Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Advertisements

Opiskelijan arviointi työpaikalla
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
(Kirjoita tähän tehtävän otsikko esim. Ti-te-tehtävä 2. PP:n kotitehtävä) (Kirjoita tähän oma nimesi ja päivämäärä)
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Minä oppijana 1 ov..
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
VERKKO-OHJAUKSEN SUUNNITTELU – OPISKELUN JA OPPIMISEN OHJAUS
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Oppimiskäsitys Käsitys ammattitaidosta
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Kielikoulutuskeskus / HAMK Mari Kokkonen
Näyttötutkintostrategian jalkauttaminen Pohjois-Karjalan Aikuisopistossa alkaen Aino Rikkinen.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Itseohjautuvuus ja yhteistoiminnallisuus
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Opiskelijoiden vuosipalaute 2014.
Etäopetuksen pedagogiikkaa Katrina Vartiainen. Käytänteitä  Opettajalla vain etäoppilaita yhdessä koulussa  Opettajalla etäoppilaita kahdessa tai useammassa.
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Arviointi osana oppimisprosessia
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Arviointi.
Tervetuloa! OPS 2016.
Vasuterveiset Mänttä-Vilppulasta - Merja Leppämäki & Sanna Nieminen –
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Kokemuksia uusista tutkintotilaisuuksista Sihteerin ammattitutkinto 14
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Kouluttajan kokemus ja osaaminen
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
TIPTOP-kokonaisuuksia
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Opinnollistamisen pähkinät
Laaja-alainen arviointi
Oppisopimuksella ammattilaiseksi
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
Hanke
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Osaaminen esille Europassilla
Esityksen transkriptio:

Tuotantoeläinten hoitaminen ja hyvinvoinnista huolehtiminen Susanna Ollila

Oppiminen, minä oppijana Oppimisstrategiat, tee lyhyt testi: http://www15.uta.fi/arkisto/verkkotutor/testit/index.php?testi=opst Pohdi mikä sinulle on oppimisessa ja itsensä kehittämisessä tärkeää? Tee lyhyt yhteenveto tekemästäsi testistä, oletko saamasi tuloksen kanssa samaa mieltä? Portfolio osaamisen ja oppimisen välineenä, tarkoittaa oppijan oppimistehtävien kokoelmaa, joka edustaa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti hänen osaamistaan ja jonka oppija on itse valikoinut jonkin opiskelujakson töistä.

Koulutuksen sisältö Eperusteet: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/1571580/naytto/tutkinnonosat/1 571458 Opintosuunnitelma Opintojen ajoittuminen Motivaatio? Arviointi: Tutkintotilaisuus, työkirja, oma aktiivisuus, osallistuminen, itsearviointi, oppimistehtävät ja kokeet = OSAAMINEN Syväoppiminen, reflektointi

Reflektointi