Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla 14.12.2017.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla 14.12.2017."— Esityksen transkriptio:

1 Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla

2 Valmistelun avoimuuden edistäminen ja kuntalaisten sekä kansalaisyhteiskunnan mukaan ottaminen jo valmistelun alkuvaiheessa Kaupunkikonsernin strategiaprosessi kevät 2013-syksy 2013 – oma www-sivu osio Imatra 2030, laaja asukas-, henkilöstö ja sidosryhmäkysely verkossa ja manuaalisena avaintavoitteista, otakantaa.fi sivusto käytössä, työpaja Imatra päivänä (asukkaat, vierailijat, yrittäjät). Palaute –järjestelmä verkossa ( – sisältää palautteen antamisen ja palautteeseen vastaamisen sekä raportoinnin päättäjille. Viestintä median kautta – kohdennetut tiedotustilaisuudet ja tiedotteet, media tapaamiset ja viestintä verkossa (www-sivut, facebook) Asukaskyselyt, esim. joukkoliikenteen kehittäminen Asioiden käsittely lautakuntien yhteydessä toimivissa elimissä: Vanhusneuvosto, vammaisneuvosto, nuorisovaltuusto Asian vireillepano, kuntalaisaloite –www-sivuilla Kolmannen sektorin yhteistyöhön kehitetään parhaillaan uudenlaista toimintamallia, pilottina liikuntajärjestöt Lakien edellyttämät kuulemisprosessit esim. kaavoitusasiat

3 Hyvinvointipalvelut (Imatralla lasten ja nuorten palvelut, vapaa-aikapalvelut, psykososiaaliset palvelut sekä terveyden ja toimintakyvyn edistäminen) Kokemusten kartoittaminen: Asiakasfoorumit ajankohtaisista aiheista (v kuntouttavan työtoiminnan foorumi), muut asiakaskyselyt (esim. kotihoidon asiakaskysely v. 2013) ja -tilaisuudet – tulosten raportointi lautakunnille ja osapuolille, palautteen hyödyntäminen käytännössä, Muutosten yhteydessä tapahtuva asukkaiden kuuleminen, asukastilaisuudet Kaupungin järjestelmän kautta tulleen kuntalaispalautteen käsittely ja kehitystoimet Työyksiköiden laadunhallinta on suunniteltua ja palveluiden laadusta raportoidaan sovituilla tavoilla päättäjille (sovittu palvelusopimuksissa) Kuntalaisten osallistuminen: Asiakkaan osallistuminen eri toimenpiteiden suunnitteluun osana työryhmiä (tulossa esim. lasten, nuorten ja perheiden toimenpideohjelman ryhmät vuosille ) Neuvostojen, mm. vanhusneuvosto, vammaisneuvosto, nuorisovaltuusto, lasten parlamentti, osallistuminen eri toimenpiteiden ja ohjelmien suunnitteluun


Lataa ppt "Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla 14.12.2017."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google