Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
Advertisements

Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Yritysten kilpailuedun muu kuin lainsäädännöllinen suoja Mikko Huuskonen, OTT, dos Neuvotteleva virkamies, TEM.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Johdatus viestintään, kuudes luento
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Yritys Oy Yrityskatsastusraportti Turussa
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Vaikuttavuuden arviointi
Yrittäjä, sinä ja työntekijäsi olette yrityksesi tärkein voimavara!
Toimintasuunnitelma.
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Mervi Jansson Oppimiskumppanuuksien johtaja Omnia
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
Harjoituksia II.
Liiketoimintasuunnitelma
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Kommunismi - Piia Koivula.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Yrityksen perustamisen…
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Kilpailustrategia LEA4LH004. Kilpailuetu.
Kilpailustrategia LEA4LH004 SBA rakenne. Toimiala-analyysi
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
Yrityskuva ja viestintä
toim resu toim määr arvi kilp tavo Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX
Lapin Digistep, ryhmätyö
Kilpailustrategia LEA4LH004 Portfolio-analyysi Yrityksen sisäisiä analyysejä Riitta Rautava Kilpailustrategia LEA4LH004.
Opintopsykologi Katja Hietanen
©Tarja Heikkilä JOHDANTO Suunnittelun merkitys ja
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Markkinoinnin perusteet
Liiketoimintasuunnitelman esittely
YtT Tiina Soininen, analyytikko HyTe – näkökulma?
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Strategia: Liikeidea?.
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Talouden tunnuslukujen…
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
Liiketoimintasuunnitelma
Liiketoimintasuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Käytännön harjoitus 3.3. Väyläsuunnistus
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
…miten kilpailu kehittyy?
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Markkinointisuunnitelma
Miten toimialamme kehittyy?
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat? 15.1.2019 Strategia: Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat? (jatkoa lomakkeelle TP 6.4.xls)

Miten, millä keinoilla saavutamme toiminnalle asetetut päämäärät? Toiminnan päämääriä pohdittiin lomakkeella 6.4 eli esimerkiksi jos asetit tavoitteeksi liikevaihdon tuplaamisen viiden vuoden tähtäimellä, on nyt mietittävä: mitä asioita kehittämällä se voi toteutua? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mikä on perusstrategiasi kilpailutilanteessa? hintakilpailu? tuotekehitys? asiakasryhmien kapeampi ryhmittely? joku muu? miksi? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Miten tavoitteet saavutetaan? Miten yritystä on kehitettävä? Mihin toimiin on ryhdyttävä? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Miten kilpailuetua voidaan saavuttaa? Miten yritystä on kehitettävä? Mihin toimiin tulisi ryhtyä? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Yrityksen ainutlaatuisuus Mitä ainut-laatuista on yrityksessäsi kilpailijoihin verrattuna? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä muita kilpailukeinoja on vahvistettava tulevaisuudessa? Muut kilpailukeinot Mitä muita kilpailukeinoja on vahvistettava tulevaisuudessa? 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Kilpailustrategiasi voi olla… Kustannustehokkuus; panosta voimavarasi toiminnan rationalisointiin ja hintakilpailukykyyn Erilaistaminen; pyri saamaan asiakkaat ostamaan juuri sinun yritykseltäsi ja kompensoi korkeampia kustannuksiasi korkeammalla hinnoilla Keskity kapealle osaamisen alueelle; saavutat kilpailuedun TP6_6.xls 15.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen