Ryhmä 1
Ryhmätyöskentely Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen Tiivis yhteistyö KT-tiedekunnan kanssa Opiskelijat eivät tiedä KTL:sta Tutkimuksen ja opetuksen tiiviimpi yhteys ”Kanala perustettava” ”Siiloja” sekä opetuksessa että tutkimuksessa Yhteisöllisyys Gradun tekijät
Kärkialueet Oppiminen… (vuorovaikutus, yhteisöllisyys, dialogisuus, toimijuus, tvt…) tulevaisuuden oppimisympäristöt, tvt opetus, ohjaus – ammatilliset identiteetit Katseet myös koko yliopiston tasolle Solution science (monitieteinen tiedonmuodostus): esim. syrjäytyminen, koulutuksen nivelvaiheet ym. ajankohtaiset yhteiskunnalliset teemat Arviointitutkimus (yliopiston tahtotila, policy)
Edellytykset Millaista on hyvä tutkimus? Kansainvälisesti korkeatasoista Monitieteistä, metodologisesti korkeatasoista ja monipuolista Yhdistää yliopiston eri perustehtävät Yhteiskunnallisesti vaikuttavaa Tehdään tutkimusryhmissä Pitkäjänteistä, suunnitelmallista Eri tasot: laitos – JY – kansallinen – kv –taso (verkostoanalyysi) Selkeät tavoitteet ja suunnitelmat, seuranta Mahdollistaa tutkijaksi kasvamisen polut