Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti"— Esityksen transkriptio:

1 OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Joustavat polut - työpaja Anna Kepanen & Paula Kilpeläinen

2 AMOSAA TUTKINNON PERUSTEET (Opetushallitus)
opettajan oma työsuunnitelma Koulutuksen järjestäjän opetussuunnitelman toteutussuunnitelma Tutkinnon osien sisällöt, arviointi, ohjaaminen ja dokumentointi Variassa​ TÄTÄ KEHITETÄÄN: Osaamisen arviointia koskeva suunnitelma Tutkinnossa vaadittava osaaminen kerrotaan selkeinä työtehtävinä, jotka etenevät vaiheittain. Opiskelija seuraa omaa etenemistään, opettaja/työpaikkaohjaaja antavat palautetta. Prosesseista, työtehtävistä ja -välineistä kerrotaan selkokielellä, kuvilla ja videoilla. Varian pilotissa sovelluksena: Workseed AMOSAA opettajan oma työsuunnitelma OPA ohjaamisen ja palautteenannon väline eHOKS Opiskelijahallinto-järjestelmä

3 Opintojen eteneminen, ohjaus ja palaute OPAssa
(esim. Auton tai moottoripyörän huoltaminen 45 osp) Ohjausta ja palautetta Tekniset perusteet -perehdyin työturvallisuusohjeisiin -leikkasin peltiä, mittasin ja porasin reiät jne… Ohjausta ja palautetta Rengastöiden tekeminen -tein auton kevennyksen ja varmistamisen -irrotin pyörät jne.. Digitaaliset ympäristöt Auton kokonaisrakenne -nostin auton nosturilla -irrotin renkaat -poistin nesteet ja öljyt… Työpaikka Ohjausta ja palautetta Digitaaliset ympäristöt Oppilaitos Työpaikka oppiminen oppiminen Oppilaitos oppiminen oppiminen oppiminen NÄYTTÖ Työpaikka Oppilaitos Sähkön perusteet -perehdyin sähkön eri käsitteisiin -tein jännitemittauksia -merkitsin pyörät -mittasin rengaspaineet -pesin pyörät Ohjausta ja palautetta oppiminen oppiminen oppiminen Ohjausta ja palautetta -irrotin ovat ja penkit -irrotin moottorin ja vaihteiston

4 ammattitaitovaatimukset on sijoitettu työtehtäviin
logistiikan pilotissa: ”Kuorma-auton tavarankuljetusten hallinta” -tutkinnonosa Yhteensä reilu 50 työtehtävää TYÖTEHTÄVÄ

5 Kytkös Google Classroomiin, jossa varsinainen tehtävä.

6 Anne Raasakka - anne.raasakka@vantaa.fi
opiskelija seuraa omaa etenemistään, opettaja/työpaikkaohjaaja antavat palautetta vihreä palkki = saavutettu ammattitaitovaatimus VALMIS NÄYTTÖÖN! Anne Raasakka -

7 Workseedin pilotointi Variassa
Autoalan pt Logistiikan pt Sosiaali- ja terveysalan pt Hotelli-, ravintola-, ja catering –alan pt Tieto- ja tietoliikennetekniikan pt

8 Miksi OPA? Tukee yksilöllisen ja joustavan opintopolun toteutumista
Helpottaa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista Tukee Hoksin laadintaa ja päivittämistä Opiskelija voi itse seurata omien opintojensa etenemistä, myös opettaja ja top-ohjaaja näkevät opiskelijan etenemisen Mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman ohjauksen ja palautteen missä tahansa oppimisympäristössä Tuo opintoihin tavoitteellisuutta ja sitoutuneisuutta, kun opiskelija näkee, mistä hänen opinnot muodostuvat Helpottaa työssäoppimisen ja näyttöjen suunnittelua ja varmistaa niiden laatua Opettajien ja top-ohjaajien ohjaus- ja arviointiosaaminen kehittyvät, samoin opiskelijoiden itsearviointitaidot 

9 Anne Raasakka - anne.raasakka@vantaa.fi
Kiitos! Lisätietoja:  Anna Kepanen, Paula Kilpeläinen, Anne Raasakka -


Lataa ppt "OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google