Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma 2016-2018 tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous 17.2.2016.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma 2016-2018 tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous 17.2.2016."— Esityksen transkriptio:

1 KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma 2016-2018 tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous 17.2.2016

2 Finna 2020: Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Viestinnän tavoite: Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää vähintään kolminkertaiseksi vuoteen 2019 mennessä.

3 Kohderyhmät Näkyvyyden ja käyttäjämäärien kasvattaminen Uudelleenkäytön edistäminen Tarve sähköisille palveluille: tiedon parempi hyödyntäminen Fokuksessa jatkossa myös tutkimusaineistot ja -data Finnan käyttö tutuksi tuleville tutkijoille jo opintovaiheessa Opettajien tarpeet huomioimalla edistetään palvelun oppimiskäyttöä Joukkoistamisen voimavara Tuottaa joukkoistamisen mahdollistavia työkaluja ja toimintamalleja Tutkijat Elinkeinotoiminta: Luovat alat Korkeakouluopiskelijat Kansalaiset: Harrastajat Opettajat

4 KANSALLISKIRJASTO Finna.fi:n markkinointi  Tavoitteet  Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää  Mittarina Finnan vuosittaiset käyttötilastot  Lisätä Finnan positiivista tunnettuutta suomalaisten keskuudessa  Mittarina mediaosumat, somenäkyvyys ja käyttäjäkyselyn suositteluindeksi  Sisällöt ja tapahtumat edellä

5 KANSALLISKIRJASTO  Finna toimiston tuki  Työpajat  Valmiit materiaalit  Visuaalinen ilme

6 KANSALLISKIRJASTO Markkinoinnin suunnitelma 2016  Kohderyhmäanalyysi  Markkinointi somessa  Finna-Facebook  Uudet kanavat  Maksullinen näkyvyys  Kampanjat  Keskeisiä aiheita: Hack Your Heritage, uuden ohjelmistoversion lanseeraus, liikkuminen näkymistä toiseen  Markkinoinnin työpajat  Finna-päivä  Finna Educa-messuilla 2017 - suunnittelu

7 KANSALLISKIRJASTO Vuodet 2017-2018  Somekampanjat jatkuvat  Suomi 100 –hankkeet  Educa-messut  Finna kirjallisuudenharrastajien arkeen  Finna-päivät  Työpajat Finna-organisaatioille  Arkistojen mukaantulon lanseeraukset  Finnaa sukututkijoille  Finnan yhteiskunnallinen vaikuttavuus

8 KANSALLISKIRJASTO


Lataa ppt "KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma 2016-2018 tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous 17.2.2016."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google