Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
Maaseutu asiantuntijatyöryhmä Maaseudun- alatyöryhmä
2
Nykyiset organisaatiot
Keski-Suomen ELY -keskus Keski-Suomen liitto Leader-toiminta (ei sisälly nykytilan resurssikartoitukseen)
3
Lakisääteiset palvelut ja tehtävät
Lait, johon palvelut perustuvat ELY-keskuksen toiminnot perustuvat lakiin elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksista (897/2009) Laki alueiden kehittämisestä ja rakennerahastotoiminnan hallinnoinnista 7/2014 (maakuntaliitto) Laki alueiden kehittämisen ja rakennerahastohankkeiden rahoittamisesta 8/2014 (maakuntaliitto) Laki maaseudun kehittämisen tukemisesta 28/2014 (ELY) Laki maatalouden rakennetuista 1476/2007 (ELY) Laki maaseudun kehittämisohjelmien hallinnoinnista 27/2014 (ELY) Ja näihin liittyvät asetukset
4
Asiakas ja asiakasryhmät
YRITYKSET KUNNAT JA KEHITTÄMISYHTIÖT OSAAMISORGANISAATIOT 3.SEKTORI LEADER-RYHMÄT MAASEUDUN ASUKKAAT MINISTERIÖT JA NIIDEN ALAISET TYÖRYHMÄT JA VIRASTOT, EU (ovat myös sidosryhmiä)
5
Asiakkaiden ja palvelutapahtumien määrät (arvio) vuodessa
Hankehakemuksia Lausuntoja Verkostotapaamisia Kokouksia TÄMÄ KESKEN MITEN VOIDAAN KUVATA?
6
Henkilöstömenot yhteensä (arvio) 861 250/a
Henkilöstöresurssit Yhteensä 13,3 HTV KS liitto 1,7 htv, ei sisällä ohjelmatyön henkilöresursseja KS ELY 11,6 htv Henkilöstömenot yhteensä (arvio) /a
7
VAIKUTTAVUUS Verkostoja Tunnettuutta
Kasvua maaseutualueille > koko maakuntaan Kokeiluja ja uusia aluevaltauksia
8
VAIKUTTAVUUS: HAVAINTOJA JA EHDOTUKSIA
Verkostotyö Laajat verkostot Läpinäkyvyyttä lisää Hyödyntämätöntä potentiaalia Uusia toimintatapoja Viestintä Tunnettuuden lisääminen Tieto helposti saataville Keski-Suomen brändäystä Viestintään kohdennettua panostusta Ohjelma/Yritysrahoitus Asiakasprosessia nopeammaksi Turhat käsittelyvaiheet pois – suoraviivastettava toimintaan Monimutkaista Uudet palvelumuodot Pitkien etäisyyksien ja harvan asutuksen palvelumuodot Neuvontaan ja yksilöityihin palveluihin vastaaminen: uutta palvelumuotoilua
9
Uudistuksessa huomioitavaa
Kuntayhteistyö korostuu jatkossa: miten huomioidaan palveluissa MYR:in kytkentä maaseudun kehittämiseen Aitoa kokeilurahaa uusille palvelu- ja yhteistyömuodoille Asiakaslähtökohdasta käsin palvelut – ja informaatio- yhden luukunperiaate eli? Hyviä käytäntöjä on olemassa ja monistettavissa Vaikuttavuutta olisi mitattava Mikä on MAVIN toiminta jatkossa Miten yhteishankinnat vaikuttavat palveluihin?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.