Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”"— Esityksen transkriptio:

1 Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
OPPIMISPÄIVÄKIRJA Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”

2 tee oppimispäiväkirjaa erilliseen vihkoon, kansioon tai koneelle (pienimuotoinen portfolio eli näytesalkku) tee ulkoasusta sellainen kuin haluat (esim. lisää kuvia tai piirroksia) palauta työ jakson lopussa opettajalle oppimispäiväkirja on oppimisen apuväline, se ohjaa sinua käyttämään syväsuuntautunutta opiskelustrategiaa (tiedon ymmärtäminen) ja konstruktiivista oppimistapaa (tiedon oma rakentelu ja muokkaus) sekä kehittämään metakognitiivisia taitojasi (tuntee itsensä opiskelijana, omat vahvuudet ja heikkoudet)

3 oppimispäiväkirjan tarkoitus on syväprosessoida tuntiteemoja (älä pelkästään toista tietoa, vaan pohdi sitä) tee halutessasi omia käsitekarttoja, tiivistelmiä, kaavioita sekä hakuvihjeitä, voit vastailla kirjan tehtäviin: nämä ovat tiedon perustasoa mittaavia tehtäviä (näytä että tiedät ja ymmärrät) saat opettajalta jakson aikana useampia lisätehtäviä: nämä mittaavat tiedon soveltamistaitojasi sekä kykyäsi pohtia asioita (näytä analysointi- ja soveltamiskykysi sekä kykysi arvioida tietoa ja luoda ajatuksia)

4 opettaja lukee työsi kurssin jälkeen, hyvästi tehtynä vaikuttaa arviointiin korottavasti
hiljaisemmille opiskelijoille tämä on hyvä keino osoittaa tuntiaktiivisuutta älä kuitenkaan tee oppimispäiväkirjaa opettajaa varten, vaan itsellesi hyödyksi! oppimispäiväkirja on taitavaksi oppijaksi pyrkivän työväline  kurssista ei ole koetta, vaan jakson aikana tehdään tunnilla kaksi arvioitavaa esseetä sekä moodlessa oleva käsitetesti (oppimispäiväkirjan työstäminen edesauttaa näissä menestymistä)


Lataa ppt "Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google