Case Luovi: Vuosityöaikakokeilu ja osaamisperusteisuus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSALAN VIRKA-JA TYÖEHTOSOPIMUS
Advertisements

Käytä työaikasi siihen minkä osaat ja mihin sinut on palkattu
Koulukuraattorien perehdytysohjelma Helsingissä
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
HARMAA TALOUS YRITTÄJÄN NÄKÖKULMASTA.  Kun hintahaitari eri tarjoajien välillä on yli 40 % voi kysyä pelaako kaikki samoilla pelisäännöillä ?  Pelisäännöthän.
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
PÄIVÄKODIN HENKILÖSTÖN TYÖAIKA Laadittu
ConEx - Merkityksellisempiä konferenssikokemuksia Mikko Vuorinen, Teemu Mikkonen Tampereen Yliopisto, TRIM- tutkimuskeskus
Hanke-ehdotuksesi nimi ja lyhenne Hanke-esityksen esittäjät + laitos/yksikkö.
Koulutuksen toteutus - vammaispalvelujen valtakunnallinen kehittämishanke/ P-K - Yksi naapureista –hanke/Kehitysvammaisten Palvelusäätiö Koulutuksen aikataulu.
TYÖEHTOSOPIMUS JA PALKKA
TYÖAIKAAN LIITTYVIÄ SÄÄDÖKSIÄ JA SÄÄNNÖKSIÄ
Tutkimuksen ja opetuksen rajapintoja taidealojen koulutuksessa FT Tarja Pääjoki Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos.
Täysivaltainen osallisuus – vammaisalan tulevaisuusseminaari
Työministeri Tarja Cronberg1 MANIFESTIN TOIMENPITEET  TEM julkistaa vuosittain ”Näin tehdään suomalainen hyvä työ nyt” -katsausta  TEM:n johdolla.
1 Piirihallitus Järjestelyvaraerä Koko potti eli 0,8 prosenttia jaetaan paikallisesti. Laskennallisesti käytössä n. 25 euroa/ope/kk. Tulee.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Työterveyshuollosta apua jaksamiseen Maatalousyrittäjien eläkelaitos 2013.
10/2009 © Copyright Tekes Kilpailukykyä ja työelämän laatua Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen rahoitus (TYKE) Tekesin työorganisaatioiden kehittämisen.
Työaika-autonomialla kohti työhyvinvointia
TYÖSUHTEEN ALUSSA: Työelämän pelisääntöjä
Akavan tavoitteita työsuojelun piirihallinnolle ja työsuojelulautakuntien toiminnalle Valtakunnallinen työsuojelupiirien työsuojelulautakuntien.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Ops seminaari Askola.
VAMMAISJÄRJESTÖT TYÖLLISTYMISTÄ TUKEMASSA VAMPO- seurannan seminaari Työ ja toimeentulo
Petra Pohjonen Youth Against Drugs ry.  Parantaa työssä jaksamista  Antaa aikaa varsinaiselle työlle  Rajaa työtä ja vapaa-aikaa  Lisää työtehoa 
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
OAJ:n Kuopion paikallisyhdistyksen syyskokous
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Lämpimästi tervetuloa!
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Viestintäalan tutkimussäätiön seminaari
Kaikki Käy Koulua -toimintamallin arviointitutkimus
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Oppimateriaalien tekijänoikeudet ja sopimustarpeet
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Työhyvinvointi JOULUKUU.
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Nuoret ja työlainsäädäntö
Ammatinkuvaus Etunimi Sukunimi.
AO:n vuosikokous Porissa
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Työkykyä edistävä toiminta
Ammatillisten oppilaitosten vuosityöaika
Työnteon monet tilat, osa II
TYÖNANTAJAN JA TYÖNTEKIJÄN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
HOAY:n Yhteysopettajaseminaari
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
TYÖAIKA-ASIOITA Työaikalain pääsisältö. TES:ssa voi olla huomattavia poikkeuksia. (Soveltamisalarajaus ks. TAL 2 §)
HENKILÖSTÖJOHDON ILTAPÄIVÄ
Volitioprosessi, tahdon!
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
Rivakka OTE ! Ketterä verkosto Uusimaa
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Sähköinen välitysjärjestelmä
Työelämä muuttuu, opettajan työ muuttuu – johtamisen on muutut- tava
Lapsivaikutusten arviointi LAVA
Esityksen transkriptio:

Case Luovi: Vuosityöaikakokeilu ja osaamisperusteisuus Ammattikoulutuksen johdon seminaari Tampereella 1.10.2015 Tarja Mänty 1.10.2015/Tarja Mänty Case Luovi

Vuosityöaikakokeilu Luovissa Valtakunnallinen sopimus 16.1.2014 (Sivistystyönantajat/OAJ) 2-vuotinen kokeilu (1.8.2014-31.7.2016) 1600-1450 tuntia Sitomaton työaika 25-42 % Enintään 195 työpäivää Enintään 40 kalenteriviikkoa Kaikki työtunnit ovat samanarvoisia Mahdollistaa hyvin lukuvuoden työn suunnittelun yksilö-, tiimi- ja oppilaitostasolla. 1.10.2015/Tarja Mänty Case Luovi

Kokemuksia vta-kokeilusta Tehnyt näkyväksi opettajan työn sisällön, sekä opettajalle itselle että esimiehelle. Työaikasuunnitelma on samalla opettajan tehtäväkuvaus kunkin lukuvuoden työstä. Tehnyt paremmin mahdolliseksi keskustelun siitä, mitä opettajan kuuluu tehdä/odotetaan tekevän/mitä tekee. Sopimukseen kirjattu velvoite työaikasuunnitelmasta ja työajan seurannasta koetaan työllistävänä. Esimiestyön merkitys huomattava. Direktio-oikeutta on käytettävä. Energiaa säästyy kaikilta, kun kukaan ei kysy, kuuluuko tämä minulle ja mitä tästä maksetaan. pp.kk.vvvv / Etunimi Sukunimi Tähän esityksen nimi

Kokemuksia vta-kokeilusta Parhaimmillaan vuosityöaika edesauttaa uudenlaisen opettajuuden toteuttamista, uudenlaista tapaa tehdä työtä. Koko ajattelutapa tulee muuttaa eikä pelkästään siirtää opv-työajasta tuttuja elementtejä uuteen järjestelmään (Vta-järjestelmään ei tule siirtää mitään kertoimia tai tuntimääriä opv-työajasta.) Muistettava, että opettajan päätehtävä on edelleen opettaa ja ohjata 1.10.2015/Tarja Mänty Case Luovi

Kokemuksia vta-kokeilusta Työaikajärjestelmästä riippumatta asenne ratkaisee! 1.10.2015/Tarja Mänty Case Luovi