Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuVäinö Hänninen Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
Kohti oppivia marjatilaverkostoja –hankkeen esittely 4.12.2018
2
tavoitteita vahvistaa Pohjois-Savon marjantuotantoa parantamalla tilojen osaamista johtamisen ja tuotannon eri osa-alueilla tilojen kannattavuus paranee alalle saadaan uusia yrittäjiä viljelijät osaavat hyödyntää uusinta tietoa; varautua riskeihin tilojen välinen tiedonvaihto ja verkostoituminen
3
uutuus- ja lisäarvo, muutos
uuden tiedon, verkostojen ja sähköisen oppimisalustan hyödyntäminen oman tilan kehittämisessä videomateriaalin hyödyntäminen avoimempi tiedonvaihdon kulttuuri; verkostot
4
kenelle marjanviljelijät Pohjois-Savossa
tilojen potentiaaliset jatkajat marjatilojen työntekijät välilliset kohderyhmät: marja-alan muut toimijat, oppilaitosten, tutkimuslaitosten ja neuvonnan asiantuntijat ja tukihenkilöt
5
teema 1: oman marjatilan kOPSa
tavoite: tutustuminen, verkostoituminen, menetelmien haltuunotto, tavoitteiden asettaminen tieto/verkostot oman tilan hyödyksi menetelmät: oppimiskeskustelu, osaamisprofiili, pienryhmätapaamiset, oppimispäiväkirja toteutus: 3-4/2019, 10-12/2019, 1-2/2020, 3-4/2021, 5-6/2021
6
teema 2: viljelijästä marjatilan johtajaksi
tavoite: marjatilan tuottavuus, yrittäjyyden vahvistaminen, työhyvinvoinnin parantaminen, työvaiheiden organisointi ja johtaminen menetelmät: koulutuspäivät, opk tapahtuma, opetusvideo, pienryhmä, toteutus: 4-9/2019
7
teema 3: Boostia pellon tuottoon
tavoite: tuottavuus, kasvutekijät, ongelmakohdat, ympäristöosaamisen vahvistaminen menetelmät: tutustumiskäynnit, opintomatka, koulutuspäivät, pienryhmä, opk toteutus: 9-10/2019
8
teema 4: riskienhallinta ja ennakointi (2-6-7/2020)
tavoite: riskien tunnistaminen ja niiden hallinta, ennakointi, sopeutumiskyky erilaisiin muutoksiin menetelmät: seminaari, pienryhmä, koulutuspv, opintomatka, tapahtuma, opetusvideo, opk koulutuspvt: 294 toteutus: 2-7/2020
9
teema 5: kannattava marjatila
tavoite: parantunut tuottavuus ja tuloksellisuus, spv, erilaiset omistajuussuhteet menetelmät: tutustumiskäynnit, koulutuspäivä, pienryhmä, opintomatka, opk toteutus: 9-12/2020
10
teema 6: tehoa myyntiin ja markkinointiin
tavoite: uudet markkinointimahdollisuudet ja kanavat, ympäristökuormituksen vähentäminen menetelmät: pienryhmä, koulutuspv, seminaari, opintomatka, opk toteutus: 1-3/2021
11
Tervetuloa mukaan!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.