Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?"— Esityksen transkriptio:

1 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Tervetuloa!

2 Aamun ohjelma 9.00 Avaussanat ja johdanto
Matti Riivari, Maestro 9.30 Key Note: Minkälaisissa päätöksissä ns. löysä raha liikkuu? Tutkittua tietoa uuteen katteeseen johtavasta myynnistä ja ostamisesta Petri Parvinen, Strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori, Aalto-yliopisto 10.10 Ryhmäkeskustelut pöytäryhmittäin päivän teemoista 10.30 Ostaminen tänään –paneelikeskustelu Harry Nyström, Canon Oy ;Petri Parvinen, Aalto-yliopisto, Timo Häkkinen, MicroMedia Oy; Leevi Parsama, eComGrowth –hanke. 11.00 Yhteenveto 11.15 Tilaisuus päättyy

3 Maestro lyhyesti Maestro tarjoaa asiakkailleen valmiista ohjelmistokomponenteista koostuvia, pala kerrallaan laajennettavia kattavia toimintajärjestelmiä kaupan ja palvelun aloille Maestro kasvaa kannattavasti. Maestron kasvu perustuu syvällisiin asiakassuhteisiin, joista esimerkkeinä mm. Silmäasema, Timanttiset, Raksystems , Azets Insights Oy, AD Varaosamaailma, Motonet, Boknäs, Delta-Auto Avainluvut Liikevaihto 6,8 me (2017) 89 henkilöä Toimipisteet Helsinki, Lappeenranta, Savonlinna Perustettu vuonna 1986, henkilöstön omistama

4 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
57% myyntiprosessista on suoritettu ilman myyjäorganisaation osallistumista (Customer executive board) 85 % myyntiprosessista suoritettu ilman myyjäorganisaation osallistumista mennessä (Gartner) 71% B2B ostopäätös prosessista alkaa verkon kautta (Google) OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

5 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
B2B ostajat tekevät keskimäärin 12 internethakua ennen sitoutumista tiettyyn brändin sivustoon (ecommerceandb2b) 31% B2B-sähköisen kaupankäynnin liikevaihdosta syntyy uudesta liiketoiminnasta (Forbes) OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

6 Lukuja suomesta Yritysostajat siirtyvät verkkoon vauhdilla, mutta vielä ei ole myöhäistä Joka kolmas toivoo vuonna tekevänsä verkossa jo puolet ostoistaan

7 Lukuja suomesta Vain reilu puolet B2B yrityksistä tarjoaa tällä hetkellä verkkokauppaa ostoskanavaksi

8 Lukuja suomesta Tavoitatko varmasti kaikki päätöksenteon kannalta olennaiset henkilöt? Luvut maailmalta kertovat muutoksesta, vai onko tämä kulttuurillinen tekijä?

9 Miksi tämä aihe kiinnosta ohjelmistotaloa?

10 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
40% B2B-ostajista katsoo syvän integraation taloushallinnon, tilausjärjestelmien ja yrityksen toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) kesken olevan avaintekijänä kun pohditaan liiketoimintaa verkossa 60% B2B yrityjohtajista nostaa integraation ERP: n ja kirjanpitojärjestelmän kanssa verkkokaupan osalta korkeimmaksi teknologiseksi prioriteetiksi OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

11 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Lähes 85 prosenttia suurista organisaa- tioista, joissa on yli 5000 työntekijää, totesi, että heidän ERP-järjestelmät ovat elintärkeä alusta hyvän asiakaskokemuksen tarjoamiseksi OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

12 Olennaista asiakaskokemuksen kannalta on tiedon eheys ja reaaliaikaisuus?

13 Kiinnostaako aihe muitakin?

14

15 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
”Löysä raha” ja B2B- ostopäätökset Petri Parvinen, Strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori Aalto-yliopisto OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

16 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Ryhmäkeskustelut pöytäryhmittäin Pöydät 1 – 6 Kolme suurinta syytä siihen, miksi B2B on jäljessä B2C kauppaa siirtymisessä verkkoon Pöydät 7 – 11: Nimeä kolme asiaa, jolla B2B verkkokauppa saadaan lentoon OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

17 OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?
Ostaminen tänään - paneelikeskustelu Petri Parvinen, Aalto-yliopisto Harry Nyström, Canon Oy Timo Häkkinen, MicroMedia Oy Leevi Parsama, eComGrowth –hanke OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ? Tervetuloa!

18 Kiitos, että jaoitte ystävänpäivän aamun kanssamme!
Hyvää ystävänpäivää! Hymyillään KUN tavataan.!

19


Lataa ppt "OSTAMINEN MUUTTUI, MUUTUITKO SINÄ?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google