Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä: VerkkoSote Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä ITK-konferenssi.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Savonian koulutus tulevaisuudessa Vararehtori Mervi Vidgrén
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
KÄSITYÖN VIRTUAALILUOKAT TOIMINTAMALLIN ESITTELY - VERKKO-OPETUS - - OPETTAJAVERKOSTO - - VERKKOMATERIAALIT - Pirjo Sinervo 2004.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
Turun esi- ja perusopetuksessa
YHTEISTYÖ Yhteistyö lähti tarpeesta tavoittaa, ohjata ja neuvoa yhteisiä asiakkaita Haluttiin tarjota nuorille monipuolisia koulutuksia Vältettiin päällekkäistä.
Tulevaisuuden koulutus ja osaamistarpeet IOY:n koulutuspäivä , Turku Hamburger Börs.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Opintopolku.fi ja opiskelijavalinta
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
W w w. h a m k. f i Monikulttuurisen pedagogiikan haasteita ja hyviä käytäntöjä Harri Tuomola Kv. kevätpäivät 2008 Helsingin yliopisto
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.
Kajaani Vuonna 1651 perustettu Kajaani on yksi Pohjois-Suomen vanhimmista kaupungeista Asukkaita n Monipuoliset harrastusmahdollisuudet.
Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita noin Henkilökuntaa noin 500.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Case: Sydänmerkki-aterioita tarjoavasta opiskelijaravintolasta Kirta Nieminen Pt. tuntiopettaja, ruokapalvelut
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Kajaanin ammattikorkeakoulu Arto Karjalainen Rehtori Kajaanin ammattikorkeakoulu
Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys ja muutoskykyisyys. Arvot Ammattikorkeakoulun perusarvoja ovat luottamus, yhteistyökykyisyys.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Arvo – opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelu ja AVOP-kysely
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Piia Silvennoinen - Laurea-ammattikorkeakoulu
Metropolian kokemuksia vapaaehtoistoiminnan opinnollistamisen juurruttamisesta Mai Salmenkangas
Restonomi (ylempi amk)
Heli Potinkara, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
Osana sivistysteknologiaa
Logistiikkakoulutus Keski-Suomessa
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Opinnollistamisen pähkinät
Avoin ammattikorkeakoulu
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Hanke
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Koulutuksen tutkimuslaitos
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK

Verkostoyhteistyön taustaa Case SaKaRa Verkostoyhteistyön SWOT

Matkailu- ja ravitsemisala Matkailu- ja ravitsemisalan ylempään amk-tutkintoon johtava koulutus alkoi v Laajuus: 90 op Koulutusohjelmat: Palveluliiketoiminnan ko. Matkailualan ko. Tourism Tutkintonimikkeet: Restonomi (ylempi AMK) MA (Hospitality Management)

Matkailu- ja ravitsemisala Case SaKaRa v Kaikki koulutuksen aloittavat amkit yhteisessä koulutuksen suunnitteluprosessissa –Pääkaupunkiseudun verkosto (Haaga, Helia, Laurea) –Muun Suomen verkosto (RAMK, Savonia, Turku) v SaKaRa –verkosto v RAMK (LaY:n kanssa yhteistyössä YAMK - oppimistavoittein toteutettavia opintojaksoja) v verkostototeutus suunnittelussa –RAMK, Savonia, Kajaanin amk? Turun amk, Mikkelin amk?

Verkostoyhteistyön tavoitteet Vahvempi ja monialaisempi osaaminen Monipuolisempi asiantuntijuus opiskelijoiden oppimisen tueksi Verkostojen vahvistuminen ja laajeneminen –opiskelijat –opettajat ”Kustannushallinta”

SaKaRa -verkostototeutus

S Osaamisen vahvuus Laajempi opintojaksotarjonta Vertaisoppimisen mahdollisuudet Verkostoituminen Avoimuus Kustannustehokkuus opetuksen tuottamisessa W Tekniset haasteet Pedagogisten ratkaisujen yksipuolisuus Erilaiset toimintakulttuurit VVV Yrittäjyyden huomiointi T&K –toiminnan integrointi O Uudet oppimisympäristöt Oppimista paremmin tukevat valmiudet Opetuksen kansainvälistyminen Vahvemmat lähtökohdat jatko-opinnoille T Kehittämislaantuma Korkeakoulukentän murros SWOT

” [ … ] Verkosto ei ole lopputulos vaan v ä line saada jotain aikaan. ” Ymp ä rist ö st ä tulevat muutossignaalit muovaavat verkostoa automaattisesti uuteen tilanteeseen sopivaksi. Verkostoitumisen motiiveina ratkaisun hakeminen ja uuden luominen. (Oivallus )