Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?"— Esityksen transkriptio:

1 Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy petri.rahja@iprbox.com Omistatko sen mitä myyt?

2 Copyright © 2005 iprbox Oy Jokaisen menestyvän yrityksen takana on – menestyvä businessidea!

3 Copyright © 2005 iprbox Oy Hukkaan heitetty omaisuus  Yritys markkinoi innovatiivista ideaa  Yritys rakentaa markkinaa uudelle idealle  Idean kaupallistamiseen tarvitaan tuotekehitysprojekti jonka lopputuloksena on markkinoiden paras tuote  Kaikki tämä päätyy kilpailijan hyödyksi. Miksi?

4 Copyright © 2005 iprbox Oy Unohtuiko suojaus!

5 Copyright © 2005 iprbox Oy Omista se mitä myyt!  “Immateriaalijärjestelmä on järeä kilpailuväline”  “Tietotaitovarat ovat yrityksen arvokkainta omaisuutta. Idean ja tuotteen suojaaminen on kuitenkin edelleen valitettavan vieras asia pienissä ja keskisuurissa yrityksissä. Näistä 60% ei tunne lainkaan suojaamisen mahdollisuuksia. Pitäisi tuntea.“ Idealuotsi-projekti, Patentti- ja rekisterihallitus 2004

6 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  Oikeudet myytävään tuotteeseen talon sisällä  Työsuhdekeksintölaki  Alihankintasopimukset

7 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  Oikeudet myytävään tuotteeseen markkinoilla  Muiden immateriaalioikeudet  kumppanuussopimukset

8 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  Riskit  Oikeudet työntekijällä tai alihankkijalla  Voi myydä oikeudet esim. kilpailijalle  Jollain muulla oikeudet esim. patentti  Patentin loukkauskanne  Kumppanuussopimukset

9 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  Mitä muuta hyötyä IPR järjestelmästä on yritykselle  Tietokannat tuotekehityksen lähteenä  Nopeuttaa t & k:tä (esim. BMW)  Vähentää turhaa tuotekehitystä  Markkinointi & yrityksen arvostus  Olemassa olevat suojaukset lisäävät yrityksen arvoa asikkaiden, rahoittajien ja kilpailijoiden silmissä  Kilpaililjat eivät niin helposti varasta tuoteideaa  Vahva patenttisalkku vähentää kilpailijoiden loukkauskanteita  Lisensointi  kansainvälistyminen  Laajentuminen toiselle toimialueelle

10 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  IPR strategia on osa yritystrategiaa  Järkevä IPR toiminta kannattaa aina  Ei kannata hakea tavaramerkkiä sillä se on liian kallista 5000-6000 €  Mitä maksaa menetetyn brandin osto bulvaanilta (ehkä 1M€)  Ei kannata patentoida sillä se on kallista  Kalliimpaa on menettää koko liiketoiminta kilpailijalle

11 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™  IPR  “Intellectual Property Rights.”  box  “The physical location in which brokerage firms and banks place securities for safekeeping.”  Wall Street Words: An A to Z Guide to Investment Terms for Today's Investor. Copyright © 2003 by Houghton Mifflin Company.

12 Copyright © 2005 iprbox Oy iprbox™ Missio ja liiketoimintamalli  Iprbox Oy on immateriaalioikeuksiin erikoistunut yritys, jonka tavoite on maksimoida asiakkasyritysten arvo.  Iprbox tukee asiakasta koko immateriaalioikeuden elinkaaren ajan, ideoimisesta aina patenttien kaupallistamiseen saakka.  Ensimmäistä kertaa kaikki immateriaalioikeuksiin liittyvät palvelut löytyvät yhden oven takaa  Iprbox palvelee sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä.

13 Copyright © 2005 iprbox Oy

14 Kiitos!


Lataa ppt "Copyright © 2005 iprbox Oy Petri Rahja Iprbox Oy Omistatko sen mitä myyt?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google