Markkinointisuunnitelma 28.4.2019 Markkinointisuunnitelma Miten myyntitavoitteet saavutetaan?
Markkinointisuunnitelman kulmakivet Asiakkaat heidän tarpeensa, ostoperusteensa ja Valitut kohderyhmät valitut toimenpiteet kohdistuvat ensisijaisesti näihin Kilpailutilanne johon markkinointi tulee sopeuttaa Omat vahvuudet joiden varaan toimet on suunniteltava ja Heikkoudet jotka kertovat kehityskohteet Itse asettamamme tavoitteet, liikeidea ja strategia, jotka auttavat tarkentamaan ja mitoittamaan tehokkaat toimet Käytä aikaisempia lomakkeita 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Markkinointistrategia Pohjaa luotiin aikaisemmilla lomakkeilla käytä niitä 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Myynnin organisointi, resurssien kehittäminen Myyntiorganisaation järjestäminen? Tehokkuustavoitteet? Myyntihenkilöstön kehittäminen? Markkinoinnin rahalliset panokset? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Tuotteet/palvelut, markkinoinnissa hyödynnettävät ominaisuudet Markkinoinnin avaintuotteet? Valikoiman kehittäminen markkinointinäkökulmasta? Mitä argumentteja tuotevalikoima tarjoaa myynnille? perusteet ja perustelut väittämät myyntiä tukevat toimet 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Hinnoittelu ja myyntiehdot Hintapolitiikkaa? erilaista eri tuote-ryhmissä, asiakas-ryhmissä tai myynti-alueilla? Vakioasiakkaat/suur-asiakkaat? Tarjoushinnoittelu? Hinnoittelun kehittäminen? Myyntiehdot? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Myyntikanavat, yhteistyön tehostaminen Mitkä on käytettävät myyntikanavat entä tulevaisuudessa? Myyntikanavien toiminnan tehostaminen? Myyntikanavien toiminnan tukeminen? Yhteistyön kehittäminen? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Toimenpiteet Aikataulu Vastuuhenkilöt Resurssit (€) TP7_2xls 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen