Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO 2014-2015.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO 2014-2015."— Esityksen transkriptio:

1 8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO 2014-2015

2 Sisältö 1. Uni, lepo ja jaksaminen 2. Tunteet, vuorovaikutus ja psyykkinen hyvinvointi 3. Onnettomuudet ja ensiapu 4. Seurustelu, seksuaalisuus ja raskauden ehkäisy 5. Huumeiden haitat yksilölle ja yhteiskunnalle 6. Liikunta ja sen eri harjoittelumuodot

3 Suoritustavat Oppikirjana Vire terveystieto 7-9 –kirja, jonka opettaja jakaa syksyllä ja kerää keväällä pois → pidä kirja matkassasi ja kohtele sitä hyvin! Lisänä oppilaiden henkilökohtaiset vihkot, joihin tehdään oppitunneilla ja kotona suoritettavat tehtävät → käytä selvää käsialaa, jotta myös opettaja pystyy lukemaan vihkoa

4 Suoritustavat Oppitunneilla käydään kappale läpi keskustellen, harjoitellen ja tehtäviä tehden Kotona oppilaat lukevat tunnilla käydyn kappaleen läpi ja tekevät määrätyt kotitehtävät → jos kotitehtävät jäävät tekemättä kotiin lähtee viestiä + läksyparkkiin → jos kappaleet jäävät toistuvasti lukematta, niin otetaan pisto-kokeet käyttöön

5 Tavoitteet Oppilas ymmärtää säännöllisen ja riittävän levon merkityksen hyvinvoinnille. Oppilaalle kirkastuu vuorovaikutustaitojen ja itsetuntemuksen tärkeys sekä oma ainutlaatuisuutensa ihmisenä. Oppilas osaa erottaa psyykkisen terveyden fyysisestä terveydestä ja ymmärtää, miten psyykkistä terveyttä edistetään. Oppilas ymmärtää, miten toimia erilaisissa vaaratilanteissa, tehdä hätäilmoitus ja toimia elvytystilanteessa.

6 Tavoitteet Oppilas ymmärtää vastuunsa, sekä omien ja toisen tunteiden huomioonottamisen tärkeyden seurustelussa. Oppilas ymmärtää, kuinka tärkeää on käyttää ehkäisyä yhdynnässä, mistä ehkäisyvälineitä saa ja miten niitä käytetään. Oppilas ymmärtää huumausaineiden vaarallisuuden ja niiden käytön seuraukset. Oppilas pystyy erittelemään harjoittelun eri muotoja sekä ymmärtää harjoitusmuotojen merkityksen terveydelle.

7 Arviointi Terveystieto arvioidaan numerolla syyslukukauden ja kevätlukukauden päätteeksi Numeroon vaikuttaa terveystiedossa osoitettu osaaminen: terveystiedot, -taidot ja -asenteet Kokeita järjestetään 2-3 lukukaudessa mutta osaamisen arviointi on jatkuvaa

8 TERVEYSTIEDON OPISKELUSSA 1. Ei puhuta tunneilla kenenkään henkilökohtaisesta terveydestä tai terveystottumuksista, vaan asioista yleisellä tasolla. 2. Hyväksytään, että jotkin aiheet saattavat aiheuttaa pahaa mieltä tai epämiellyttäviä muistoja, mutta onneksi kaikki tunteet ovat ohimeneviä. 3. Arvostetaan toisiamme kuuntelemalla tarkasti, ei puhuta kenenkään päälle, vaan odotetaan omaa puheenvuoroa.


Lataa ppt "8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO 2014-2015."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google