Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSinikka Härkönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry 24.4.2012
2
Kokonaisarkkitehtuuri? TÄH?
3
Back to very basics: Opiskelijan rooli yliopistossa Yliopistolaki 4 § Yliopistoyhteisöön kuuluminen Yliopistoyhteisöön kuuluvat yliopiston opetus- ja tutkimushenkilöstö, muu henkilöstö ja opiskelijat. Yliopistolaki 40 § Alempien ja ylempien korkeakoulututkintojen tavoitteelliset suorittamisajat … Yliopiston tulee järjestää opetus ja opintojen ohjaus siten, että tutkinnot on mahdollista suorittaa päätoimisesti opiskellen säädetyssä tavoitteellisessa suorittamisajassa.
4
Opiskelun ja oppimisen tukeminen: opiskelukyky
5
Miten ka-työ voi tukea opiskelijaa? Yhteinen kieli Puitteet yhteistyölle OPISKELUN MUTKATON ETENEMINEN Opettajan ja ohjaajan tuki Toimivat järjestelmät tilanteen ja tarpeen mukaan
6
Miten ka-työ voi tukea opiskelijaa: HOPS Opinto-opas Määräys Opiskelualan vaihto Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Oman suunnittelun, ohjauksen ja Vuorovaikutuksen väline Lisäajan hakeminen opinnoille Vaihto-opiskelu ja muu kv-kokemus Työskentely ja työharjoittelu Elämäntilanne (poissaolot jne)
7
Eli: Päätä kannattaa takoa tiiliseinään ennemmin haastavien opiskelusisältöjen takia kuin toimimattomien järjestelmien?
8
KIITOS! Koulutuspoliittinen sihteeri Suvi Eriksson suvi.eriksson@syl.fi puh. 041 515 2231
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.