Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
Advertisements

EPORTFOLIO JA OMAN OSAAMISEN TUNNISTAMINEN Ilona Laakkonen.
EPORTFOLIO - TILANNEKATSAUS MIKSI EPORTFOLIO? ePortfolio tarjoaa väljän, mutta ohjaavan rakenteen osaamisen kokoamiselle, tunnistamiselle, kehittämiselle.
Puheviestintä 2 Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Kehitä kielitaitoasi ja asiantuntijuuttasi!. Kerää talteen tuottamasi tekstit, myös suulliset! tietokoneellesimuistitikulleeporfolioon pilvipalveluihin.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Arviointi osana oppimisprosessia
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Reformi haltuun OKM.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Kv-toiminnan skenaariot
YRITTÄJYYS OP2.
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Yhteisöllisen median käytön periaatteet Metropoliassa
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
OILI - tilannekatsaus Synergiaryhmä Ossi Raatikainen, CSC.
Oppiminen voidaan määritellä:
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen: oma tekstilajinsa
Palautetaidot ja opponointi
Asukkaat sote- ja maakuntauudistuksen keskiöön
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
THL:n tuki kehittämishankkeille
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Henkilökohtainen budjetointi
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä
8. Periytyminen.
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kaveritaidot.
Esityksen transkriptio:

Aloita täältä, täydennä säännöllisesti! Työportfolio on käyttäjän oma, henkilökohtainen tila. Se on kokemusten tallentamisen ja kuvaamisen paikka, kasvava ja yksityinen arkisto. Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!

Tavoitteenasettelutyökalu ja osaamismatriisi auttavat hahmottamaan työelämäosaamista, jäsentämään asiantuntijuutta ja kehittämään sitä suhteessa tavoitteisiin. Osaamismatriisissa voi kuvata omaa osaamistaan kullakin alueella: mitä se on ja miten se on kehittynyt. Pohdi työelämätavoitteitasi ja niissä tarvittavaa osaamista. Arvioi osaamistasi suhteessa tavoitteisiin ja harjoittele sen kuvaamista. Käytä osaamismatriisia myös opintojen suunnittelun tukena!

Näyteportfoliot ovat ikkunoita työportfolion sisältöön Näyteportfoliot ovat ikkunoita työportfolion sisältöön. Ne tarjoavat mahdollisuuden koostaa ja esitellä osaamista ja kokemuksia esimerkiksi ohjauksen, arvioinnin tai työnhaun näkökulmasta. Näyteportfolio kertoo tarinasi muille – varmista, että siinä on punainen lanka!

Havainnollista ja kerrosta – ja tee näyteportfoliosta itsesi näköinen! Digitaalinen muoto mahdollistaa kerroksellisuuden ja sen, että osaamisesta ei tarvitse vain kertoa, siitä voi esittää näyttöjä. ePortfolio mahdollistaa kuvien, äänen, videoiden, linkkien ja visuaalisten esitysten liittämisen osaksi kokonaiskuvaa. Havainnollista ja kerrosta – ja tee näyteportfoliosta itsesi näköinen!

Esitelkää portfolioitanne toisillenne, antakaa ja pytäkää palautetta! ePortfolio toimii hyvin vertaisryhmätyöskentelyn pohjana. Se auttaa hahmottamaan osaamista kokonaisuutena, ja erilaiset tavat jäsentää osaamista nostavat esille kunkin vahvuuksia. Näyteportfolioiden esittely toisille antaa mahdollisuuden saada palautetta, suhteuttaa omaa osaamista muihin ja oppia siitä, millä tavoin asiantuntijuutta voi tehdä näkyväksi. Esitelkää portfolioitanne toisillenne, antakaa ja pytäkää palautetta!

ePortfolion rakenne ohjaa opiskelijaa työelämäosaamisen kehittämisessä ePortfolion rakenne ohjaa opiskelijaa työelämäosaamisen kehittämisessä. Joustavuus ja väljyys antavat mahdollisuuksia välineen käyttämiseen myös muihin oppimisen ja ohjauksen tarpeisiin ja erilaisissa konteksteissa. Ota väline haltuusi ja käytä sitä! Ei ole vain yhtä tapaa tehdä portfoliota. Samalla opit taitoja, joista on hyötyä myöhemminkin.