HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Advertisements

Isi tuli! Vastuullista isyyttä tukeva vertaistukiryhmä
OPETTAJAN AIKAHARHA OPETTAJAN AJAN TAJU VÄÄRISTYY KUN HÄN ASTUU YLEISÖN ETEEN. OPETTAJAN AIKA OPISKELIJAN AIKA OPETTAJA LUULEE ETENEVÄNSÄ HITAASTI, MUTTA.
RYHMÄT SYKSY 2013 RYHMÄTOIMINTA ON MAKSUTONTA KUNTOSALIHARJOITTELUN ABC Fysioterapeutin ohjaamat kuntosaliharjoittelun ABC-kurssit Atalpassa ja TamppiAreenalla.
Minä oppijana 1 ov..
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Ammattiosaajan työkykypassi Esimerkki toteuttamisesta Kone- ja metalliala.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
TavoiteToteutusesimerkkiMilloin suoritetaanSeuranta ja arviointi Tavoitteena on edistää liikunnan avulla terveellistä ja aktiivista elämäntapaa. Tavoitteena.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Rahoitusmarkkinat ja sijoitustoiminta
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
– SUOMEN EKONOMILIITTO – – FINLANDS EKONOMFÖRBUND – EkonomiEsimies - Lähikoulutus: itsetuntemuksen kautta muutokseen Tahko ja
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Digiviestinnän opinnot 8 ov Rovaniemen palvelualojen oppilaitos Kairatien yksikkö.
Koulussa elämää opettelemassa
Tervetuloa orientoitumaan!
BK50A2300 Konstruktiomateriaalit ja niiden valinta Luennot / syksy 2013 TkT Harri Eskelinen Johdantoluento 2013.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Mitä yliopisto-opiskelu on? Yliopistossa opiskeluun liittyviä käytänteitä, ihmisiä ja kommervenkkejä kirjallisuuden fukseille.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Yrittäjien hyvinvointikilta® yrittäjien hyvinvointia tukemassa Yrittäjien hyvinvointikilta on Suomen Mielenterveysseuran ja Suomen Yrittäjien kehittämä.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Sisältö Hankkeen tausta, tarkoitus, tavoite ja tulokset Terveystottumuksiin vaikuttaminen Toimenpideohjelmat: tupakkatuotteiden ja päihteiden käytön vähentäminen.
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti) Timo Kopomaa Avoin yliopisto 2016.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat. Ota elämä haltuun ja voi paremmin! o Mietityttääkö oma hyvinvointisi ja jaksamisesi? o Tökkiikö opiskelu? o Pohditko.
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat. Ota elämä haltuun ja voi paremmin! o Mietityttääkö oma hyvinvointisi ja jaksamisesi? o Tökkiikö opiskelu? o Pohditko.
ITSETUNTO JA ITSESÄÄTELYTAIDOT Päivi Juustila. ITSETUNTEMUS on hyvän ja terveen itsetunnon edellytys  Itsetuntemus on oman kehon, ajatusten ja tunteiden.
Opintopsykologipalvelut Aalto- yliopistossa Orientaatiopäivät Opintopsykologi Minna Nevala.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Uusien opiskelijoiden info Kirsi Pakkanen-Kilpiä Ensimmäinen vuosi opetellaan menestymään yliopistossa, muut vuodet opetellaan menestymään työelämässä.
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat
Hyvikset eli hyvinvointineuvojat
T Signaalinkäsittelymenetelmät, 5 op
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
RYHMÄT KEVÄT 2016 ELÄMÄNTAITO- kurssi keväällä 2016
Joustavat oppimispolut
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Nyyti ry – mielen hyvinvointia ja elämänhallintaa opiskelijoille
W5W2 PILOTTI OPISKELIJOIDEN AJANKÄYTTÖ JA TYÖMÄÄRÄ PROSESSITEKNIIKAN
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
KUTSU HYVINVOINTIANALYYSIIN
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
OP2 4. JAKSO.
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
Eväitä opintojen sujumiseen ja esteettömyys opiskelussa.
Student Life - Hyvinvointisi tueksi
Hanna Laitinen Hyvinvointisuunnittelija Psykologian laitos / JY
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
VÄHÄN LIIKKUVIEN AKTIVOINTI
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Puheviestintä, tampereen yliopisto
VOIKUKKIA-vertaistukiryhmä:
Opintojen mitoitus suhteessa opintopistemäärään
yths.fi | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube
Esityksen transkriptio:

HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)

Millaisia tavoitteita? Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on perusvalmiudet hyvinvoinnista ja opiskelukyvystä huolehtimiseen opiskelija oppii tunnistamaan ja ymmärtämään haasteellisia tilanteita ennalta sekä ratkaisemaan mahdollisia ongelmia opiskelijalla on keinoja vahvistaa itsetuntemustaan ja soveltaa itsetutkiskelua sekä hyvinvoinnissa että opiskelussa opiskelija ymmärtää työn ja levon merkityksen opiskelukyvylle opiskelija osaa arvioida kriittisesti omaa elämäntapaansa hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn kannalta

Mitä kurssi sisältää?  Tunteiden säätely ja hyvinvointi  Ota selvää itsestä ! – Itsetuntemuksesta hyvinvointia  Arki haltuun palanen kerrallaan  Kello käy ! – Realistinen ajankäyttö  Lukeminen ja kirjoittaminen yliopisto-opiskelun perustaitona  Vuorovaikutuksen kuorma ja keveys  Elä enemmän, stressaa vähemmän – Työkaluja stressin käsittelyyn  Höyryä vähemmälle ! – Voimavarojen merkitys

Suoritustavat  Luennot ja pienryhmätoiminta 16 t  Itsenäistä pienryhmätyöskentelyä  joka kolmas viikko on itsenäinen opiskeluviikko (tällöin ei ole luentoja) omassa ryhmässä  tarkoitus syventää luennoilla käsiteltyjä teemoja  3 tehtävää * viikolla 1 (ryhmä valitsee joko tunteiden säätely -tehtävän tai itsetuntemus -tehtävän) * viikolla 2 (tehtävä ajankäytöstä) * viikolla 3 (ryhmä valitsee joko tehtävän vuorovaikutuksesta tai opiskelutaidoista)  tehtävät palautetaan Optimaan

Yhteystiedot  Suunnittelija Hanna Ahola puh:

Ja sitten vaan eväitä kärryyn ja menoksi!