Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Advertisements

Toimistotyön riskit ja haasteet
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
2 Mitä? Valtakunnallinen pk-yritysten ja yksittäisten henkilöiden tuotekehitys- ja innovaatiotoimintaa tukeva asiantuntijapalvelu Yritys- tai hankekohtaisesti.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Kauppiasyrittäjyyspolku, ”KYP” ammattikorkeakouluissa
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
RAKENNETUN YMPÄRISTÖN DIPLOMI- INSINÖÖRIKSI? DIPLOMI-
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Markkinoinnin perusteet
Henkilöstön riittävyys = henkilöstön tarve ja saatavuus
♂ ♀ Minna Sirnö Kunnan kaa? Kuntien tasa-arvofoorumi.
Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen
Puhelinkäyttäytyminen
Julkisen tiedon hyödyntäminen
Laajennettu työssaoppiminen- yrityksen näkökulma
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Tiimihenkeä Kaakon matkailuun!
Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
Maatilojen kilpailukyky
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
Päätoimittaja – sähköiset mediat Coronaria Oy
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
©2009 Great Place to Work® Institute, Inc. Suomen parhaat työpaikat -tutkimus Great Place to Work ® Institute Emmi Rautiainen Konsultti, KTM ©2009 Great.
| Kaupan alan foorumi Martin sali Pertti Vikkula.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Palvelun muotoilu, Workshop
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Jorma Saari Nollaakin paremmaksi
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Saumaton asiakaskokemus
T U L I M M E S U O M E E N. SUOMALAINEN KAUPPA TARVITSEE KILPAILUA  kaupan kansainväliset toimijat pitävät huolen kilpailusta  toimivat ja kilpaillut.
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
SAK tänään ja huomenna 1 Ajankohtaista työterveyshuollosta SAK:N 20. TYÖYMPÄRISTÖSEMINAARI Kari Haring Asiantuntijalääkäri SAK ry.
HAAGA-HELIA Myynnin ja palvelun kehittämisen kumppani palveluyrityksille/palveluliiketoimintaan/palveluorganisaatioille Sales and Service Run.
Vähittäiskaupan kehitys, minne olemme menossa? Raija-Leena Söderholm
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
18 Yrittäminen alkaa ideasta s
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Tekesin viestit 2016 VIESTIT Markkinat
Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
CableX YRITYS LYHYESTI.
Osallistava budjetointi
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Team Finland – palvelutarjonta
Finanssialan top five –osaamistarpeet
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Työssä olevan työ- ja toimintakyvyn arviointi työterveyshuollossa
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
© Haaga-Helia StartUp School
SoteDigin kuulumiset
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Työelämä muuttuu, opettajan työ muuttuu – johtamisen on muutut- tava
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

Organisaation muutos ja muutoksen johtaminen suhteessa asiakkaaseen ja henkilöstöön Hille Korhonen, Alko Oy

60 miljoonaa 2700 350 3000 1.2 mrd Alko lyhyesti

Haluamme olla paras työpaikka ja asiakaspalvelija. Ja lisäksi vastuullisin palveluyritys. SUOMEN PARAS ASIAKASKOKEMUS Suomen paras palveluyritys ketjuvertailussa. SUOMEN PARAS TYÖPAIKKA Suomen paras suuri yritys Great Place to Work -tutkimuksessa. SUOMEN VASTUULLISIN PALVELUYRITYS Suomen vastuullisin yritys kauppa-, palvelu- ja finanssiryhmässä. TEHOKAS ERIKOISLIIKEKETJU Kustannukset/liike-vaihto -tunnusluku tavoitteellinen. Panostamme erityisesti henkilöstöön ja sen myötä asiakaspalveluun.

Muutoksen johtaminen/strategiaprosessi ’vastaukset löytyvät organisaatiosta’ Verkko- aivoriihi 1786 ideaa Tavoite- keskustelut 2700 henkilöä Myymälä- päällikkö päivät 250 henkilöä Jatkotyö 100 henkilöä Esimies- päivät 270 henkilöä Road show myyjille 500 henkilöä Osallistava, vuorovaikutteinen!!

Tuotetietämyksestä asiakaspalvelun kautta monikanavaiseen asiakaskokemukseen * Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen * Asiakasymmärrys on kehittämistyön perusta. - asiakasymmärrys edellyttää jatkuvaa tietoa kuluttajatrendeistä ja kuluttajan arjesta (esim. käyttötilanteista) sekä asiakastyytyväisyydestä - asiakkaan osallistaminen kehitystyöhön hyödyttää sekä asiakasta että yritystä * Asiakaskokemuksia syntyy kaikista niistä kohtaamisista, mielikuvista, odotuksista ja tunteista, jotka asiakkaamme liittää meihin - kaikki kanavat ja kohtaamispisteet - myös ennen ja jälkeen asioinnin - muovautuu ja rakentuu jatkuvasti * Arvon tuottaminen: erinomainen asiakaskokemus synnyttää asiakkaallemme lisäarvoa ja hyötyä hänen arkeensa. * Erinomaisten asiakaskokemusten kertymä vahvistaa pitkällä aikavälillä asiakkaan tyytyväisyyttä ja mielikuvaa Alkosta. - asiakaskokemukset  asiakastyytyväisyys  mielikuva  hyväksyttävyys * Asiakaskokemuksen ja työhyvinvoinnin yhteys - myyjän wau-kokemus ennen asiakkaan wau-kokemusta * Asiakastyytyväisyyden tärkein osoitus on suositteluhalukkuus

Elämyksellinen asiakaskokemus Alkossa Osaava ja innostunut henkilö-kunta Asiakas-ohjautuva tuote-valikoima Monimuo-toiset myymälät Itsepalvelua tukevat digitaaliset palvelut ja konseptit Verkostot ASIAKASKOKEMUS

Kiitos!