G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer. 1997.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Advertisements

Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
TURVALLISUUS JA HYVINVOINTI KOULUSSA
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPS-ajatuksia.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppiaine-kokonaisuus
Ops seminaari Askola.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
KESTÄVÄ KOULUKULTTUURI NIINA MYKRÄ TOIMINNANJOHTAJA, SUOMEN LUONTO- JA YMPÄRISTÖKOULUJEN LIITTO KASVATUS JA YHTEISKUNTA –TOHTORIOHJELMA, TAMPEREEN YLIOPISTO.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
OPS Oppimisen ja koulunkäynnin tuki 8. Oppilashuolto.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Verkkoympäristöjen hyödyntäminen verkoston toiminnassa. Plonen ja muiden alustojen (yhteis)käyttö.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
ME-hengen kehittäminen
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Tervetuloa! OPS 2016.
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Koulu & Kirjasto Oulussa Elina Kauppila
Vanhempainilta
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Nopolan koulu Opettajien veso
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
KETTULAN KOULUN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN STRATEGIA
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Esitetty Ari Myllyviita Kemian ja matematiikan lehtori
Erilaisia toimintamalleja oppimisympäristön käyttöön
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Mikä? Kenelle? Miksi? Eeva-Riitta Yliniva 2017.
Esityksen transkriptio:

G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer. 1997

se näyttää helpolta

Tieto- ja viestintätekniikka opetusharjoittelussa (1 op.) a)Perehdyttäminen koulun opetusteknologiaan ( ) b)Opetusteknologiset sovellukset työpaja 1x viikkoon 4 mennessä c)Laitteiden ja ohjelmistojen käyttötaidot d)Painotetusti tieto- ja viestintätekniikka hyödyntävien oppituntien pitäminen

Sisällöt: A)-Etäopetus ja verkottuminen -Tieto- ja viestintätekniikka opetusharjoittelussa -Norssiportti B) -Esittävän opetuksen välineistö -Kopiointi, tulostus ja tekijänoikeuskysymykset -Muu välineistö ja käytänteet C) -Oulun normaalikoulun verkkojärjestelmä Perehdyttäminen koulun opetusteknologiaan

OPPIMISYMPÄRISTÖ Oulun normaalikoulun tvt –strategia, työtilasuunnittelustrategia ja mediakasvatus ovat osa monimuoto –opetuskontekstia. OPETUSSUUNNITELMA mm. aihepiirit: viestintä ja mediataito, ihminen ja teknologia TYÖTILASUUNNITTELUNORSSIPORTTI KOULUTUKSEN JA TUTKIMUKSEN TIETOSTRATEGIA 1.Yksilöllinen ja yhteisöllinen tietojen ja taitojen rakennusprosessi – digitaalinen portfolio, avoin oppimisympäristö 2.Kulttuurinen osallisuus – yhteisöllisen oppimisen työkalut, tilat 3.Oppiminen tapahtuu itsenäisesti – opetusmateriaalin rytmittäminen opettajan ohjauksessa verkkoon, itsenäisen työskentelyn tilat 4.Opittavana uudet oppimis- ja työskentelytavat - elinikäisen oppimisen välineet, opetusteknologiasta koulutusteknologiaan TOIMINTAYMPÄRISTÖ Koulun oma OPS, joka sisältää TVT-strategian

Verkossa olevan informaation rakennetta ns. informaatioarkkitehtuuria organisoimalla pyritään tietoa, informaatiota ja aineistoa saattamaan toimivaksi, hallituksi ja käyttäjää palvelevaksi kokonaisuudeksi.

KOTISIVUPORTAALI Tehty alun perin esittelytarkoitukseenLähtökohtana tiedonhallinta ja asiakaslähtöisyys Yleinen tieto Tiedon lajittelu Hallitsematon kasvu Pyritään luomaan järjestelmä, jolla kasvua hallitaan Yleispiirre passiivinen tehty kokonaisuus ei varsinaista ”toimittajakuntaa” tiedotus harvinaista kankea Yleispiirre aktiivinen useita ”toimittajia” materiaalin tuottaminen kaikille mahdollista tiedottaminen viikottain/ päivittäin interaktiivisuus tulevien muutosten huomioiminen

kodin ja koulun välisen yhteistyön lisääminen vähentää teknisen koulutuksen tarvetta opetusmateriaalien tekeminen yhdessä vähentää näyttöpäätetyöskentelyyn kuluvaa aikaa

profiler opit innoed sähkö taidesampo csile nebed projektiluonteisuus eNorssi perusopetus digitaalinen portfolio opettajien kurssimateriaalit

Portaali – oppijan ja opettajan tuki: sanakirjat, hakukoneet, kirjastohaut portfolio, ilmoitustaulu keskustelut, poissaolorekisteri, sähköposti, varauskalenterit tiloille ja laitteille, tapahtuma- ja koevarauskalenterit…

keskitetty viestintä monimediaalisuus: sähköposti, info-TV, SMS ja WWW ekstranet: sisältö, käyttöoikeudet ja ylläpitovastuut verkostotyöskentely yksilölaji vai joukkueurheilua? 820 oppilasta 450 harjoittelijaa 120 opettajaa 150 huoltajaa sivua/kk !