Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTuomo Järvinen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma
2
2 Tavoitteet Tehokas toimintarakenne ja toimitilaratkaisut Taloudellisuus ja kustannustehokkuus Oppimistulosten paraneminen ja elinkeinoelämän tukeminen Henkilökunnan osaamisen vahvistaminen ja tarkoituksenmukainen käyttö
3
3 Tehokas toimintarakenne ja toimitilaratkaisut Opetustoimen Sepänkadun koulukeskus – tukipalveluiden ja lukiotoiminnan keskittäminen Sepänkadulle – lähistöllä työväenopisto, St Olofskolan, Luostarivuoren koulu, Puropellon koulu, Samppalinnan koulu, Martin koulu Turun ammatti-instituutin Peltolan koulutuskeskus – hajallaan olevan toiminnan keskittäminen Peltolan ja Ruiskadun kiinteistöihin Turun ammattikorkeakoulun Kupittaan kampus – toiminnan keskittäminen Kupittaalle Turku Science Parkin alueelle Sepänkadulta, Ruiskadulta ja Linnankadulta – korkeakoulujen välinen synergia ja kustannustehokkuus
4
4 Taloudellisuus ja kustannustehokkuus Ilman hallintokuntien välistä suunnittelua tehdään yli 80 M € investoinnit, jotka eivät kustannustehokkaita tai tarkoituksenmukaisia Rakentamisessa mahdollisuus saavuttaa lyhyellä aikavälillä noin 20 M € kustannussäästöt hallintokuntien välisellä yhteistyöllä Toiminnan tehostumisen tuomat pysyvät kustannussäästöt vuosittain useita miljoonia euroja (tukipalveluiden keskittäminen, opetussuunnitelmien kehittäminen) Nykyisten hajallaan oleviin toimitiloihin sitoutuneen pääoman vapauttaminen muuhun käyttöön Synergia- ja skaalaedut: paremmat oppimistulokset ja paremmat tukipalvelut suhteessa kustannuksiin Koulutus on taloudellisesti kannattavaa: paremmat oppimistulokset lisäävät alueen kokonaistuotantoa ja vahvistavat kunnan veropohjaa
5
5 Oppimistulosten paraneminen ja elinkeinoelämän tukeminen Hyvässä oppimisympäristössä saavutetaan hyviä oppimistuloksia Suuremmat koulutuskeskittymät tarjoavat opiskelijoille enemmän valinnaisuuksia ja parempia tukipalveluita (mm. kirjastot, tietotekniikka, opintoasiaintoimistot) Opiskelijat voivat paremmin suunnata opintojaan vastaamaan tulevaa opiskelupaikkaa tai ammattia Elinkeinoelämän ja muun työelämän tukeminen edellyttävät tehokkaita koulutusrakenteita
6
6 Henkilökunnan osaamisen vahvistaminen ja tarkoituksenmukainen käyttö Suuremmissa keskittymissä opettajat voivat keskittyä oman osaamisensa vahvistamiseen, mikä parantaa opetuksen tasoa Suuremmissa keskittymissä opettajien opettajaresursseja voidaan käyttää tarkoituksenmukaisella tavalla Kannustaminen: Jos on olemassa innostava ajatus tulevaisuudesta on paljon helpompi säästää
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.