSET ALUE- RYHMÄ ALUE- RYHMÄ opp.hallituk- sen edustajina nuorisotalojen edustajat OPPILAS- KUNNAN- HALLITUS 1-2 opp./ luokka ryhmä vanhem- pain yhd. LK KOULU/OPPILAITOS opp. kunnan- hallitus opp. kunnan- hallitus johto- kunta opettaja- kunta rehtori O PETUSMINISTERIÖ Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto Yleissivistävän koulutuksen yksikkö Leena Nousiainen /tm /23.2.2005 / 4.
5
Toimintakulttuuri Millainen on osallisuutta rakentava toimintakulttuuri? Miten johdan sitä?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.