Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK"— Esityksen transkriptio:

1 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Taustaksi:  Tarve saada opiskelijat ymmärtämään harjoittelu opintojaksoksi, ei vain ”työssäkäymisenä”  Ohjeistuksen päivittäminen, oppimistehtävien antaminen  Työviikko on opintoviikko, harjoittelun pituus 20 ov  Samat vaatimukset kotimaassa ja ulkomailla, harjoittelu on harjoittelua  EKAMKin harjoittelun kehittämisprojekti, Harjoittelun ja työelämäprojektien benchmarking -projekti ja Laadukas harjoittelu -käsikirja  (Siirtyminen PBL-lähtöiseen oppimiseen) Kv-kevätpäivät ©

2 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Käytäntöä:  Opiskelija hankkii harjoittelupaikan ja hyväksyttää sen * harjoittelusopimuksen syöttö sähköiseen tietokantaan, allekirjoitukset  Harjoitteluluento/luennot * oppimistavoitteiden esittely, omat oppimistavoitteet, käytännön info  Oppimistehtävä paikkaa koskien * eräs työkalu jolla voi paremmin ajaa itsensä sisään organisaatioon  Oppimistehtävä / tavoitteet itsearviointia koskien * kulkee läpi koko harjoittelujakson  Harjoittelu- / oppimispäiväkirjan pitäminen * oleellisinta on pitää harjoittelu- / oppimispäiväkirjaa ja kirjata siihen omia arvioitaan ja havaintojaan raportin kirjoittamisen tueksi Kv-kevätpäivät ©

3 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Käytäntöä:  Harjoittelun päätyttyä raportin kirjoittaminen * päätarkoituksena oman oppimisen arvioiminen ja omien kokemusten analysointi tältä pohjalta, ei päivittäisten työtehtävien kuvaaminen  Arviointi ja hyväksyminen  palautettu oppimistehtävä  harjoitteluraportti  työnantajan allekirjoittamat harjoittelu- / oppimispäiväkirjat  työtodistuskopio  oppimistavoitteet / itsearviointi-lomake  ”Hakemus harjoittelun hyväksymiseksi” -lomake  Harjoitteluseminaari * ei ole TAMKin metsätaloudessa käytössä, vielä Kv-kevätpäivät ©

4 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Oppimistavoitteet:  Ammatillisen harjoittelun oppimistavoitteet: Keskeisimpiä tavoitteita ovat: opettaa uusia työelämän vaatimia valmiuksia ja asioita, joita ei koulussa opeteta syventää koulussa opitun ymmärtämistä oppia käytännön työntekoa ja soveltamaan jo hankittua olemassa olevaa teoriatietoa eri tilanteissa Kv-kevätpäivät ©

5 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Oppimistavoitteet:  Oppimistavoitteet jaetaan kolmeen tavoiteltavaan ominaisuuteen: avainosaaminen - elämänhallinnan tunne, kommunikointitaito, organisointikyky, yhteistyökyky sekä innovatiivisuus ja muutoshakuisuus ammattiosaaminen - laaja-alaisuus, johtamis- ja kehittämisvalmiudet, yrittäjämäinen toiminta ja taloudellinen ajattelukyky erityisosaaminen - oman alan erityisosaaminen sekä oman alan ja itsensä jatkuva kehittäminen - omat tavoitteet - koulutusohjelman tavoitteet Kv-kevätpäivät ©

6 Kv-kevätpäivät 5.5.2004 © matti.pietila@tamk.fi
TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK Case TAMK: Harjoittelu / Metsätalous Lopuksi:  Kv-harjoittelussa edellä esitellyt oppimistavoitteisiin ja niiden tavoiteltaviin ominaisuuksiin liittyvät asiat korostuvat * vieras kieli ja kulttuuri korostavat varsinkin avainosaamiseen liittyviä asioita  Kieli- ja kulttuurivalmennus työkaluna, kehitetty Leonardo-projektissa Haagan, Kemi-Tornion, Pirkanmaan ja Tampereen AMKkien yhteistyönä Kv-kevätpäivät ©


Lataa ppt "TAMPEREEN AMMATTI KORKEAKOULU TAMK"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google