Lecture series – lean in office and knowledge work

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Learnwell Oy VÅRDSVENSKA- PROJEKTIN ESITTELY. VÅRDSVENSKA – Ruotsia terveydenhuollon henkilökunnalle Vårdsvenska tarjoaa tietoa ja.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Arviointi osana oppimisprosessia
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Lappeenrannan kaupunginkirjasto
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Maahanmuuttajille suunnattu kieli- ja kotoutumiskoulutus Koulutuksella tuetaan aloittavia yrittäjiä ja uutta yrittäjyyttä. Yhteishankintakoulutukset.
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Kv-toiminnan skenaariot
Nopolan koulu Opettajien veso
Opeka-kyselyn tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Tervetuloa Innokylään
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Pelit opetuksen tukena
Opojen työelämäjaksot
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Minä kuljettajana.
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Opettajan nimi | kurssin numero
TOP-info Lanu osaamisala
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
PDPP.
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opinnollistamisen pähkinät
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
OSATA? Mitä tulevaisuudessa tulisi alalla SÄÄTYTALO
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
3.lk vanhempainilta.
Ajanhallinta opiskelussa
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Tervetuloa Haukkavuoreen!
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Monikulttuurisuustyön avainhenkilöverkoston
Opettajan pedagoginen ajattelu
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Lecture series – lean in office and knowledge work Syksy 2017 Hanna Kropsu-Vehkaperä Ville Isoherranen

ILA-LEAN projekti ILA-LEAN projektin tavoitteena on kehittää opetusmateriaaleja ja osaamista liittyen Lean ajattelun soveltamiseen toimisto- ja tietotyössä. Erityisesti yritykset odottavat Lean ajatteluun liittyvää osaamista ja uutta tietoa. Tällä hetkellä suuri osa Lean sovellutuksista on tuotannon alueella. Yritykset ovat kuitenkin havainneet, että myös toimistotyössä ja luovassa työssä on paljon tehostettavaa ja hukkia, joita tulisi poistaa. ILA-LEAN Projekti keskittyy kahteen koulutusmenetelmään: Pelillisyys: on opetusmenetelmä, joka keskittyy henkilökohtaiseen oppimisprosessiin. Suoralla henkilökohtaisella kokemuksella on tärkeä merkitys oppimisprosessissa ja oppiminen tekemällä yhdistettynä reflektointiin on koulutuskokemuksemme mukaisesti tehokas ja asianmukainen tapa oppia. Yksi projektin tuloksista on useampi peli toimisto- ja tietotyöstä, jotka simuloivat oikeita tilanteita ja prosesseja, ja jotka on suunniteltu käyttäen realistisen pelin lähestymistapaa. Tämän metodin tavoitteena on saavuttaa laaja yleisö, mukaan lukien oppilaat ja ammattilaiset. Jokapaikan oppiminen: oppiminen voi tapahtua melkein missä tahansa, jos oppimateriaalit ovat saatavissa sähköisinä. Nykyajan nopeassa elämänrytmissä ja kiireessä on vaikeaa löytää aikaa perinteiselle oppimiselle eli sitoa tietty aika uuden asian tai taidon oppimiseen. Toinen projektin tuloksista, sähköinen oppimateriaali, on kehitetty suurelle yleisölle, oppilaista ammattilaisiin, helpottamaan ajasta riippumatonta oppimista. Nykyaikaiset teknologiat (tabletit, älypuhelimet) mahdollistavat uusia tapoja oppia ja tässä projektissa on tarkoitus hyödyntää näitä teknologioita, jotta voidaan saavuttaa useampi kohderyhmä. Projektin kotisivut ja materiaalit: http://ilalean.prz.edu.pl/en/ild201620183009

Aikataulu Päivämäärä Lean in Office and Knowledge Work trainings 8.11 Day 1 16.11 Day 2 23.11 Day 3 30.11 Day 4 5.12 Day 5