Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Talouden tunnusluvut.
Advertisements

. AKL:n 42. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Puheenjohtaja Pekka Helander Autoalan Keskusliitto ry.
Kiinteistöveroprojekti Tilanne: huhtikuu 2013
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin päihdehuollon palvelujen ja kustannusten vertailu vuonna AV
Tilahallintajärjestelmä Mikä? Miksi? Miten? Janne Koskenniemi, pääsihteeri.
Jämsän työllisyyspalvelut
Korkeakoulutus 1.Vastuu ammattikorkeakoulujen perusrahoituksesta siirretään kokonaan valtiolle ja ammattikorkeakouluista tehdään itsenäisiä oikeushenkilöitä.
Palmuöljy yhteiskuntavastuuun koetinkivenä, Greenpeacen kommentti
SUOMEN KULTTUURIRAHASTON KIRJATALKOOT SKR. Kirjatalkoot -Suomen Kulttuurirahaston kaikkien aikojen suurin tukihanke, johon Svenska litteratursällskapet.
Ajankohtaista kuntauudistuksesta 2012 Valtiosihteeri Anna-Kaisa Ikonen Tampereen kaupunkiseudun seutufoorumi.
Paavo Voutilainen Sosiaalijohtaja
Paneeli – Tehokkuutta ja toimivuutta laadulla ja kilpailulla?
Suoraveloitus poistuu käytöstä –
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Henkilökohtaisen avun keskus Kaakkois-Suomeen Oma koti – oma elämä –seminaari
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
Terveyden edistämisen määrärahat 2009
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Toimeentulotuen palvelukohtaiset asiakirjat
Alueelliset Paras - seminaarit Asko Peltola PARAS-uudistus – uhka vai mahdollisuus Etelä-Pohjanmaalle?
Koulutustiedon verkkopalvelu KoTVe ja TARJONTA tietovaranto Avoinyliopisto.fi – palvelukonsortion johtoryhmä Ulla Angervo, Opetushallitus.
TYÖNHAKUTAIDOT, -TAVAT JA -KANAVAT
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Porin kaupunki Tietohallinto Jesse Pihlajamäki
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
Jaostopäällikkö Minna Kuitunen
Ikääntyneiden palvelut 2010 – Kuntakyselyn osaraportti Riikka Väyrynen.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Vaski-Finna ja Vaski-sivusto
Teollisuustuotannon arvonlisäys Kanta-Hämeessä 1995–2016, suurimmat toimialat Etla:n alue-ennuste 2011– Tilastokeskus/SeutuNet.
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Hyviä työssäoppimisen käytäntöjä ja käyttöönoton mahdollisuuksia Pirkko Achrén
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ HKO, Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö Julkishallinnon sähköisen asioinnin rakenneosat Kehitettävät yhteiset alustat,
Kirjaamisasiat siirtyvät, mitä se tarkoittaa. Infotilaisuus 14. 9
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
Tulevaisuudennäkymiä: yliopistouudistus, Oodi ja RAKETTI -hanke IH/oprek.
Tekesin Asiointipalvelut. Miksi Asiointiin?  Asioinnissa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Suomen Jääkiekkoliitto1 TUKEA JÄÄKIEKON HARRASTAMISEEN.
Celian palveluiden käyttöönotto kirjastoissa Kuopio projektipäällikkö Elina Kilpiö, Celia.
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
Katja Asikainen.  Hankkeen kesto: –  Hankkeen hallinnoija: Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys  tavoitteet: ◦ maakunnallinen järjestöstrategia,
Lomake.fin kehittäminen Projektin 293 loppuraportti
Kasvatus- ja opetuslautakunta/huhtikuu 2017
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
… … … … … … … … ….
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
Uusi Celianet ja Celian muuttuneet käytännöt kirjastoissa
Sinulle - Verohallinnon verkkopalvelut
Elämässä mukana – muutoksissa tukena
Aikuissosiaalityön nuorten palvelut
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Läheisen ohjaus terapiatyössä
KUMMIPÄIVÄ.
Maakuntaproto.
Asiointipalveluiden laatu
YHTEISPALVELUN TEHOSTAMISHANKE ETENEE
Tuetun päätöksenteon koulutus
Asiointipalveluiden laatu
Kelan palvelukanavat Neuvontapalvelupäivät, Paasitorni
Yhteispalvelun tehostamishanke - miten on edetty
Esityksen transkriptio:

Verkkoasioinnin uudistaminen – suuntaviivoja 27.8.2012

Uudistamisen taustalla etenkin Arkki –hankkeen tavoitteet etuustietojärjestelmien uudistaminen eArkki –esiselvitys kevät 2011 SAPKE –haastattelututkimus kesä 2011 Kelan Asiakkuus –hanke Kelan HAKU – ja SELKEYS -hankkeet asiakaspalautteet Kela.fi -uudistus

Mikä on Arkki-hanke? Arkki-hankkeessa (2012-2021) rakennettu ja käyttöönotettu Kelan asiakaspalvelun ja etuustyön hallintajärjestelmä OIWA, koko maan käyttöönotto 8.11.2011 uudistetaan toiminnallisesti ja teknisesti kaikki Kelan 40 etuustietojärjestelmää ja niiden tukijärjestelmät ja apurekisterit, joita on yhteensä 90 – rakennetaan kokonaan uusia tukijärjestelmiä kehitetään ja uudistetaan asiakkaille näkyvät sähköiset asiointipalvelut rakennetaan erillinen tietovarasto tutkimus- ja tilastotarpeita sekä raportointia varten Hanketta valmisteltu 1.1.2010 alusta alkaen Arkki-hanke on mittavin ja laajin Kelassa koskaan tehty uudistus

Arkki-hankkeen tavoitteet 4

Verkkoasiointi tänään 1 Omat tiedot: Henkilön perustiedot Henkilötietojen muutos, Tilinumeron muutos Omien tietojen kyselyt, kaikki etuudet: Maksut – edellinen maksu, seuraava maksu, aiemmat maksut kuluvalta ja kahdelta edelliseltä vuodelta Päätökset – kuluva vuosi ja kaksi vuotta takautuvasti Kirjeet – kyselyajankohdasta kaksi kuukautta takautuen Lisäksi osassa on etuuskohtaisia näyttöjä, esim. sairaanhoitokorvaukset – lääkkeiden omavastuukertymä Hakemispalvelut : Tällä hetkellä voi sähköisesti hakea suurinta osaa etuuksista Hakemusmäärien kehityksestä seuraavassa

Verkkoasiointi tänään 2

Sähköisten hakemukset

Verkkoasioinnin kokonaisuudistus 1 uudistamisessa huomioidaan etenkin Asiakkuus–hankkeesta tulevia vaatimuksia – kanavastrategia, segmentointi, asiakkuuden hoitomallit tavoitteena on, että Kelan verkkopalvelut ovat täyden palvelun kanava, mm.: Asiakkaan omat sivut: kokonaistilanne, asiakkuushistoria Tietoa asian käsittelytilanteesta Maksutiedot Hakemuspalvelut + liitteet Lakkautukset Suojattu viestinvälitys Perheen tiedot Pro-aktiivisuus: ehdotuksia mahdollisuuksista asiakkaan tilanteen mukaan, etuusehdotukset uusien hakemispalveluiden lähtökohtana mahdollisimman yhdenmukainen prosessi helppous ja selkeys automaation lisääminen etuuskäsittelyssä

Verkkoasioinnin kokonaisuudistus 2 Arkki -etenemissuunnitelman mukainen aikataulu syksystä 2012 vuoden 2016 loppuun tavoitteena kattavat ja helppokäyttöiset palvelut kaikille asiakasryhmille: henkilöasiakkaat, työnantajat, kumppanit huomioidaan mobiilipalvelujen mahdollisuudet, lähellä verkkopalveluja lisäarvoa tuottaen sosiaalisen median roolin vahvistuminen parhaillaan uudistetaan kela.fi –sivuja, ja tulevaisuudessa nämä tukevat entistä paremmin verkkoasiointia. Myös visuaalinen ilme yhdenmukaistuu. yhteistyö keskeisten sidosryhmien kanssa asiakasnäkökulma keskeisesti mukana palvelujen kehitystyössä

Verkkopalveluista Asiointipalveluihin tunnistauduttiin v. 2011 kaikkiaan lähes 8 miljoonaa kertaa. Määrä on noin neljänneksen enemmän kuin vuonna 2010. Tunnistautumisista joka seitsemäs oli yritys- ja organisaatioasiakkaiden tekemiä Henkilöasiakkaat kävivät tyypillisimmin katsomassa omia etuustietojaan Eniten käytetty palvelu oli työttömyysaikaa koskeva ilmoitus (eTT2) Organisaatioasiakkaiden eniten käyttämä palvelu oli puolestaan Soky, jonka avulla kuntien sosiaali- ja terveystoimen käyttäjät voivat kysellä Kelan henkilöasiakkaiden etuustietoja ja rekisteröidä maksuvaatimuksia. kela.fi –sivuilla noin 16 miljoonaa käyntiä