Valmentajakoulutuksen suunnittelu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Ikäjohtaminen” JHL-amk-verkoston yhteishanke Tapaaminen JHL:ssa Keskustelussa esille nostettuja näkökulmia
Advertisements

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
”Mitä opiskelija voi tarjota ammattilaisille?” ”Mitä on moniammatillinen yhteistyö?” Simo Pernu Mikko Pohjola.
Jukka Vehviläinen, DiaLoog Tieto nuorten palveluiden tukena Nuorten elinolot -seminaari Forssa.
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
Opitaan ja työskennellään yhdessä
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
Huippuvalmennuksella kilpailukykyä- HUKI-projekti Tiimityöllä kohti maailman huippua! Lajipäällikkö-valmentajapäivät Imatra, Valtionhotelli
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Urheilijan sijoittuminen työelämään Suomen Olympia-akatemia
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Käyttöohje: Kuinka liittyä osastoon. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka liittyä ryhmään. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Ops 2016 ja arviointi.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
Ops seminaari Askola.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Verkko-oppiminen, ohjaus ja tuki Kata Hyvärinen, Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.
Tervetuloa koulutukseen!. Lankarulla-piiri 1.Mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen koulutuksesta? 2. Millä sanalla kuvailisit koulutusta?
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
Työhaastattelu ja työnhaku Tehtäviä. Keskustelua Onko joku ollut jo työhaastattelussa? Millaisia kokemuksia siitä on? Mitä asioita kannattaa laittaa hyvään.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Henkisen tuen peruskurssi
Neuvontaa ja vientiosaamista elintarvikealan pk-yrityksille www. evira
Tervetuloa koulutukseen!
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Verkkokoulutuksen tietoisku
ELGPN:n toiminnan tulosten ja työkalujen levittäminen ja hyödyntäminen Suomen elinikäisen ohjauksen kehittämisessä Raimo Vuorinen & Jaana Kettunen Jyväskylän.
Muista nämä aineisto- tai dokumenttitehtävään vastatessasi:
Klubin brändin markkinointi
Jyväskylän yliopistossa
Järjestöt työnantajina
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Henkilöstö kilpailutekijänä
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
Hei sinä 8.- tai 9.-luokkalainen _________seura XX_______ tarjoaa sinulle Sporttitettiä Jos sinua kiinnostaa liikunta-, kasvatus- tai opetus-ala, me tarjoamme.
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
PaRin valmentajapolku
Volitioprosessi, tahdon!
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Kustannusvaikuttavuuden vertaissparraus - Sähköinen työkirja
Indikaattorit – mitä ne kertovat vaikuttavuudesta?
Sääntöjä ulkopuoliseen arviointiin
Auttava keskustelu
Opintopolku.fi uudistuu oppijan parhaaksi
Esityksen transkriptio:

Valmentajakoulutuksen suunnittelu Kirsi Hämäläinen

Koulutukseen osallistujien tavoitteet Kun valmentaja tulee koulutukseen, mitä hän haluaa? työkaluja varmuutta toimintaansa vastauksia kysymyksiin kyseenalaistaa

Mille muulle voisi olla käyttöä? Onko jotain, mitä hänen olisi tarpeellista saada koulutuksesta? arvojen pohdinta uutta tietoa

Motivointi Mikä valmentajaa mahdollisesti motivoi? koulutuksesta on apua jokapäiväisessä työssä koulutus tuo uusia näkökulmia mielenkiintoiset keskustelut pääsee pätemään

Millä keinoin voisi motivoida? herättää uteliaisuus luvata työkaluja tarjota ongelma tarjota ratkaisu

Mitä halutaan välittää? tietoa asenteita arvoja Miten? Mitä kanavia?

Tavoitteiden merkitys Ohjaa suunnittelua ja toteutusta Auttavat arvioinnissa Ohjaavat oppijan toimintaa Ongelmallista on arvioinnin vaikeus ja oppimisen ennakointi