Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy

2 Oma tarina Lapin Yliopisto, YTK, 2004-2008 – Matkailututkimus, Matkailun liiketoimintaosaaminen – Muut aineet: markkinointi, johtaminen, laskentatoimi Yhteiskuntatieteiden kanditaatti 2006 – Kandityö ryhmässä: Hiljaisuuden tuotteistaminen Lapin matkailussa Yhteiskuntatieteiden maisteri syksy 2008 – Gradu Lapin matkailukeskusten tulevaisuudesta.

3 Työkokemus Useita töitä vastaanottovirkailijana ja tarjoilijana. KV-kokemusta tarjoilijana Englannissa ja tapahtumaemäntänä Porschella. Projektisuunnittelija ja Projektipäällikkö Rovaniemen Kehitys Oy:ssä

4 Nykyinen työ Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy – Rovaniemen alueen imagomarkkinointi, matkailuyritysten yhteismarkkinointi, Rovaniemi Congresses ja Matkailuneuvonta. Oma toimenkuva: – Markkinoinnin suunnittelu – Markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen: kampanjat (omat + yhteistyö), nettisivut + some, markkinointi- ja bränditapahtumat yms.

5 Ennakointi Merkityksellistä markkinoinnin suunnittelussa (kampanja- ja kanavavalinnat) Muutokset asiakaskäyttäytymisessä ja matkustuksen tavoissa vaikuttavat tuotteisiin ja markkinointitoimenpiteisiin. Liiketaloudellisten riskien miminointi ja toiminnan tehostaminen.  Koko alueen kannalta elinehto!

6 Ennakoinnin työkalut Pitkällä tähtäimellä: – Joulubrändityö – Rovaniemen, Lapin ja Suomen Matkailustrategiat – Vuosittaiset markkinointisuunnitelmat  valmistellaan syksyllä seuraavaksi vuodeksi – Tutkimukset: mm. asiakasprofiilit, alueella tehdyt kyselytutkimukset. Jokapäiväisessä työssä: – Asiakkaiden seuraaminen somen kanavissa  kiinnostuksen kohteet – Mutu-tuntuma matkailuneuvonnan asiakkaista Pitäisi hyödyntää enemmän: – matkailuun erikoistuneita trenditutkimuksia – Automatisoidumpi tapa seurata somen kanavien kysymyksiä, jakoja ja keskusteluja  kampanjasuunnittelu – Matkailublogistien seuraaminen  olemassa olevat trendit ja trendien luominen – Googlen työkalut


Lataa ppt "Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google