VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietoturvaviikko 2013 Esitys 4/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Inspiraatiota hankeviestintään! Viestinnän suunnittelija Aino Kivelä / CIMO.
Sirpa Salo-Saari Oppimatkalla ammattilaiseksi. Sirpa Salo-Saari Ammatillinen kehittyminen TAHTO TIEDOTUSKOROHKEUSKOKEMUSITSETUNTEMUSHARJOITTELUOPISKELU.
Sosiaalinen media Sofia Husso Tyrnävä. Mitä se on.
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
Askeleet kohti täysipainoista luovuutta
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Inspiraatiota hankeviestintään!
Tulevaisuuden uutta osaamista
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Innokylän arviointimittari
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Välitehtävät Kokeilut
Monialainen yhteispalvelu
Ohjelman graafinen ilme ja sen soveltaminen
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Tervetuloa Innokylään
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Opintopsykologi Katja Hietanen
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
THL:n tuki kehittämishankkeille
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon toiminnan suunta vuoteen 2020
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
Edunvalvonnan johtaminen
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Viestinnän työkalupakki
Laajennettu tehtävätoimeksianto (Taatila-Suomala 2008, 30-36)
Harjoituksen ohjaaminen
Tuomarin velvollisuudet
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Teemana: Tunnetko lääkehoitosi tavoitteet?
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Viestintäsuunnitelma
Innokylän Verstas tutuksi
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Ruokakasvatusta yhdessä
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Esityksen transkriptio:

VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN Tämän esityksen tarkoituksena on kertoa mikä on Kokeilun paikka. DIGISOTEKOKEILUT 2018 SIRPA MUSTONEN, MOTIVA OY

MITEN KERROT KOKEILUN PAIKASTA? Kokeilun paikka rohkaisee löytämään uusia ratkaisuja kestävän muutoksen edistämiseksi kokeilujen keinoin. Kokeilunpaikka.fi on verkkoalusta, joka yhdistää ideoijat, toteuttajat, sparraajat ja rahoittajat. Hankkeen taustavoimina ovat Motiva ja Valtioneuvoston kanslia. Kokeilujen on kerrottava viestinnässään, että ovat mukana Kokeilun paikan digisotekokeiluissa, jotka ovat osa Kokeilevan Suomen kärkihanketta. Someviestinnässä käyttökelpoisia aihetunnisteita ovat #kokeilut #digisotekokeilut @KokeilunPaikka @KokeilevaSuomi @Motivaoy. Näin huomaamme viestinne ja voimme jakaa niitä eteenpäin kanavissamme.

HYVIN SUUNNITELTU ON PUOLIKSI TEHTY Viestinnällä tehdään näkyväksi hankkeen tavoitteita ja toimintaa sekä rakennetaan ja ylläpidetään suhteita sidosryhmiin ja mediaan. Ota huomioon muun muassa: Kenelle viestit: ketkä ovat hankkeesta kiinnostuneita; keihin pitää vaikuttaa; kuka voi edistää hanketta; kuka voi olla kriittinen? Muotoile sanomasi ja valitse viestintäkanavasi sen mukaan. Jos tärkeimmät kohderyhmäsi eivät saa tietoa, viestintä on epäonnistunut. Mitkä ovat tärkeimmät viestisi, jotka haluat saada läpi? Laadi hankkeestasi etukäteen muutama ytimekäs ja ymmärrettävä ydinviesti, joita toistat hankkeen aikana. Päivitä ydinviestejä tarvittaessa. Laadi alustava viestintäkalenteri, johon kootaan ennakoivasti ja suunnitelmallisesti hankkeen viestinnän kannalta tärkeitä steppejä ja toimia sekä niihin liittyvät viestintävastuut (esimerkiksi hankkeen seminaarit, työpajat, blogikirjoitukset yms.). Kuka on hankkeen äänitorvi julkisuudessa?

MILLOIN VIESTIÄ? Viestintää pitää tehdä läpi hankkeen elinkaaren, mutta tietyt virstanpylväät kannattaa aina viestiä. Hankkeen on tuotettava verkkopalvelussa julkaistava uutinen tai mediatiedote ainakin, kun hanke alkaa: mitä ollaan tekemässä ja mitä tavoitellaan välituloksia on saatu: mitä on tehty ja mitä saavutettu, mistä tulokset löytyvät, muista kertoa myös epäonnistumisista, niistä opitaan parhaiten hanke päättyy: mitä tehtiin ja opittiin, tulokset.

MITÄ VIESTITÄÄN KOKEILUN PÄÄTYTTYÄ? Kokeilun päätyttyä raportoi kokeilun paikkaan sen tuottamat opit. Tarvitaanko mediatilaisuutta tai tulostiedotetta? Voisiko tuloksista kirjoittaa blogin? Ota yhteyttä, jos joku teistä olisi kiinnostunut kirjoittamaan blogitekstin, sirpa.mustonen@motiva.fi

KULTTUURINMUUTOS Valtioneuvoston kanslian ja Motivan tavoitteena on rohkaista löytämään uusia ratkaisuja kestävän muutoksen edistämiseksi kokeilujen keinoin sekä levittää kokeilukulttuuria yhteiskunnan eri tasoilla.

KOKEILUJEN TUKI Kokeilun paikka tukee erilaisia kokeiluja. Projektin yhteydessä järjestetään rahoitushakuja teemoissa kiertotalous, tekoäly ja työllisyys. Kokeiluja sparrataan Kokeilun paikan ja kokeilijayhteisön toimesta.

SEURAA NÄITÄ! MUISTA NÄMÄ! @KokeilunPaikka Kokeilun paikka kokeilunpaikka Pysyt perillä suomalaisen kokeilijayhteisön kuulumisista seuraamalla Kokeilun paikan viestintäkanavia.