Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?"— Esityksen transkriptio:

1 Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Pirita Ihamäki FT, KTM Digital Product Development Manager

2 Tactic Tactic on Pohjois-maiden suurimpia lautapelien valmistajia. Tactic on perheyhtiö, jonka tarina alkaa Suomessa vuonna 1967, jolloin markkinoille lanseerattiin lautapeli Kimble. Tactic myy tällä hetkellä yli 80 eri maahan pelejä. Tacticilla on tytäryhtiöitä Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Hollannissa, Englannissa, Puolassa ja Ranskassa. Tacticin arvona on luoda maailman viihdyttävimmät pelikokemukset asiakkailleen. Tacticin liikevaihto oli 2015 noin miljoonaa ja Tacticilla työskentelee noin 200 henkilöä. Tactin uuden varaston myötä pystymme toimittamaan 72 tunnissa tuotteet kaikkiin Euroopan maihin.

3 Tacticin kehitys

4

5 Tarkoituksena on joko kehittää uusi peli Tacticille
Pelin pitää olla viihdyttävä ja Tacticin brändiä tukeva. Peliä voi pelata 2-8 henkeä Peli voi olla ulkoilupeli, lautapeli tai hybridipeli Hybridipeli tarkoittaa, että lautapelissä tai ulkoilupelissä voi olla digitaalisia elementtejä. Peli saisi olla kestoltaan enintään tunnin kestävä peli.

6 Toisena vaihtoehtona palvelumuotoilla joku peleistä uudelleen
Pelien palvelumuotoilu tarkoittaa konkreettista tapaa määrittää peli uudelleen, muotoilla pelimekaniikkaa, mahdollisia pelielementtejä, visuaalista ilmettä ja testata ideaa potentiaalisilla asiakkailla. Tactic vetoaa asiakkaiden tunteisiin ja meillä systemaattisesti saavutetaan odotuksia ylittäviä asiakaskokemuksia – tämä on tuotekehityksessä yksi keskeisimmistä tavoitteista. Asiakas määrittää viime kädessä minkälaisia pelielämyksiä ja arvoja se tuottaa, me vain luomme sille puitteet.

7 Peleissä on keskeistä asiakkaan kokemus pelissä.
Katso peliä asiakkaan silmin Ajattelee ja tuntee Pyri kuvailemaan, miten asiakkaasi ajattelee ja tuntee pelatessaan peliä. Kuulee Näkee Kuinka ympäristön mielipiteet Mitä asiakkaasi näkee vaikuttavat asiakkaaseesi? Mitkä ympärillään? Miten mediat vaikuttavat hänen mielipiteisiinsä? häneen vaikutetaan? Sanoo ja tekee Mitä asiakkaasi sanoo pelistä ja miten hän käyttäytyy pelin aikana? Viihdyttävän Lisäarvon tuottaminen pelissä Määrittele ensin: pelikokemuksen luominen Mitä lisäarvoa pelissä tuotetaan kenelle peliä suunnittelet? Mikä tekee pelistä viihdyttävän? pelaajalle, että saavutetaan viihdyttävän pelikokemuksen syntyminen? Palveluissa on keskeistä asiakkaan kokemus.

8 Kiitos huomiostanne!


Lataa ppt "Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google