Viestinnän tilanne kesä 2016

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
Verkossa ja mukana nuorten elämässä Kotiovi omalla nimellä –hanke ( , kevät 2016) Sininauhaliitto Juha Valta Projektityöntekijä Ratakatu 6,
Ammatillisen kuuntelemisosaamisen vaikutus työhyvinvointiin organisaatiomuutoksessa FT Sanna Ala-Kortesmaa Yliopisto-opettaja Tampereen teknillinen yliopisto.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Finnan viestintä ja markkinointi
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Ohjaamot nuorisotakuuta toteuttamassa Nuorten osallisuus Ohjaamoissa Helsinki Titta Korpilauri Kohtaamo.
TESSU OHJAAMOJEN TUKENA
Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Finnan viestintä ja markkinointi
Lukemisesteiset lapset ja nuoret kirjaston asiakkaina
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Kohtaamon tuki Ohjaamoille Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Ohjaamojen monialainen yhteistyö tukee pitkäaikaistyöttömien nuorten hyvinvointia Jukka Lidman, Ohjaamo Forssa.
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Järkevän lääkehoidon viestintäkampanja
Valtakunnallisen ELO-ryhmän puheenjohtajat ja sihteerit kokous Verkko-Ohjaus Marko Kilpeläinen.
Tervetuloa Innopajaan
OTE maakunnassa –polut kuntoon Polut hoitoon ja kuntoutukseen (OTE7) Kainuu Susanna Mikkonen, Minna Mäkäräinen.
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
Terveiset Yö-ryhmästä
Kulttuurin kuntakuva ja tulevaisuus
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Nuorten Ohjaamo-palvelut – tukea koulutuksen ja työn poluilla
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Viestinnän työkalupakki
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Viestintäsuunnitelma
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Kohti oppivia marjatilaverkostoja –hankkeen esittely
ETSIVÄN NUORISOTYÖN KÄSIKIRJA
Ohjaamot.
Arvokas-aloitusseminaarin pienryhmät Jaana Joutsiluoma
Ketterien kokeilujen puinti
Ketterien kokeilujen puinti
Tulosten raportointi HALLITUKSEN KÄRKIHANKE OSATYÖKYKYISILLE TIE TYÖELÄMÄÄN (OTE) Projektin nimi ja numero SATAOSAA.
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Palokuntatoiminnan viestintästrategia
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Esityksen transkriptio:

Viestinnän tilanne kesä 2016 Projektipäällikköpäivät 15.6. Vierumäki

Missä mennään nyt – havaintoja Ohjaamot erilaisia, myös viestintä ja markkinointi vaihtelee, useimmilla on vilkasta – resurssit /osaaminen/nuorten osuus? Some-kanavat ovat monilla vahvasti käytössä: FB, IG, WhatsApp, osalla Twitter, Snapchat ehkä tulossa – pienikin suunnitelmallisuus tärkeää ja kokonaisstrategia kirkastuu – analytiikkaa opiskelemme jatkossa Verkkosivustojen tilanne vaihteleva ja kehittyvä Brändi orastaa hyvin - Ohjaamoja ympäri Suomea lähes 40, toimivat noin sadan kunnan alueella ja lisää tulossa – somenäkyvyys etunenässä raivaa tilaa ja kasvattaa sitoutumista Ohjaamoissa yhteensä noin 300 työntekijää – henkilökohtaiset profiilit, verkostot yms. työntekijälähettiläisyys Mediaosumia tasaisesti, lisää mahtuu monipuolisesti – laitattehan tuloksia tiedoksi Kokonaiskuva tilanteesta/tarpeista ja suunnitelmista tarkentuu alkavissa viestintä- ja vaikuttamispalavereissa (Lync) – kutsut tulossa

Kolme tapaa, jolla edetään tässä vaiheessa 1. Verkkosivustot ja Kohtaamon uutiskirje syksystä lähtien Kohtaamo.info Uutiskirje – paikalliset uutiskirjeet ? kuinka toimivat? Ohjaamot.fi - valtakunnallinen markkinointi 2. Kanava-/väline ja (-osaamisen) edelleen laajentaminen Video nousee vahvasti, bloggaus, tubettaminen Jalkatyö, viestin vieminen palveluista asiakkaiden elämään ja ympäristöön Ammatti- ja muun median entistä vahvempi, monipuolisempi hyödyntäminen 3. Perustyö, sidosryhmät, vaikuttaminen ja markkinointi -> brändin edelleen rakentuminen Tärkein perustyö tehdään edelleen palvelulupauksessa ja sen täyttämisessä - tiedämmekö tarpeeksi miten tavoitteet toteutuvat? Kakkosena on jatkuva ja sitkeä vuorovaikutus verkoston ja sidosryhmien kesken -> tietoa tuloksista päättäjille Ohjaamo ja nuorten ohjauksen teemat jatkumona agendalle Valtakunnallinen ja paikallinen, esim. 2. Ohjaamo-viikko

Ohjaamojen toiveita – tästä eteenpäin Valtakunnallinen tuki markkinointiin ja sitä kautta myös juurruttamiseen Nuorten tavoittaminen - tukea tämä tarkentuu valtakunnan tasolla mm. Ohjaamot.fi –sivuston lanseerauksessa ja siitä eteenpäin Työryhmä Ohjaamoista ?, ostopalvelua, osaamisen lisääminen? ja nuoret mukaan entä mitä tarvitaan tueksi paikallisesti? Hyvien käytänteiden jakaminen ? Työllistymisen nostaminen vahvemmin esiin - Porin Suomi Areena 2016/2017 - tavoitteissa kärkenä, miten toiminnassa ja sen synnyttämissä mielikuvissa? Materiaalitarpeita – nuorten ”esite”/video verkkosivuille - muu tarpeellinen kama

Ohjaamoiden onnistumiset – rakenna viestejä näille! Nuorten saama palvelu Monialainen ja laaja yhteistyö Osaava ja innostunut henkilökunta Hyvä palaute nuorilta

Kiitos!