Tietotekniikan opetuksen perusteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Advertisements

HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Millaisia vastuullisuuskysymyksiä elintarviketuotantoon liittyy ympäristövaikutusten lisäksi ja miten niitä voidaan määrittää? Tiedotustilaisuus ”Miten.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Väkivaltatyö Etelä-Pohjanmaalla 1) Väestötaso 2) Ammattilaiset 3) Päättäjät Kehittämissuunnittelija Veli-Matti Saarinen.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Opettaja opettaa persoonallisuudellaan- vai opettaako?
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
Painotetun opetuksen kuvaaminen koulun opetussuunnitelmassa
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Opas Unity-pelimoottorin käyttöön aloittelijoille ja vasta-alkajille
Innokylän arviointimittari
Pedagogiset aineopinnot lv
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
Osana sivistysteknologiaa
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Oulun seudun ammattiopisto Kontinkankaan yksikkö koulutuspalvelumme
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Oppiminen voidaan määritellä:
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Leikki-iän tunteet.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Ammatillisen koulutuksen reformista
Opinnollistamisen pähkinät
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Muutokset matematiikan opetuksessa
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
LEIJONAKIEKKOKOULU Pohjoinen alue Tapio Kontio 1.
shine Strong human increases new energy
Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutuksessa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Berliiniin! Euroopan korkeakoulutusalueen eteneminen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Validointi vapaassa sivistystyössä
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
tulevaisuuden työelämätaidot
Kone- ja tuotantotekniikka
WebOodin version 4.6 yhteenveto
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Esityksen transkriptio:

Tietotekniikan opetuksen perusteet Loppuseminaari 14.12.2016 Antti Forsman

Oma opettajuus Itsearviointi ja käsitys opettajuudesta Perustiedot opetus- ja oppimiskäsityksistä Tutkinnon perusteet kohtaisesti/hyvin hallussa Tunnen hyvät arviointikäytänteet Tyydyttävät tietotekniikan taidot Oma opettaminen ja arviointi Vahvasti substanssivetoinen lähestyminen opetuksen suunnitteluun Opetus opettajajohtoisesti ja ammatilliset oppimistavoitteet edellä Arviointi perustuu pitkälti ammatillisen osaamisen tarkkailevaan arviointiin Kohtaavatko käsitys opettajuudesta ja käytännön toteutus?

Ammatillisen substanssiosaamisen lisäksi koulutuksen tarkoituksena on …

Epävarmuuden kasvu Ymmärrettävyys Valintojen ongelmat Hallittavuus Koherenssin tunne Terveys, subjektiivinen hyvinvointi Individualismi, normittomuus, kulutusyhteiskunta, materialismi, instrumentalismi Merkityksellisyys Yhteiskunnallinen murros ja henkisen koherenssin tunteen heikentyminen (Timo Hämäläinen, 2009, Sitran selvityksiä)

Substanssin suunnittelusta Opetus ja arviointi muotojen kehittämiseen Lisääntynyt koherenssin tunne oppijalla Oppijan kompetenssin kasvu

Harjoitustyö Esittely ja sisältyvä arviointi Johdanto tietokantoihin Ilmiöpohjainen tutustuminen tietokantoihin Opintojakson tavoitteet Teoriaopetus tietokannoista Ohjattu tietokantojen opiskelu Yhteistoiminnallinen harjoitustyö Osallistuva arviointi Yhteistoiminnallinen harjoitustyö jatkuu Yhteistoiminnallinen harjoitustyön esittäminen Koonti Sisältyvä- ja osallistuva arviointi Arviointikeskus-telu – tarkkaileva arviointi