Valmentajakoulutuksen suunnittelu Kirsi Hämäläinen
Koulutukseen osallistujien tavoitteet Kun valmentaja tulee koulutukseen, mitä hän haluaa? työkaluja varmuutta toimintaansa vastauksia kysymyksiin kyseenalaistaa
Mille muulle voisi olla käyttöä? Onko jotain, mitä hänen olisi tarpeellista saada koulutuksesta? arvojen pohdinta uutta tietoa
Motivointi Mikä valmentajaa mahdollisesti motivoi? koulutuksesta on apua jokapäiväisessä työssä koulutus tuo uusia näkökulmia mielenkiintoiset keskustelut pääsee pätemään
Millä keinoin voisi motivoida? herättää uteliaisuus luvata työkaluja tarjota ongelma tarjota ratkaisu
Mitä halutaan välittää? tietoa asenteita arvoja Miten? Mitä kanavia?
Tavoitteiden merkitys Ohjaa suunnittelua ja toteutusta Auttavat arvioinnissa Ohjaavat oppijan toimintaa Ongelmallista on arvioinnin vaikeus ja oppimisen ennakointi