Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Kite – Kites – Leija ? Kites - Language Cluster Finland Kites-toimialalla tarkoitetaan tietotekniikan, kielen ja kulttuurin sekä.
Työelämän ja ammattikorkeakoulujen yhteistyön haasteet Opettamisesta osaamiseen –seminaari, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Oikean osaamisen merkitys yritykselle Työelämän kehittämisstrategian seminaari
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen NOPS – hankkeen alueseminaari NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa.
Työhönvalmennuksella työelämään
Rakennamme palvelua - muuttuuko mikään ? Tampere-talo Tiia Veko toimitusjohtaja Pirkanmaan Hoitajapalvelu Oy.
Kauppalehti Yrittäjyys Lokakuu Aineiston rakenne Kaikki, n=720 %
M M o o V V E E Ammatillisen huippuosaamisen mallintaminen Modeling Vocational Excellence.
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Perheyritykset - Suomen talouden selkäranka
PK-kehittämispalvelut
Perjantai, 27. kesäkuuta 2014 SOVELTAVAA TUTKIMUSTA TYÖ- JA ELINKEINOELÄMÄN TARPEISIIN Ammattikorkeakoulut osana suomalaista innovaatiojärjestelmää Arenen.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Oululaisen Pelitoimialan Järjestäytyminen. Oululainen Pelitoimiala •Ouluun on vuosina perustettu kymmenkunta uutta pelitoimialan yritystä •Tällä.
Yritystoiminnan raportti
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
Kotisivut myynnin edistämisessä Sametime-kokoontuminen Heidi Varpelaide.
MIELIPIDEKYSELY SOSIAALI- JA TERVEYSPALVELUJEN TUOTTAMISESTA elokuu 2008.
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Hitech Business Breakfast Perjantai Kimmo Paajanen.
Alueellinen urheiluseuratutkimus 2005, 2007, 2009.
Osallistuminen sidosryhmien näkökulmasta -kysely metsäneuvostojen jäsenille Marjo Laitala.
Kymenlaakson PK-yritysten kansainvälistymisen taso ja ongelmatiikka
AMK-kirjastopäivät, Rovaniemi Uudet yhteistyömahdollisuudet suomalaisella kirjastokentällä.
Lastensuojelun avohuollon tukitoimet vuotiaille Keski- Suomessa Opinnäytetyö Jyväskylän ammattikorkeakoulu Jyväskylän ammattikorkeakoulu Sini Moberg.
STES - kesäkoulu – UKK-instituuttiTampere.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
Ulla Hämäläinen & Pentti Takala
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
Yritysvastuu sosiaalialalla Perustietoa yritysvastuusta | Aino Närkki 1.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Johtava sosiaalityöntekijä terveyssosiaalityön toimijana
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Tekstiä tähän kohtaan ” Osaavana pidempään työelämässä”
Aller Media Oy:n tapahtumat
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Chairborne Oy -Yritysten arviointi sijoituskohteina
Yrityksen ja projektin esittely
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
SAK Paikallinen sopiminen
Asiakkaan päätösprosessi
Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala
Sidosryhmät.
Rauman kauppakamarin Työvoima- ja osaamiskysely  Sähköinen kysely –  Kysely lähetettiin 307 kauppakamarin jäsenelle  Vastanneita 114,
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Way-valmennus ja aikuisten pajatoiminta Sosiaalinen budjetti 2010 Tavoitetaso: Asiakkaista 70%, jotka antavat alkukyselyssä 3 tai pienemmän, antavat loppukyselyssä.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Jäsentyytyväisyyskysely 2016 Etelä-Karjalan kauppakamari.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Pk-yritysbarometri Syksy 2005 Julkaisijat Suomen Yrittäjät ry ja Finnvera Oyj.
Arkeen voimaa Yhteenveto palautteista. Sukupuoli [pvm]Etunimi Sukunimi titteli | Tapahtuma2.
Joensuun seutu Teolliset työpaikat Teollisuustyöpaikat kunnittain Kunta
Made by Finland – selvitys suomalaisen työelämän vahvuuksista ja heikkouksista
Kelan tules-kuntoutuksen toteutuminen kuntoutujan ja kuntoutuksen palveluntuottajan näkökulmista Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu toteuttaa tutkimuksen.
Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )
PBL-tutoriaalit ja ohjaus
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Yritystuet ja yritysten kansainvälinen kilpailukyky
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää ja –tuotantoa –Toimimme B2B sektorilla, tapahtumat yritysten sisäisille ja ulkoisille sidosryhmille –Yksi yrityksen tehtävistä tutkia suomalaisen tapahtumamarkkinoinnin kehitystä /hyödyntämismahdollisuuksia B2B sektorilla –Myös tapahtumissamme konkreettinen tavoiteasetanta ja tulosten mittaaminen •Tutkimus 10/2008 –Halusimme tietää lähemmin, miten yrityksissä tapahtumia järjestävät ihmiset näkevät taloustilanteen vaikutuksen vuoden 2009 tapahtumamarkkinoinnissa –Tutkimuksessa otettiin kantaa vuoden 2009 B2B tapahtumien järjestämiseen –Yleisellä tasolla –Sidosryhmäkohtaisesti (Henkilöstö vs. Asiakkaat & muut ulkoiset sidosryhmät) –Tapahtumien sisällön ja tavoitteiden näkökulmasta –Tapahtumien ulkoistamisasteen näkökulmasta

Tutkimus •Kvantitatiivinen, web kyselytutkimus (W-POL) •Otos mukavuusotanta (PK-Seutu, asiakasrekisterit) •Kysely lähetettiin 6097 henkilölle, jotka yrityksissä järjestävät/ ovat järjestäneet tapahtumia •Analysointi perustunnuslukujen & ristiintaulukoinnin avulla •Vastaajia 5,7% •Esitettiin väittämiä, joista vastaajan tuli ”ruksata” jokainen kohta, jonka itse allekirjoittaa •Taustamuuttujina –yrityksen koko henkilömäärällä mitattuna –henkilön asema suuntaa antavasti (Tj / Päällikkö / S&A)

Vuonna 2009 yrityksen yleinen suh- tautuminen tapahtumamarkkinointiin: Pitkäjänteisyyttä tapahtumajärjestämiseen taloustilanteesta huolimatta.

Ulkoisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat vuonna 2009 Kokonaisvaltaisesti positiivinen suhtautuminen asiakkaiden sitouttamiseen ja uusasiakashankintaan tapahtumien avulla.

Yrityksen sisäiset tapahtumat vuonna 2009 Yli puolet vastaajista sitouttaa olemassa olevaa henkilökuntaa entistä enemmän tapahtumilla.

Tapahtumien sisältö/tavoitteet vuonna 2009 Oman henkilöstön huomioiminen tärkeintä, myös asiakkaiden sitouttaminen tärkeää. Tapahtumien tuotto-odotukset lyhyellä tähtäimellä.

Vuonna 2009 yrityksen yleinen suh- tautuminen tapahtumien järjestämiseen: S&A enemmän ”odottavassa” tilassa, budjeteissa varovainen asenne. Johto panostamassa enemmän tapahtumiin lukumääräisesti & lisäämässä resursseja.

Vuonna 2009 ulkoisille ja sisäisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat Ulkoiset: S&A vähentämässä, johto ei; Johto panostamassa myös uusasiakashankintaan enemmän tapahtumien avulla Sisäiset: S & A vähentämässä enemmän budjetteja; Johto/ hanakammin sitouttamassa tapahtumien avulla

Aihe: Tapahtumien sisältö/ tavoitteet vuonna 2009 Toimitusjohtajilla vahva uusasiakashankintanäkemys; S & A sekä päällikkötasolla ajatukset brändissä, asiakkaiden sitouttamisessa.

Aihe: Ulkoisille sidosryhmille suunnatut tapahtumat vuonna 2009 Pienemmät organisaatiot näkevät v tapahtumat myönteisemmin uusasiakashankinnan näkökulmasta.

Aihe: Yrityksen sisäiset tapahtumat vuonna 2009 Mitä suurempi yritys, sitä suurempi muutos henkilöstötapahtuman budjeteissa odotettavissa.

YHTEENVETO: 2009 POSITIIVINEN NÄKYMÄ TAPAHTUMA-ALALLA •3 MUISTETTAVAA ASIAA JÄRJESTÄJÄLLE: •PITKÄJÄNTEISYYS TAPAHTUMAMARKKINOINNISSA •JOHDON TUKI: MYÖNTEISYYS TAPAHTUMIIN KORKEA •PK-YRITYSTEN ASENNE LUOTTAVAISEMPI TAPAHTUMAMARKKINOINNIN VOIMAAN