Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati 4.12.2013 Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Seinäjoen Yrittäjät ry
Advertisements

Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Yhteistyöryhmä maaseutupolitiikan tekijänä Pori Heli Siirilä Maaseutuasumisen teemaryhmä.
Tampereen teknillisen yliopiston intranetratkaisut
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valtionavustuksilla tukea moniammatillisen ohjauksen ja opiskelijahuollon kehittämiseen klo Verkostotapaaminen/ohjaustilaisuus.
Kansainvälisen henkilöstön palvelut - Helsingin yliopiston kampusmalli Kv-hallinnon kevätpäivät Roundtable 11 Päivi Tauriainen
Vanhuspalvelulaki käytännön työssä
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Keravan seurakunta - matkakumppanisi
Helsingin esteettömyystyön onnistumiset ja haasteet Ohjausryhmän puheenjohtaja Kaupungininsinööri Raimo K. Saarinen
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Jyväskylässä Kuntaliitoksen toteutuessa yhteispalvelupisteitä oli Vaajakoskella, Palokassa, Taulumäellä, Kuokkalassa ja Korpilahdella. Säynätsalon aluetoimisto.
Chaîne des Rôtisseurs Accosiation Mondiale de la Gastronomie Seminaari Presseille ja voudeille Yhteinen ilme viestintään 23/03/2012 Chargée de.
KU-selvitys Demokratiamallit Järvenpää-talo.
Opasnet on wiki-pohjainen järjestelmä joka pyrkii parantamaan päättäjien ja kansalaisten keskinäistä vaikuttamista. Eduskunnan ydinvoimapäätös: a) Hyvä?
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Espoo-strategia, toimeenpano ja toteutuminen vuonna tarkastuslautakunta kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Esimiesviestintä.
Selkokieliseminaari, Kuntatalo Avauspuheenvuoro Meneekö viestisi perille? Timo Kietäväinen varatoimitusjohtaja.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Maaseutuviraston tietovarastointitarpeet Tommi Kujala.
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
1 Opintoluotsi kansalaispalveluna Senja Jouttimäki Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Jyväskylässä
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
2015 Liikevaihto kasvanut viime vuosista tasaisesti Henkilöstä kasvanut – nyt mukana myös palkattua henkilöstöä. Toiminta on yhä kotimaista ja keskittynyt.
Forssan kaupungin hankintapolitiikka, järkivihreät hankinnat
OSALLISTUMISTAVAT JOENSUUN KAUPUNGISSA 1. ÄÄNESTÄMINEN KUNNALLISVAALEISSA Kunnallisvaaleissa valitaan kaupunginvaltuusto neljäksi vuodeksi Vaalit ovat.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Jämsän ammattiopiston tavoitteena on luoda vaihtoehtoinen pajatyylinen oppimisympäristö,
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Kansalaisten Eurooppa Mauri Uusilehto Nuoriso- ja kulttuuriyksikkö.
Nutitilastot.fi Nuorten tieto- ja neuvontatyön tilastointiin tarkoitettu sovellus.
VIESTINTÄ Tarja Tapaninen … on sanomien välitystä ja vaihdantaa lähettäjän ja vastaanottajan välillä.
Avoimen tiedon ohjelman viestintä. Pääviestit  Ohjelman pääfokuksena on tietovarantojen avaaminen  Kansalaisyhteisöt voivat rakentaa palveluja kansalaisille,
ARVIOINTISTRATEGIA Rovaniemen tarkastuslautakunta
KANEN TOIMINTASUUNNITELMA
Tiedon hallinnan sanasto
Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Tonni lähti Ryhmä 4.
Sote-uudistus ja Porin kaupunki
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Finnan viestintätyöpaja
Median ja mainonnan etiikka
Lapsi-ystävällinen kunta
Sisäinen viestintä organisaatioissa ja yhteisöissä Suomessa
Lääkehoidon päivä 2018 Teemana järkevä lääkehoito Vuonna 2018 Lääkehoidon päivä toteutetaan osana Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman laajaa.
Cultura Yhdistävä tekijä
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Kunnan strateginen viestintä maakuntauudistuksen jälkeen KUNNAN JA MAAKUNNAN VIESTINTÄYHTEISTYÖ Helinä Mäenpää, viestintäjohtaja, Jyväskylän kaupunki Emmi.
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Sote-uudistuksen toimeenpano
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Nuorisotyön laadun ja menetelmien kehittäminen Osaamiskeskus Kanuunan TOIMINTAPERIAATTEET Kanuuna-seminaari Jyväskylä
Kehittämisen jatkoyhteistyöstä sopiminen
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
Lapsivaikutusten arviointi LAVA
Esityksen transkriptio:

Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut

Jyväskylän kaupungin viestinnän perusarvo Sisäisesti ja ulkoisesti avoin, läpinäkyvä ja ennakoiva, vuorovaikutteinen ja ihmisläheinen sekä osallistumista ja vaikuttamista edistävä viestintäkulttuuri kaikessa kaupungin toiminnassa

Kaupungin viestintä •pyrkii aina olemaan luotettavaa, asiallista, selkeää ja ymmärrettävää •on mukana kaikessa kaupungin toiminnassa valmistelusta päätösten tekemiseen ja niiden vaikutusten seurantaan •edistää tiedon vaivatonta löytämistä •edistää vuorovaikutusta ja osallisuutta sekä henkilöstön että asukkaiden ja palvelujen käyttäjien keskuudessa

Palveluviestintä •Tavoite: edistää asukkaiden tietoisuutta kaupungin –palveluista – mitä kaikkea kaupunki tuottaa –toiminnan perusteista – miten ja kenelle palveluita myönnetään –toiminnasta – mitä kaikkea muuta kaupungissa tapahtuu –taloudesta – miten talous vaikuttaa palveluihin •helpottaa asiointia •edistää osallistumista ja vaikuttamista •ohjaa vaikuttaa palvelujen tarkoituksenmukaiseen käyttöön •ohjaa ja opastaa myös muiden järjestämien palveluiden löytämisessä

Viestinnän keinoja •Kaupungin www-sivut –Esteettömyys huomioitu –ulkoasua kehitetty edellisen tapaamisen jälkeen –Sisältöä uudistetaan koko ajan, mm. ajankohtaisasiat tulee em. sivuille •Jokaiseen kotiin jaettava tiedotuslehti (4 numeroa ensi vuonna) •Eri palveluiden omat esitteet ja julkaisut normaaliusperiaatteella •Mediaviestintä ja oma uutisointi – mitä te haluaisitte nostaa julkiseen keskusteluun? •Yleisötilaisuudet ja kyselytunnit •Audiovisuaalinen viestintä kuten asiantuntijavideot –Viittomakieliset uutiset –Suorina lähetyksinä tehtävää videointia lisätty (mm. valtuuston kokoukset tai yleisötilaisuudet ) •Sosiaalinen media •Palveluohjaus ja neuvonta (OIVA-keskus, Jyväskylä-neuvonta, palvelupiste Hannikainen) •Sidosryhmien kanssa tehtävä viestinnällinen yhteistyö tiedon välittämiseksi

Painopisteet valitaan vuosittain •Viestinnän painopisteet valitaan vuosittain käytettävissä olevien voimavarojen, kaupungin muiden linjausten ja painotusten sekä palvelujen käyttäjiltä saatujen palautteiden perusteella •Hienoa saada nyt palautetta teiltä! •Ensi vuonna panostetaan mm. selkokielisyyteen •Videointia kehitetään edelleen, mm. viittomakielellä tehdään pysyviä ohjeita palveluiden sivuille •Yhä parempi tiedonkulku opastukseen ja neuvontaan (OIVA-keskus) kaikista kaupungin palveluista •Sähköisiä palveluita kehitetään edelleen muun muassa hyvis.fi -sivuston kautta

Mutta minä tulin kuuntelemaan.. Joten toivon teiltä paljon kysymyksiä ja palautetta, jotta voimme kehittää viestintää! Kiitos!