Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Taustaksi: Tarve saada opiskelijat ymmärtämään harjoittelu opintojaksoksi, ei vain ”työssäkäymisenä” Ohjeistuksen päivittäminen, oppimistehtävien antaminen Työviikko on opintoviikko, harjoittelun pituus 20 ov Samat vaatimukset kotimaassa ja ulkomailla, harjoittelu on harjoittelua EKAMKin harjoittelun kehittämisprojekti, Harjoittelun ja työelämäprojektien benchmarking -projekti ja Laadukas harjoittelu -käsikirja (Siirtyminen PBL-lähtöiseen oppimiseen) Kv-kevätpäivät ©
2
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Käytäntöä: Opiskelija hankkii harjoittelupaikan ja hyväksyttää sen * harjoittelusopimuksen syöttö sähköiseen tietokantaan, allekirjoitukset Harjoitteluluento/luennot * oppimistavoitteiden esittely, omat oppimistavoitteet, käytännön info Oppimistehtävä paikkaa koskien * eräs työkalu jolla voi paremmin ajaa itsensä sisään organisaatioon Oppimistehtävä / tavoitteet itsearviointia koskien * kulkee läpi koko harjoittelujakson Harjoittelu- / oppimispäiväkirjan pitäminen * oleellisinta on pitää harjoittelu- / oppimispäiväkirjaa ja kirjata siihen omia arvioitaan ja havaintojaan raportin kirjoittamisen tueksi Kv-kevätpäivät ©
3
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Käytäntöä: Harjoittelun päätyttyä raportin kirjoittaminen * päätarkoituksena oman oppimisen arvioiminen ja omien kokemusten analysointi tältä pohjalta, ei päivittäisten työtehtävien kuvaaminen Arviointi ja hyväksyminen palautettu oppimistehtävä harjoitteluraportti työnantajan allekirjoittamat harjoittelu- / oppimispäiväkirjat työtodistuskopio oppimistavoitteet / itsearviointi-lomake ”Hakemus harjoittelun hyväksymiseksi” -lomake Harjoitteluseminaari * ei ole TAMKin metsätaloudessa käytössä, vielä Kv-kevätpäivät ©
4
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Oppimistavoitteet: Ammatillisen harjoittelun oppimistavoitteet: Keskeisimpiä tavoitteita ovat: opettaa uusia työelämän vaatimia valmiuksia ja asioita, joita ei koulussa opeteta syventää koulussa opitun ymmärtämistä oppia käytännön työntekoa ja soveltamaan jo hankittua olemassa olevaa teoriatietoa eri tilanteissa Kv-kevätpäivät ©
5
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Oppimistavoitteet: Oppimistavoitteet jaetaan kolmeen tavoiteltavaan ominaisuuteen: avainosaaminen - elämänhallinnan tunne, kommunikointitaito, organisointikyky, yhteistyökyky sekä innovatiivisuus ja muutoshakuisuus ammattiosaaminen - laaja-alaisuus, johtamis- ja kehittämisvalmiudet, yrittäjämäinen toiminta ja taloudellinen ajattelukyky erityisosaaminen - oman alan erityisosaaminen sekä oman alan ja itsensä jatkuva kehittäminen - omat tavoitteet - koulutusohjelman tavoitteet Kv-kevätpäivät ©
6
Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Lopuksi: Kv-harjoittelussa edellä esitellyt oppimistavoitteisiin ja niiden tavoiteltaviin ominaisuuksiin liittyvät asiat korostuvat * vieras kieli ja kulttuuri korostavat varsinkin avainosaamiseen liittyviä asioita Kieli- ja kulttuurivalmennus työkaluna, kehitetty Leonardo-projektissa Haagan, Kemi-Tornion, Pirkanmaan ja Tampereen AMKkien yhteistyönä Kv-kevätpäivät ©
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.