JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
AIPAL - näyttötutkintojen palautejärjestelmä
Advertisements

Ajankohtaista näyttötutkinnoista Miksi tutkinnon perustetta uudistetaan? Minna Bálint
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
5.1 Näyttöjen tuloon voi varautua Tarkastelemalla  vastaako opetussuunnitelma työelämän tarpeita opetussisällön, -menetelmien tarpeita opetussisällön,
ECVETin ABC ECVET liikkuvuudessa ja opettajan työssä
Opiskelijan arviointi työpaikalla
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Oppisopimuksella mahdollistetaan tutkintotavoitteinen huippuosaamisen valmennus Lajipäällikköpäivät , Tampere Koulutustarkastaja Hilkka.
Näyttötutkintojärjestelmä Tutkinnot Erilaiset tavat suorittaa tutkinto
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Arviointi M.A.. Arvioinnin määrittelyä Ammattitaidon arviointi on syste- maattista ja suunnitelmallista aineiston keräämistä ja päätöksentekoa.
Tulevaisuuden haasteet näyttötutkintojärjestelmälle Olli Vuorinen kehityspäällikkö.
Näyttökumppanuudella ammattilaisia työelämän tarpeisiin Pirkko Rasi ruokapalvelupäällikkö.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ajankohtaispäivä HBC Hattulantie 2, Helsinki Rahoitus- ja vakuutusalan tutkintotoimikunta 8496.
Suomen oppisopimuskoulutuksen järjestäjät syysseminaari Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Kuopio Lea Lakio.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
Sihteerityön ja asiakirjahallinnon tutkintotoimikunta
Opetushallituksen näkemyksiä näyttötutkintoaineistosta
TUTKINTOTOIMIKUNTA TEHTÄVÄT JA TOIMINTA
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
AIPAL – näyttötutkintojen opiskelijapalautejärjestelmä
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Yhteistyö oppilaitoksen ja päiväkodin kanssa - opiskelijanäkökulma Tarja Vakimo, HDO Ammattiin kasvua varhaiskasvatuksen kentällä –seminaari
Juhani Kettunen / AMOK / Näyttötutkinnot.
OPPISOPIMUSKOULUTUKSEN JÄRJESTÄMINEN PIRKANMAALLA Tuula Hoivala, Långvik
Arvioijien valinta ja tutkintosuoritusten arviointi
Näyttötutkintojärjestelmä
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
Työpaikkakouluttajan ABC
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUS
Työpaikkakouluttajan ABC
Tutkinnon suorittamisen problematiikka tietopuolisen koulutuksen järjestäjän näkökulmasta oppisopimuksessa Jyväskylä
Ritva Kareketo kouluttaja
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
1 Ammattiosaamisen näytöt Päivitetty Mitä ammattiosaamisen näytöt ovat? Ammattiosaamisen näytöissä – opiskelija osoittaa käytännön työtehtäviä tekemällä,
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
Yrittäjänä toimiminen tutkinnon osan toteuttaminen.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN JA TUNNUSTAMINEN Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Tutkintoja ja tutkinnon osia voi suorittaa myös työtoiminnassa järjestöissä, liikuntaseuroissa, pajoilla ja vankiloissa! Tutkintoja työtoiminnassa opinnollistamisen.
Kehitä taitojasi sihteerinä ja hae sihteerin ammattitutkintoon valmistavaan koulutukseen! TALOUSHALLINNON AMMATTITUTKINTO kirjanpitäjä, palkanlaskija.
Miten haen uutta näyttötutkintojen järjestämissopimusta?
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Potentiaalisten kumppaneiden kartoittaminen
Osaamisen näytön prosessi
Kokemuksia uusista tutkintotilaisuuksista Sihteerin ammattitutkinto 14
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Osaamisen näytön prosessi
Ajankohtaista näyttötutkinnoista
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Yhteiset tutkinnon osat
Ammatillisen koulutuksen reformista
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Säädöksistä arjen toiminnaksi
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
AIKAISEMMIN HANKITUN OSAAMISEN TUNNISTAMINEN JA TUNNUSTAMINEN (AHOT)
YRITYSPOLKUTOIMINTAMALLI
Esityksen transkriptio:

JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN

JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN Näyttötutkinto-opas Hakemuspaperi kuten muihinkin K & H:n tutkintoihin Liitteiksi näyttöjen järjestämissuunnitelma Näyttötutkinto-oppaan mukaan (ss. 24 – 27) sama sisältö kuin jos haettaisiin OPH:lta tutkinnon järjestämisedellytysten arviota Hakemuksen liitteet arvioijaluettelo näyttösuunnitelma

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Taustatiedot Tutkinnon järjestäjän tiedot Tutkinto tai tutkinnon osat, joihin sopimusta haetaan Tutkintokieli liitteiden kieli Tutkinnon vastuuhenkilö Kokemus tutkintojen järjestämisestä Arvioi suorittajamääristä vuosittain tulevien 3 vuoden tähtäimellä

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Taustatiedot Tiedotus ja markkinointi tälle tutkinnolle Yhteistyö työelämän kanssa millaista yhteistyötä tutkinnon järjestäjä tekee yhteistyötä alan työelämän kanssa tutkintoa järjestettäessä miten ennakoidaan alueellisia työelämän tutkintotarpeita miten ylläpidetään oman henkilöstön työelämäosaamista

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Taustatiedot Ohjauksen resurssit määräys henkilökohtaistamisesta miten tutkinnon suorittajan ohjaus organisoidaan henkilökohtaistamisen eri vaiheissa mitä eri ohjausmuotoja käytetään miten ohjataan henkilöitä, jotka eivät osallistu valmistavaan koulutukseen miten paljon eri resursseja (aikaa, henkilöitä yms.) annetaan ohjaukselle millainen pätevyys on ohjaukseen osallistuvilla henkilöillä miten ko. henkilöiden ohjausosaamista ylläpidetään ja kehitetään

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Taustatiedot Perittävät maksut tutkintomaksut eri tilanteissa maksut valmistavasta koulutuksesta maksut, jos tutkinnon järjestäjä järjestää näyttöjä muille kuin omaan valmistavaan koulutukseen osallistuville maksut tutkinnon osan suorittamisesta maksut tutkinnon osaan valmistavasta koulutuksesta

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Näyttöjen sisältö Tutkinnon perusteet näyttöjen suunnittelun… näyttösuunnitelman mukaan LIITE: NÄYTTÖSUUNNITELMA Näyttöjen tarjonta ja sijoittuminen näyttöjen järjestämisen organisointi jaksotus näytöt valmistavan koulutuksen ulkopuolelta tuleville Näyttöjen täydentäminen ja uusiminen menettelytavat

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Näyttöjen sisältö Näyttöympäristöt millaisissa ympäristöissä näytöt järjestetään jos näyttöjä ei järjestetä tutkinnon suorittajan omassa työympäristössä: missä ja miten näytöt toteutetaan mistä syystä näytöt toteutetaan muualla kuin omalla työpaikalla

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Henkilökohtaistaminen Miten tutkinnon suorittaminen henkilökohtaistetaan tulevan määräyksen vaiheissa hakeutumisvaihe tutkinnon suorittamisvaihe

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Henkilökohtaistaminen Hakeutumisvaiheen henkilökohtaistaminen aiemmin opitun tunnistaminen milloin miten kenen kanssa vaikutus näyttösuunnitelmaan LIITE: LÄHTÖTASON KARTOITUS

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Henkilökohtaistaminen Tutkinnon suorittamisvaiheessa aiemmin osoitetun osaamisen tunnustaminen osaaminen? dokumentit? prosessi? näyttösuunnitelman laatiminen laatimiseen osallistuvat tarkentaminen ja tarkistaminen työelämän edustajien osallistuminen LIITE: MALLI HENKILÖKOHTAISTETUSTA NÄYTTÖSUUNNITELMASTA (jos mahdollista)

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Näyttöjen arviointi Arvioijien valinta ja kouluttaminen millä perusteilla työelämästä tulevat arvioijat valitaan miten arvioijat koulutetaan koulutuksen sisältö koulutuksen kesto ja laajuus koulutusmenetelmät miten arvioijien arviointitaitoa ylläpidetään miten arvioijat perehdytetään yksittäisen näytön arviointiin

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Näyttöjen arviointi Arviointiaineiston kerääminen millaisesta aineistosta tehdään arviointi tutkinnon suorittajan nitsearviointi Arviointi ja arviointipäätös arviointiprosessin kuvaus tutkinnon suorittajan itsearvioinnin huomioonottaminen jääviyskysymykset miten menetellään, jos arvioijat eivät ole yksimielisiä?

NÄYTTÖJEN JÄRJESTÄMISSUUNNITELMA Näyttöjen arviointi Arvioinnin dokumentointi arvioinnista muodostuvat dokumentit näyttökohtaisesti, tutkinnon osasta ja koko tutkinnosta LIITE: KÄYTETTÄVÄT ARVIOINTILOMAKKEET