Markkinointisuunnitelma

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
• Innolink Group on konserni, jonka yhtiöt toimivat henkilöstön rekrytoinnin ja vuokrauksen, kohderyhmä- ja kampanjapalvelujen, markkinatutkimuksen ja.
Advertisements

Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Markkinointi KJT-Johtokunta Open
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
Tekijä: Työn valvoja: Työn ohjaaja:
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Mika Väyrynen tuottaja
Maaseutumatkailun suhdanteet ja kehittäminen Kysely yrittäjille.
Sivistystoimen tuloskortti 2013
2. Markkinoiden käyttäytyminen
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Kulttuuripalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö Laadukkaiden ja korkeatasoisten tapahtumien ja näyttelyiden tuottaminen.
Asiakkaan päätösprosessi
Pätäkkä-projekti – Kumppanuutta yrittäjyyteen Innofocus ja Länsi-Uudenmaan Uusyrityskeskus ovat yhteistyössä avanneet ESR-rahoitteisen.
Markkinoinnin perusteet
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
Lapin matkailustrategia Matkailuasiantuntija Satu Luiro, Lapin liitto.
Yrittäjyysasennetta, työelämävalmiuksia, talouslukutaitoja – tekemällä oppien. NY V UOSI YRITTÄJÄNÄ 2. ja 3. tunti – Tiimit, ideariihi ja neuvonantaja.
Yrittäjyysasennetta, työelämävalmiuksia, talouslukutaitoja – tekemällä oppien. NY V UOSI YRITTÄJÄNÄ 1. tunti – kurssin esittely.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Yrityksen markkinointi ja myynti
Seurastrategian lyhyt suunnittelutyökirja urheiluseuroille
Klubin strategia työkalu KST
Markkinointisuunnitelma
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Henkilöstö kilpailutekijänä
Yrityksen perustamisen…
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Yrityskuva ja viestintä
Markkinoinnin perusteet
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Suunnittelu Vain hyvällä suunnittelulla päästään vapaaehtoistoiminnassakin tuloksiin. Suunnittelun perustana on tilanteen analysointi. Analyysin jälkeen.
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Strategia: Liikeidea?.
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Projektin yleiskuvaus
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
”Idea on siemen…” …joka alkaa itämään.
Liiketoimintasuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
…miten kilpailu kehittyy?
Markkinointisuunnitelma
VERTTI Verkostojen suorituskykymittaristo.
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Esityksen transkriptio:

Markkinointisuunnitelma 28.4.2019 Markkinointisuunnitelma Miten myyntitavoitteet saavutetaan?

Markkinointisuunnitelman kulmakivet Asiakkaat heidän tarpeensa, ostoperusteensa ja Valitut kohderyhmät valitut toimenpiteet kohdistuvat ensisijaisesti näihin Kilpailutilanne johon markkinointi tulee sopeuttaa Omat vahvuudet joiden varaan toimet on suunniteltava ja Heikkoudet jotka kertovat kehityskohteet Itse asettamamme tavoitteet, liikeidea ja strategia, jotka auttavat tarkentamaan ja mitoittamaan tehokkaat toimet Käytä aikaisempia lomakkeita 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Markkinointistrategia Pohjaa luotiin aikaisemmilla lomakkeilla käytä niitä 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Myynnin organisointi, resurssien kehittäminen Myyntiorganisaation järjestäminen? Tehokkuustavoitteet? Myyntihenkilöstön kehittäminen? Markkinoinnin rahalliset panokset? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tuotteet/palvelut, markkinoinnissa hyödynnettävät ominaisuudet Markkinoinnin avaintuotteet? Valikoiman kehittäminen markkinointinäkökulmasta? Mitä argumentteja tuotevalikoima tarjoaa myynnille? perusteet ja perustelut väittämät myyntiä tukevat toimet 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Hinnoittelu ja myyntiehdot Hintapolitiikkaa? erilaista eri tuote-ryhmissä, asiakas-ryhmissä tai myynti-alueilla? Vakioasiakkaat/suur-asiakkaat? Tarjoushinnoittelu? Hinnoittelun kehittäminen? Myyntiehdot? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Myyntikanavat, yhteistyön tehostaminen Mitkä on käytettävät myyntikanavat entä tulevaisuudessa? Myyntikanavien toiminnan tehostaminen? Myyntikanavien toiminnan tukeminen? Yhteistyön kehittäminen? 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Toimenpiteet Aikataulu Vastuuhenkilöt Resurssit (€) TP7_2xls 28.4.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen