Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sari Rissanen, ma. prof, laitoksen johtaja
Advertisements

KTL:n nykytila ja tulevaisuus Ryhmätyöskentely Ryhmä 5 Koulutuksen tutkimuslaitos - Finnish Institute for Educational Research.
Ammattikorkeakoulujen haasteet TKI-toiminnalle Erja Heikkinen
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO / Kv. palvelut Joint programme - koulutusyhteistyö JY:ssa Joint programme = kansainvälinen yhteisohjelma Taustaa:  Kv. kampustyöryhmän.
Tietojenkäsittelytieteen laitos Helsingin yliopisto
Opiskelija! Arjen mobiilipalvelut / Agora Game Lab.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Skills-laivaseminaari Yrittäjyyskasvatus ammatillisen koulutuksen näkökulmasta Paula Kyrö Yrittäjyyskasvatuksen professori Aalto Yliopisto, Kauppakorkeakoulu.
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
Nuorten hyvinvoinnin ankkurit Lapissa -hanke ESR ja Lapin lääninhallitus Hallinnoija, Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Lapset, nuoret.
Tutkimuslaitosten ja yliopistollisten sairaaloiden liittyminen OKM- julkaisutiedonkeruuseen Olli Poropudas Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Aihekokonaisuudet lukiossa Eero Salmenkivi Soveltavan kasvatustieteen laitos.
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
AVARA-hanke valtiotieteellisen tiedekunnan näkökulmasta Leif Åberg
OKM:n julkaisutiedonkeruun tarkoitukset Hannu Siren, johtaja Opetus- ja kulttuuriministeriö Helsinki.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
School-university partnership Kokemuksia koulun ja yliopiston välisestä kumppanuusyhteistyöstä kokosi: Erja Syrjäläinen.
Kansainväliset tutkinto-opiskelijat Suomen yliopistoissa Tuure Pitkänen SYL:n hallituksen jäsen.
Helli Kitinoja KOTIKANSAIN- VÄLISTYMISEEN LIITTYVIÄ EETTISIÄ KYSYMYKSIÄ Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turussa
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
KAIKUJA KAIVOKSELTA KOULUTUKSEEN TULEVAISUUDEN OSAAJAT MITÄ OPISKELIJALTA VAADITAAN.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Arviointituloksista kehittämiseen Ammatillisen koulutuksen reformin tilannekatsaus Opetusneuvos Tarja Riihimäki.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Vastuullisuus ja Kestävä kehitys Aalto-yliopisto työryhmä
Parkanon yksikön henkilöstön puheenvuoro
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Datan hallinnan asiantuntijan työnkuva ja siinä tarvittava osaaminen
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Yhteinen tavoitteemme
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Opetusvinkki 1: Ryhmätyö – uskontotieteilijät
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
Itä-Suomen yliopisto – monialainen, kansainvälinen tiedeyliopisto
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
Tutkimuksen yhteiskunnallinen vaikuttavuus
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Ryhmä 1

Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen  Tiivis yhteistyö KT-tiedekunnan kanssa  Opiskelijat eivät tiedä KTL:sta  Tutkimuksen ja opetuksen tiiviimpi yhteys  ”Kanala perustettava”  ”Siiloja” sekä opetuksessa että tutkimuksessa  Yhteisöllisyys  Gradun tekijät

Kärkialueet  Oppiminen… (vuorovaikutus, yhteisöllisyys, dialogisuus, toimijuus, tvt…)  tulevaisuuden oppimisympäristöt, tvt  opetus, ohjaus – ammatilliset identiteetit  Katseet myös koko yliopiston tasolle  Solution science (monitieteinen tiedonmuodostus): esim. syrjäytyminen, koulutuksen nivelvaiheet ym. ajankohtaiset yhteiskunnalliset teemat Arviointitutkimus (yliopiston tahtotila, policy)

Edellytykset  Millaista on hyvä tutkimus?  Kansainvälisesti korkeatasoista  Monitieteistä, metodologisesti korkeatasoista ja monipuolista  Yhdistää yliopiston eri perustehtävät  Yhteiskunnallisesti vaikuttavaa  Tehdään tutkimusryhmissä  Pitkäjänteistä, suunnitelmallista  Eri tasot: laitos – JY – kansallinen – kv –taso (verkostoanalyysi)  Selkeät tavoitteet ja suunnitelmat, seuranta  Mahdollistaa tutkijaksi kasvamisen polut